Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Bedriften jeg jobber i bryter overtidsreglen ofte. Ingen som bryr seg tydeligvis, selv om dette irriterer folk. Hvem er det egentlig som skal si ifra i slike tilfeller. Hjelper ikke å si ifra til sjefen, og enkelte folk jobber jo gladelig mye mer enn de har lov til. Anonymous poster hash: 7607b...48c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Hva mener du med at de jobber mer enn de har lov til? det er strengt tatt ikke ulovlig å jobbe overtid, så fremt man får betalt for det. dersom man jobber fler overtidstimer enn man har lov til i løpet av et år OG det ikke foreligger disp, så er det selvfølgelig ulovlig. Da melder du det til verneombudet og tillitsvalgte, evt BHT hvis dere har det. Dersom ikke dette hjelper, kan du melde det til arbeidstilsynet. Anonymous poster hash: e6e67...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #4 Skrevet 13. juni 2016 De trakk bare på skuldrene... Når en person jobber over 60 timer i uka og feks. nesten to uker i strekk blir det jo for mange timer. Anonymous poster hash: 7607b...48c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #5 Skrevet 13. juni 2016 Verneombud, fagforening, og i verste fall arbeidstilsynet Anonymous poster hash: 9babe...f81
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #6 Skrevet 13. juni 2016 Verneombud, fagforening, og i verste fall arbeidstilsynet Anonymous poster hash: 9babe...f81 Arbeidstilsynet er helt ubrukelig å melde til. Jeg jobbet for en bedrift som utnyttet de ansatte grovt, de jobbet gjerne 10 - 12 timer om dagen uten overtidsbetaling. Fikk beskjed av arbeidstilsynet at de visste om bedriften, men det var ikke noe de kunne gjøre Anonymous poster hash: 96905...e7d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #7 Skrevet 13. juni 2016 Arbeidstilsynet er helt ubrukelig å melde til. Jeg jobbet for en bedrift som utnyttet de ansatte grovt, de jobbet gjerne 10 - 12 timer om dagen uten overtidsbetaling. Fikk beskjed av arbeidstilsynet at de visste om bedriften, men det var ikke noe de kunne gjøre Anonymous poster hash: 96905...e7d Gå til media da kanskje Anonymous poster hash: 9babe...f81
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #8 Skrevet 13. juni 2016 De trakk bare på skuldrene... Når en person jobber over 60 timer i uka og feks. nesten to uker i strekk blir det jo for mange timer. Anonymous poster hash: 7607b...48c Det er ikke nødvendigvis forbudt å jobbe 60 timer i uke. det kommer helt an på tariffavtale, gjennomsnittsberegning, overtidsgodtgjørelse og evt. disp. Anonymous poster hash: e6e67...da7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #9 Skrevet 13. juni 2016 Gå til media da kanskje Anonymous poster hash: 9babe...f81 Jeg sluttet i stedet for, så de driver nok på samme viset enda Anonymous poster hash: 96905...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå