Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #1 Skrevet 13. juni 2016 Jada, jeg er såklart FOR at mitt barn skal få se sin far. Hun har samvær og alt dette, og er der annenhver helg + i ferier. Han har ikke økonomi til å ha henne noe stort mere. Men denne gruppen er visstnok for å fjerne bidraget, og ønsker at alle barn skal få være 50/50 på samvær. Det mener de er den beste løsningen. SERIØST? Kjenner jeg blir litt provosert. Bitre fedre som blir robba for bidrag som har starta denne siden? "For barn uansett alder er det til barnets beste å se foreldrene sine like mye. Dette har de forstått i utlandet. Hvorfor skal 50/50 ifølge deg være den dårligste løsningen? Og hvorfor er det som regel nesten alltid alenemødre som hardnakket hevder 50/50 ikke er bra for barna, og selvsagt skal disse mødrene ha barna mest. Egoisme kaller man slikt. Det er følgelig barnemishandling å nekte et barn å se sin far like mye" Anonymous poster hash: 5dc33...9f0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #2 Skrevet 13. juni 2016 Noen drar rettferdighetsprinsippet vel langt. Ja det er urettferdig for samværsforelderen at barnet er mest hos den andre, men i et samlivsbrudd er det barnas beste som skal være i fokus og ikke hva som er rettferdig for foreldrene som velger å gå fra hverandre og sette barna i den situasjonen det er å være skilsmissebarn. Anonymous poster hash: 5b102...b9d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #3 Skrevet 13. juni 2016 De har et veldig svart/hvitt syn på det. Et barn er da ikke en hund man bare kan bytte på å ha annenhver uke, det er slettes ikke det beste for alle barn her i landet, slik de fremstiller det. Hva med diagnosebarn som trenger stabilitet, for eksempel, og ikke har godt av å flytte annenhver uke? Hjelpes.. Anonymous poster hash: 78b35...df6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Lurer på hvilket "utland" de konkret mener. For et land der 50/50 er normen, finnes ikke. Det fins land der barna automatisk følger far, da. Men det er jo noe annet. Anonymous poster hash: fc0e9...b96
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Jeg har forsøkt å kjøre debatt på det forumet, men de går til personangrep med en gang min viser til forskning, dokumentasjon eller statistikk som ikke støtter deres synspunkter. De nektet å svare på kritiske spørsmål, og svartmaler alle alenemødre som har hovedomsorg for barna. De kommer ikke med saklige argumenter, men skjærer alle mødre/kvinner under en kam. Gruppen er drevet av sinte og bitre menn som ikke evner å tenke på barnas beste eller å se en helhet i en sak. Der de mangler argumenter med hold i går de på personangrep og/eller nekter å svare på spørsmål. Den gruppen burde blitt stengt. Anonymous poster hash: b9880...e81
Gjest Stjerneklart Skrevet 15. juni 2016 #6 Skrevet 15. juni 2016 Syns det er komisk (og trist) hvordan denne gruppen faktisk heter likestilling for FEDRE. For det er akkurat det det handler om. FARS rettigheter. Ikke barnets. De skriver som om at det er normalen i Norge at fedre blir robbet for penger (kan barnebidrag egentlig kalles robbing?), nektet samvær og at mor snakker dritt om far for å sette barnet opp mot far. Om en far virkelig mener at han er bedre egnet til å ha barna enn det mor er (både med tanke på tilknytning, omsorg, bolig, økonomi og livssituasjon), så logg for GUDS skyld av facebook og gjør noe med det. Om retten mener du er bedre egnet, så vil du sannsynligvis få omsorgen for barna. Om de ikke mener det, så ser de nok noe du som far ikke ser. Retten skal alltid ha barnets beste i fokus, og selv om fedre ønsker å se barna sine like mye som mor, så er det ikke alltid at det er barnas beste å bo 50/50. Hilsen ei som har prøvd å prøvd å få til et samvær med far, men far vil ikke treffes og forteller alle rundt seg at jeg nekter ham samvær. Kanskje jeg skulle laget en facebookgruppe for sånne som oss også.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #7 Skrevet 15. juni 2016 De er omtrent kle saklige og nyanserte som barnevernhatergruppene. Anonymous poster hash: 0c5b1...170
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #8 Skrevet 15. juni 2016 Har ikke vært inne på gruppen eller hørt om den! Men likestilling for fedre?? Det er verken mors eller fars rettigheter det er barnet! Det er barnet som har krav på samvær ikke foreldre! Min samboer er midt oppe i akkurat dette og med retten involvert! Men han ønsker det beste for barnet og barnets rettigheter! Hadde blitt forbanna om han var på en side for fars rettigheter! Men noen tenker jo ikke lengre enn nesetippen! Og ja skjønner at for oppegående fedre at de heller ville hatt tid med barnet og brukt penger på barnet enn å betale bidrag. Men har man barn så må de betales for! Enkelt og greit! Anonymous poster hash: 392ca...3e8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #9 Skrevet 15. juni 2016 Det eneste jeg kan tenke meg som "ulikestilling" i bidragsreglene er at en kan velge å stå uten inntekt, og den andre blir straffet. Greit nok med forskjell i inntekt, den som tjener mest bør betale mest,men når en velger å jobbe lite synes jeg ikke den andre part skal straffes. Jeg synes bidraget burde beregnes ut fra at begge jobber 100%, selv om den ene synes det er supert med mye fritid. Jeg kjenner en som nesten ikke får bidrag, siden far fant ut han ville gå ned i stilling og studere ved siden av. Newsflash: unger koster like mye uavhengig av hva du ønsker. Har du ikke råd til å studere og samtidig forsørge ungene, kan du ikke studere. Vil en studere må en finansiere det gjennom "sin" del av kaka, ikke ungenes! Anonymous poster hash: 8e80a...c99
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #10 Skrevet 16. juni 2016 Det eneste jeg kan tenke meg som "ulikestilling" i bidragsreglene er at en kan velge å stå uten inntekt, og den andre blir straffet. Greit nok med forskjell i inntekt, den som tjener mest bør betale mest,men når en velger å jobbe lite synes jeg ikke den andre part skal straffes. Jeg synes bidraget burde beregnes ut fra at begge jobber 100%, selv om den ene synes det er supert med mye fritid. Jeg kjenner en som nesten ikke får bidrag, siden far fant ut han ville gå ned i stilling og studere ved siden av. Newsflash: unger koster like mye uavhengig av hva du ønsker. Har du ikke råd til å studere og samtidig forsørge ungene, kan du ikke studere. Vil en studere må en finansiere det gjennom "sin" del av kaka, ikke ungenes! Anonymous poster hash: 8e80a...c99 Det finnes regler for dette. Da jeg studerte tok nav utgangspunkt i at jeg hadde 80 % inntekt når beregning av barnebidraget skulle gjøres. Det stemte jo ikke at jeg hadde det men skjønner at far ikke skal straffes fordi jeg studerte. Anonymous poster hash: 61ed8...3b1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #11 Skrevet 16. juni 2016 Direkte tragisk gruppe. Tror eksen er der inne! Anonymous poster hash: 78b35...df6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #12 Skrevet 16. juni 2016 Er jo helt syk, den gruppa der!Snakk om å generalisere alenemødre.. Jeg reiste fra eksen da mini var nyfødt, han sa jeg skulle tatt abort.. Etter det fulgte et rent helvete med trusler, trakassering osv osv. Jeg "stjal" barnet hans.Måtte skaffe meg hemmelig telefonnr og kun kommunisere på mail. Selv om det var så ille at jeg faktisk kunne anmeldt han, var han på samvær i mitt hjem 3 dager i uka hele babytiden. Fikk heldigvis veldig god hjelp fra ulike instanser, så har et veldig godt samarbeid i dag, MEN...Han har hele tiden fått info om legetimer, helsestasjon, tannlege, avslutninger i bhg osv osv., har vært med på 1 kontroll, gidder ikke sjekke mailer han får fra bhg, fordi jeg "har så god kontroll", som han sier.Vil ikke ha ekstra samvær i ferier, for det passer ikke.Ønsker ikke levere i bhg på mandager fordi han sover så dårlig om natta når mini er der, så han trenger søvn før jobb.Betaler mer bidrag enn han egentlig skal.Hva sier "Likestilling for fedre" om slike fedre? Kjenner også en mamma hvor bf har sagt fra seg alt ansvar. Han vil ikke se barnet sitt, vil heller betale bidrag. Det skulle ikke vært lov, på lik linje med å sabotere samvær! Anonymous poster hash: 413ba...18b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #13 Skrevet 16. juni 2016 Likestilling for fedre mener vel det kun finnes forferdelige mødre. Bare les på siden deres :-) Anonymous poster hash: 78b35...df6
mamma_bergen Skrevet 16. juni 2016 #14 Skrevet 16. juni 2016 Måtte inn og se hva slags side dette var, og wow..Det er jo nett som den barnevernsgruppen!😮
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #15 Skrevet 16. juni 2016 "For barn uansett alder er det til barnets beste å se foreldrene sine like mye. Dette har de forstått i utlandet. Hvorfor skal 50/50 ifølge deg være den dårligste løsningen? Og hvorfor er det som regel nesten alltid alenemødre som hardnakket hevder 50/50 ikke er bra for barna, og selvsagt skal disse mødrene ha barna mest. Egoisme kaller man slikt. Det er følgelig barnemishandling å nekte et barn å se sin far like mye." Kjære vene, er denne siden seriøs? Barnemishandling? Anonymous poster hash: 57e1d...691
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #16 Skrevet 16. juni 2016 Siden er laget av og for bitre fedre. Du får ikke et nyansert bilde av å gå inn der. Anonymous poster hash: a0acb...cf0
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2016 #17 Skrevet 16. juni 2016 Er jo helt syk, den gruppa der! Snakk om å generalisere alenemødre.. Jeg reiste fra eksen da mini var nyfødt, han sa jeg skulle tatt abort.. Etter det fulgte et rent helvete med trusler, trakassering osv osv. Jeg "stjal" barnet hans. Måtte skaffe meg hemmelig telefonnr og kun kommunisere på mail. Selv om det var så ille at jeg faktisk kunne anmeldt han, var han på samvær i mitt hjem 3 dager i uka hele babytiden. Fikk heldigvis veldig god hjelp fra ulike instanser, så har et veldig godt samarbeid i dag, MEN... Han har hele tiden fått info om legetimer, helsestasjon, tannlege, avslutninger i bhg osv osv., har vært med på 1 kontroll, gidder ikke sjekke mailer han får fra bhg, fordi jeg "har så god kontroll", som han sier. Vil ikke ha ekstra samvær i ferier, for det passer ikke. Ønsker ikke levere i bhg på mandager fordi han sover så dårlig om natta når mini er der, så han trenger søvn før jobb. Betaler mer bidrag enn han egentlig skal. Hva sier "Likestilling for fedre" om slike fedre? Kjenner også en mamma hvor bf har sagt fra seg alt ansvar. Han vil ikke se barnet sitt, vil heller betale bidrag. Det skulle ikke vært lov, på lik linje med å sabotere samvær! Anonymous poster hash: 413ba...18b Og faktum er jo at de fleste familievernkontor osv ser at det generelt er et problem at barn ikke blir kjent med faren fordi fedrene ikke gidder - ikke fordi mødrene saboterer. Anonymous poster hash: fc0e9...b96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå