Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Jeg lurer på hvordan en vanlig dag ser ut for deg med baby mellom 2-6 måneder! Alt i fra når dere står opp, når baby spiser, sover, leker, evt hva/hvor lenge ligger baby å underholder seg selv etc. Fyr løs! Anonymous poster hash: 64d89...44e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Har tvillinger. De våkner 6-isj. Pupp og stell så er klokka 7-730. Jeg prøver å spise noe om de leker eller dupper. 8-1030 trøsting av trøtt unge (en av de sover stort sett) 1030-12 ny runde med mat og bleieskift, den som har sovet lite klarer jeg gjerne å få til en dupp etter dette. Jeg tar en brødskive. Sånn går det slag i slag, avbrutt av at vi drar ut. Grøt 18 isj, litt mer melk etter leking ca 19, bading, pysj og ca 20 i seng. Hyl og skrik i alt fra 1 t til 3 timer, med byssing sang og kos. "Nyt tiden" får jeg høre... 😂😂😂 Anonymous poster hash: d7ccb...475
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Har tvillinger. De våkner 6-isj. Pupp og stell så er klokka 7-730. Jeg prøver å spise noe om de leker eller dupper. 8-1030 trøsting av trøtt unge (en av de sover stort sett) 1030-12 ny runde med mat og bleieskift, den som har sovet lite klarer jeg gjerne å få til en dupp etter dette. Jeg tar en brødskive. Sånn går det slag i slag, avbrutt av at vi drar ut. Grøt 18 isj, litt mer melk etter leking ca 19, bading, pysj og ca 20 i seng. Hyl og skrik i alt fra 1 t til 3 timer, med byssing sang og kos. "Nyt tiden" får jeg høre... 😂😂😂 Anonymous poster hash: d7ccb...475 Som i at bare en av de sover stort sett Anonymous poster hash: d7ccb...475
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Baby 6,5 mnd(men har hatt noenlunde lik rutine lenge). Ca 7.45. Vi står opp. Jeg steller meg, mens baby får tørr bleie. 8.15. Vi kjører storesøsken til bhg og skole Når vi kommer hjem er det frokost for oss begge, baby får 1/2 porsjon grøt til frokost nå. Etter frokost får baby morgenstell. Så er det litt lek på lekematta, mens jeg smårydder eller setter på dagens første klesvask, evt så drikker jeg meg en kopp kaffe eller te, mens jeg ser på baby leker, har gjerne også på Godmorgen Norge som jeg sånn halvveis følger med på. Ca 9.30 er baby klar for første dupp, så da ammer jeg før jeg legger han i vogna. Sover stort sett i vogna, enten ute eller i ganger. Ofte går jeg en tur i nabolaget her mens han sovner. Sover alt fra 30 min til 2 timer. Når baby sover første dupp, slapper jeg gjerne av. Nettene er litt urolige, så jeg er ikke akkurat uthvilt når dagen starter. Jeg sliter med å få sove på dagtid, og det er ikke alltid mye vits når baby bare sover 30 min. Når baby våkner er det gjerne litt lek på lekematta igjen. evt i lekegrinda. Holder ut kortere og kortere jo lenger utpå dagen det går, så er bare noen min får han vil opp og bæres. Det er tungt å gå bære hele tiden, så blir gjerne til at jeg triller en tur og evt henter storebror på skolen. Evt så tar jeg en tur og handler, bare det skjer noe er baby fornøyd. Utover ettermiddagen går det i ett. Henting i skole og bhg, middagslaging, fritidsaktiviteter og vennebesøk for de to eldste og før vi vet ordet av det er kvelden der. Duppene videre utover dagen varierer, kommer alt an på lengden på f eks første. Sover han 30 min, så er han klar for ny etter 1 1/2 time. Sover han 2 timer holder han gjerne ut 2 1/2 time før han er trøtt igjen. Sover 3-3 1/2 time til sammen på dagtid. Har begynt med middagsmat som har får rundt kl 14. Ammer ca annenhver time Kveldsmat og kveldsstell ca 19-19.30. Legges 20-20.30 Våken x antall(ca 3-6) ganger i løpet av natten. Anonymous poster hash: 5fa73...5c7
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Kl. 8: Dagen starter. Ammer, så morgenstell for baby, så dusjer jeg mens han sitter i vippestolen. Kl. 9: Frokost for baby. Grøt. Kl. 9.30: Første dupp. Varer ca. en halvtime. Jeg spiser frokost, rydder ut og inn i oppvaskmaskinen, rydder nede. Kl. 10-11.30: Lek på lekematta. Leker litt sammen, men han kan også fint ligge alene og leke. Kl. 11.30: Lunsj. Grøt, eller små brødbiter med leverpostei, eller hjemmelaget smoothie. Kl. 12: Ut på trilletur. Triller gjerne en time. Baby sover ca. 45 minutter. Kl. 13-15: Avhenger av hva vi har av planer den dagen. Babysang, besøke oldemor, besøke noen i barselgruppen osv. Hvis vi er hjemme er det lek. Kl. 15: Hjemmelaget middag. Kl. 15.30: Tredje dupp. Ofte litt vanskelig å få til, så noen ganger hopper vi over den. Kl. 16-18: Lek. Kl. 18: Pappa kommer hjem. Middag for oss voksne, grøt for babyen, bad, stell, pysj. Kl. 20: Babyen legger seg. Kl. 20.30: Babyen sovner. Kl. 5: Amming. Kl. 8: Ny dag. Alle tider er selvfølgelig ca-tider. Babyen styrer showet selv! (Bortsett fra avtaler som babysang, da.) 6 mnd. Anonymous poster hash: 52574...9b6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 Baby 6,5 mnd(men har hatt noenlunde lik rutine lenge). Ca 7.45. Vi står opp. Jeg steller meg, mens baby får tørr bleie. 8.15. Vi kjører storesøsken til bhg og skole Når vi kommer hjem er det frokost for oss begge, baby får 1/2 porsjon grøt til frokost nå. Etter frokost får baby morgenstell. Så er det litt lek på lekematta, mens jeg smårydder eller setter på dagens første klesvask, evt så drikker jeg meg en kopp kaffe eller te, mens jeg ser på baby leker, har gjerne også på Godmorgen Norge som jeg sånn halvveis følger med på. Ca 9.30 er baby klar for første dupp, så da ammer jeg før jeg legger han i vogna. Sover stort sett i vogna, enten ute eller i ganger. Ofte går jeg en tur i nabolaget her mens han sovner. Sover alt fra 30 min til 2 timer. Når baby sover første dupp, slapper jeg gjerne av. Nettene er litt urolige, så jeg er ikke akkurat uthvilt når dagen starter. Jeg sliter med å få sove på dagtid, og det er ikke alltid mye vits når baby bare sover 30 min. Når baby våkner er det gjerne litt lek på lekematta igjen. evt i lekegrinda. Holder ut kortere og kortere jo lenger utpå dagen det går, så er bare noen min får han vil opp og bæres. Det er tungt å gå bære hele tiden, så blir gjerne til at jeg triller en tur og evt henter storebror på skolen. Evt så tar jeg en tur og handler, bare det skjer noe er baby fornøyd. Utover ettermiddagen går det i ett. Henting i skole og bhg, middagslaging, fritidsaktiviteter og vennebesøk for de to eldste og før vi vet ordet av det er kvelden der. Duppene videre utover dagen varierer, kommer alt an på lengden på f eks første. Sover han 30 min, så er han klar for ny etter 1 1/2 time. Sover han 2 timer holder han gjerne ut 2 1/2 time før han er trøtt igjen. Sover 3-3 1/2 time til sammen på dagtid. Har begynt med middagsmat som har får rundt kl 14. Ammer ca annenhver time Kveldsmat og kveldsstell ca 19-19.30. Legges 20-20.30 Våken x antall(ca 3-6) ganger i løpet av natten. Anonymous poster hash: 5fa73...5c7 Ammer du annenhver time når baby er 6,5 mnd????😳 Anonymous poster hash: c3f13...673
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 6.00: jeg står opp og trener 20 min før dusj 7.00:vekke de to eldste,amme lille på 5 mnd 7.30:frokost og nistesmøring 8.00:går til bhg og skole 8.45:amming og grøt 9.30:lille sover mens jeg gjør husarbeid 12.00:amming og fruktmos 12.45:trilletur 14.00:forberede middag 14.45:amming og middag på lille 15.15:lille sover,mann og barn kommer hjem 15.30:middag 16.15:lekser,mannen tar lille 17.00:mann og barn på fritidsaktiviteter 18.30:amming og grøt,kveldsstell 19.00:kveldsmat og stell på de andre barna 19.30:alle unger i seng 20.00:FRITID 21.30:Natta og mørkt Anonymous poster hash: 4a392...487
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Ammer du annenhver time når baby er 6,5 mnd???? Anonymous poster hash: c3f13...673 Jepp. Gjort hele tiden pga litt lite melk, også har han ikke vært så gira på mme. Også er han veldig tørst. Får vann også nå da, så er begynt å kunne drøye ammingen litt. Anonymous poster hash: 5fa73...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå