Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Vi har mange barn. den minste er bare en mnd. Nå er mannen bedt på firmafest og byen gjen. Enten er det utenlandsreiser, danmarksturer eller ville firmafester. Damene blir ALDRI bedt med. Jeg er så sjalu. Sliter hver eneste gang: (( Noen som har noen tips til hvordan jeg skal takle sjalusien? Noen som har prøvd terapi? Hvordan har det gått med dere? Anonymous poster hash: 6c240...223
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 For meg er sjalusi et valg. Et valg om tillit. Jeg velger å ha tillit til en person som ikke har brutt min tillit. Jeg vil ikke forpeste livet mitt med negative tanker om ting som kanskje aldri en gang vil skje. Det blir på samme måte som med sykdom, jeg velger å ikke gå rundt å være redd for f.eks. kreft. Jeg kan få det, eller ikke. Om jeg ikke får det, da er det totalt bortkastet å gå og være redd hele livet. Om jeg får det så vil jeg ikke vite at jeg har gått i årevis og vært redd og dermed ødelagt flere år mens jeg faktisk var frisk. Har jeg følt på sjalusi? Ja, absolutt. Men når jeg har kjent på det, da har jeg spurt meg selv om mannen har gjort noe som skulle tilsi at han er utro. Når han ikke har gjort det så ser jeg heller ikke noen grunn til å være sjalu. Sjalusi ødelegger mest deg selv, Hi, men på sikt risikerer du også å ødelegge forholdet ditt. Hvis mannen har gjort noe som gir deg en reell grunn til å mistro ham, om han har brutt din tillit mtp. andre damer, da tenker jeg at det er forholdet som må jobbes med for at tilliten skal bygges opp igjen. Da tror jeg parterapi er smart. Om grunnen er din egen usikkerhet og dårlig selvbilde, da tror jeg terapi kan hjelpe deg. Det må være vondt å ha det som du har det. Da jeg for mange år siden begynte å føle på en slik sjalusi bestemte jeg meg for det jeg skrev over - så lenge jeg ikke hadde grunn til å mistenke noe så skulle jeg heller ikke ødelegge mitt eget liv med grunnløse mistanker eller frykt for noe som kanskje aldri kom til å skje. Tenk litt også på hvordan du ville følt det om det var mannen din som var så sjalu at slet hver eneste gang du skulle møte kolleger eller venninner. Hvis du aldri har gjort og ikke har tenkt å være utro, hvordan ville det være om mannen din hele tiden trodde du kom til å gjøre det, eller hele tiden var redd for det? Når alt det er sagt, hvis mannen din er veldig mye ute og fester, da bør dere ta en prat om hva som er greit og ikke med tanke på hyppigheten siden dere har så små barn, og ev. også alkoholforbruket hvis han drikker mye på disse festene. Jeg ser ikke noe galt i å drikke på fest, men man skal ha kontroll på seg selv, og heller ikke la festene gå ut over familien dagen derpå. Anonymous poster hash: b45c8...e93
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 skal prøve å tenke slik..men er ikke lett: ( Anonymous poster hash: 6c240...223
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 skal prøve å tenke slik..men er ikke lett: ( Anonymous poster hash: 6c240...223 Du skriver at dere har mange barn og at minste bare er en måned gammel. Hvordan er mannen hjemme ellers, da? Kan noe av problemet også ligge i at dere ikke gjør nok sammen og at du blir sittende hjemme mens han er ute? Finn ut hvorfor du er sjalu, da blir det lettere. Er du sjalu på andre damer han ev. viser oppmerksomhet? I så fall kan måten jeg skrev på over her hjelpe. Men om det er like mye at du er sjalu på at han kommer seg ut blant folk mens du sitter hjemme, da er det et problem med forholdet, arbeidsfordeling, mulighet for både litt alenetid og kjærestetid. Vet du hvorfor du er sjalu? Anonymous poster hash: b45c8...e93
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 Du må jobbe med selvfølelsen din. Det er DU som er usikker og full av komplekser, ikke HAN som er upålitelig. Anonymous poster hash: e7678...218
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 Du må jobbe med selvfølelsen din. Det er DU som er usikker og full av komplekser, ikke HAN som er upålitelig. Anonymous poster hash: e7678...218 Det vet vel for tusan ikke du noe om! Anonymous poster hash: 6479d...af0
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Du skriver at dere har mange barn og at minste bare er en måned gammel. Hvordan er mannen hjemme ellers, da? Kan noe av problemet også ligge i at dere ikke gjør nok sammen og at du blir sittende hjemme mens han er ute? Finn ut hvorfor du er sjalu, da blir det lettere. Er du sjalu på andre damer han ev. viser oppmerksomhet? I så fall kan måten jeg skrev på over her hjelpe. Men om det er like mye at du er sjalu på at han kommer seg ut blant folk mens du sitter hjemme, da er det et problem med forholdet, arbeidsfordeling, mulighet for både litt alenetid og kjærestetid. Vet du hvorfor du er sjalu? Anonymous poster hash: b45c8...e93 Har ingen grunn til å være sjalu egentlig er bare noe jeg er helt uten grunn... Han er verdens beste. Hjelper masse til hjemme og vi har et godt forhold. er bare den fæle sjalusien som ødelegger meg. Klarer aldri å kose meg når han er på fest..går jeg bare å er redd... Kjenner selv mange som er utro..og de har et godt forholdt utad hvor de fremstår som verdens beste kjærester...damene skulle vist hvordan de holdt på i fylla. er ikke snakk om et par..kjenner forholdsvis mange som jeg har sett har vært utro.Hadde jeg kjent de hadde jeg nok sagt det. huff...er bare redd for å miste det jeg har. men må nok bare lære meg å stole på han og tenke at han aldri vil gjøre det mot meg. tror ikke det heller. sjalusi er ikke bra: (( Anonymous poster hash: 6c240...223
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 Er han klar over sjalusien din? Hjelper ofte å snakke om det. Anonymous poster hash: b3537...487
Ylva og Mathilde Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Ville fortalt ham det, men det har du kanskje gjort? Jeg er veldig usikker, og kjæresten min jobber i musikkbransjen. Dvs at han er mye ute, og møter spennende, unge, vakre, talentfulle damer (mens jeg er gammel, uspennende med to barn og lite overskudd). Jeg sier til ham at jeg er sjalu, redd for at han skal finne noen andre som er morsommere osv, men han forsikrer meg om at det ikke kommer til å skje. Hadde det vært ekstra ille kunne jeg nok bedt ham om å sjekke inn på mld i ny og ne, og ringe meg når han skulle hjem eller liknende, bare for å roe meg. Kunne det hjulpet for deg?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Har ingen grunn til å være sjalu egentlig er bare noe jeg er helt uten grunn... Han er verdens beste. Hjelper masse til hjemme og vi har et godt forhold. er bare den fæle sjalusien som ødelegger meg. Klarer aldri å kose meg når han er på fest..går jeg bare å er redd... Kjenner selv mange som er utro..og de har et godt forholdt utad hvor de fremstår som verdens beste kjærester...damene skulle vist hvordan de holdt på i fylla. er ikke snakk om et par..kjenner forholdsvis mange som jeg har sett har vært utro.Hadde jeg kjent de hadde jeg nok sagt det. huff...er bare redd for å miste det jeg har. men må nok bare lære meg å stole på han og tenke at han aldri vil gjøre det mot meg. tror ikke det heller. sjalusi er ikke bra: (( Anonymous poster hash: 6c240...223 Jeg skjønner deg godt. Jeg har også kjent og visst om mange som har vært utro, som fremstår som utrolig snille og omsorgsfulle ellers, med det "perfekte" forholdet. Og ja, det påvirker faktisk synet mitt på forhold generelt og gjør at jeg aldri vil stole 100% på partneren min. Det er ikke noe jeg gjør en stor greie ut av, men det er der, og jeg blir "obs" på venninnene til mannen osv. Det verste for meg er egentlig kulturen med å holde det skjult, unnskyldninger som "jeg sårer henne hvis jeg forteller det, jeg må leve med min egen dårlige samvittighet og det er nok." Ingen tenker på at den bedratte faktisk har retten til å bestemme om de vil være i et ikke-monogamt forhold eller ikke. Alle tror vel at akkurat SIN kjæreste ikke er typen til å være utro, men likevel skjer det hele tiden. Historier om utroskap herfra og på andre forum forsterker også tanken om at utroskap er vanlig, og jeg merker at jeg noen ganger blir påvirket av dem. Feks hvis HI har en lignende livssituasjon som meg, eller hvis mannen hennes ligner på min. Jeg tror det er lurt å unngå slike tråder hvis man sliter med sjalusi, for det forsterker bare tanken om at man ikke kan stole på noen, og øker en generell mistenksomhet og mistro. Anonymous poster hash: 8c895...9cf
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Jeg skjønner deg godt. Jeg har også kjent og visst om mange som har vært utro, som fremstår som utrolig snille og omsorgsfulle ellers, med det "perfekte" forholdet. Og ja, det påvirker faktisk synet mitt på forhold generelt og gjør at jeg aldri vil stole 100% på partneren min. Det er ikke noe jeg gjør en stor greie ut av, men det er der, og jeg blir "obs" på venninnene til mannen osv. Det verste for meg er egentlig kulturen med å holde det skjult, unnskyldninger som "jeg sårer henne hvis jeg forteller det, jeg må leve med min egen dårlige samvittighet og det er nok." Ingen tenker på at den bedratte faktisk har retten til å bestemme om de vil være i et ikke-monogamt forhold eller ikke. Alle tror vel at akkurat SIN kjæreste ikke er typen til å være utro, men likevel skjer det hele tiden. Historier om utroskap herfra og på andre forum forsterker også tanken om at utroskap er vanlig, og jeg merker at jeg noen ganger blir påvirket av dem. Feks hvis HI har en lignende livssituasjon som meg, eller hvis mannen hennes ligner på min. Jeg tror det er lurt å unngå slike tråder hvis man sliter med sjalusi, for det forsterker bare tanken om at man ikke kan stole på noen, og øker en generell mistenksomhet og mistro. Anonymous poster hash: 8c895...9cf Ikke sant....er mange som har den oppfatningen.. jeg ville heller helt klart fått vite sannheten. Anonymous poster hash: 6c240...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå