Gå til innhold

Slutte å sove på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har nettopp fylt 2 år. Den siste tida har hun vært vanskelig å legge om kvelden, styrer og herjer rundt i senga i 30-60 minutter. Vurderer å slutte med dagsoving, men samtidig så er hun helt avhengig av en dupp tror jeg. Hun blir grinete og skriker og kaster deg i gulvet for alt og ingenting og virker sliten. Pleier å sove 30-45 min dupp. Er det på tide å kutte ut duppen, når slutta deres å duppe?

Anonymous poster hash: 02188...f82

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min blir 3 og sover fortsatt et par timer på dagen. Prøvde å slutte, men det gikk ikke. Legger han heller en time senere på kvelden

Skrevet

Vi sluttet da jenta vår nettopp rundet 2 år. Brukte ofte en times tid på å sovne. Nå sover hun fra 18.30-08.00🙌

Det er store variasjoner hos barn, så en må nesten prøve og regne med noen masete ettermiddager ett par uker.

Anonymous poster hash: 14a21...cd0

Skrevet

Jenta vår har nettopp fylt 2 år. Den siste tida har hun vært vanskelig å legge om kvelden, styrer og herjer rundt i senga i 30-60 minutter. Vurderer å slutte med dagsoving, men samtidig så er hun helt avhengig av en dupp tror jeg. Hun blir grinete og skriker og kaster deg i gulvet for alt og ingenting og virker sliten. Pleier å sove 30-45 min dupp. Er det på tide å kutte ut duppen, når slutta deres å duppe?Anonymous poster hash: 02188...f82

Sluttet nettop nå ved 3 år.

Ville kuttet ned til Max 30 minutter dagsøvn på barnet. På rolige dager i helger og sånn kan dere prøve å kutte søvnen og se hvordan det går.

Anonymous poster hash: 6d091...1b4

Skrevet

Vi kuttet dagsøvnen da yngstebarnet var 25 måneder. Gikk fra 9 timer nattesøvn og 1 time dagsøvnen til 13-14 timer nattesøvn.

Eldstebarnet sov på dagtid til fylte tre år. Barnet sov ikke noe mer på natten etter dagduppkutt.

Anonymous poster hash: b4f34...3f6

Skrevet

Eldste kuttet når han var 2 år og 2 mnd. Dag brukte han så 1-2 time å sovne om kvelden. Bhg anbefalte å kutte, for det evar bedre med å sove lenge på natta.

Yngste kuttet når han var 1 1/2. Visst han sov 30 min tok legginga 2 t. Uten lur var legginga en drøm. Nå er han snart 2 1/2 og bruker ca 1 t på legging.. kunne ønske vi hadde en lur å kutte ;)

Anonymous poster hash: 369df...426

Skrevet

Eldste kuttet når han var 2 år og 2 mnd. Dag brukte han så 1-2 time å sovne om kvelden. Bhg anbefalte å kutte, for det evar bedre med å sove lenge på natta.

Yngste kuttet når han var 1 1/2. Visst han sov 30 min tok legginga 2 t. Uten lur var legginga en drøm. Nå er han snart 2 1/2 og bruker ca 1 t på legging.. kunne ønske vi hadde en lur å kutte ;)

Anonymous poster hash: 369df...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...