Gå til innhold

Jeg glemmer noen ganger å puste


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger kjenner jeg at jeg enten holder pusten uten at jeg legger merke til det, eller puster for lite. Blir litt uvel av det og hjertet kan løpe litt løpsk. 

 

Er det bare meg her som må minne meg selv om å puste noen ganger, eller er det vanlig? 



Anonymous poster hash: bc59d...811
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puster gjøglere du automatisk når du slapper av, uvanen er at du holder pusten noen ganger. Hadde du måttet tenke for å puste hadde du vært døde for lenge siden.

 

Anonymous poster hash: 55353...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puster gjøglere du automatisk når du slapper av, uvanen er at du holder pusten noen ganger. Hadde du måttet tenke for å puste hadde du vært døde for lenge siden.

 

Anonymous poster hash: 55353...43a

Sier du det? 

 

Anonymous poster hash: bc59d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller det er som en sier her at du holder pusten av en eller annen grunn. Før eller siden ville du pustet igjen automatisk, ikke noe du må tenke på. Har du mye stress i hverdagen? Hva med toga timer med fokus på pusten? Meditasjon er også å anbefale. Sitt helt rolig for deg selv og konsentrer deg om å slappe av og puste rolig.

 

Anonymous poster hash: 18ad9...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust er en refleks du ikke kan undertrykke, den styres uavhengig av viljen i hjernestammen. Du kan holde pusten men ikke slutte å puste (så lenge du har hjerneaktivitet, noe jeg antar du har).



Anonymous poster hash: 3a854...304
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at pust går automatisk, men nå spurte jeg altså om det er andre her som opplever at de må huske på å puste dypt nok. Det var da voldsomt til flisespikkeri.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: bc59d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du er anspent. Be om henvisning til psykomotorisk fysioterapeut hos fastlegen din.

 

Anonymous poster hash: d7b53...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det. Har vært til psykomotorisk fysioterapeut som sier det kommer av anspenthet, noe som absolutt kan stemme. Klarer ikke helt å få orden på det, men fysioterapeuten og jeg har jobbet litt for å få kroppen til å slappe av, så pustingen går bedre. Merker det ikke så mye selv da, men andre kan merke det. 



Anonymous poster hash: 9243a...1b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte slik at pusten kommer i utakt på en måte. Men jeg har en rytmeforstyrrelse som gjør det.

 

 

 

Anonymous poster hash: e587f...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn før. Holdt ofte pusten, merket det etter noen sekunder og måtte hive etter pusten.

 

Tror det hadde noe å gjøre med at jeg var anspent og prøvde å være så stille som mulig. Puste helt lydløst eller holde pusten. Det ble vel en vane. Nå slapper jeg litt mere av. Når jeg går ute teller jeg ofte til tre på inn og utpust, ellers hender det faktisk at jeg glemmer å puste.

 

Anonymous poster hash: d1c4b...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også dette. Pluttselig tar jeg meg i å holde pusten, og så må jeg hive etter pusten. Har lurt på det samme, allså hvorfor jeg gjør dette. Skjer ofte.

 

Anonymous poster hash: 3f535...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...