Gå til innhold

Infeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj altså, nå som alt gikk så fint.. Til tirsdag er det tre uker siden jeg fjerna livmor, de tok alt utenom eggstokkene, kikkhull og vaginal operasjon. Har kommet meg kjempefint, glemmer innimellom at jeg er operert og gjør litt mer enn jeg egentlig skal :P Det får jeg som regel igjen for..

Men, forrige helg hadde jeg feber i to dager, siden jeg ikke følte meg dårlig ellers tenkte jeg at det var pga varmen. Men så kom feberen igjen på torsdag..uggen følelse i hele kroppen. Det har vedvart hele helgen, men bare på kvelden!? Navelen har begynt å bli grusom vond, det er hardt og litt hovent, men ikke særlig rødt, i går rant det derimot ut litt væske..

Burde jeg ta turen til legen i morgen? Feberen har ligget rett under 40 på kvelden, ellers er den bare litt forhøyet (37,6-37,9).

Anonymous poster hash: 9d9b6...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg du skal. Bedre å starte behandling med en gang ;) feber er jo et rimelig sikkert tegn på infeksjon..

Skrevet

Det synes jeg du skal. Bedre å starte behandling med en gang ;) feber er jo et rimelig sikkert tegn på infeksjon..

Takk for svar! Ja, burde vel gjøre det, er bare så redd for at det ikke er noe og at jeg blir stempla som hypokonder :P Det er jo ikke rødt rundt såret..

Skrevet

Du bør ta turen til lege, og vil definitivt ikkje bli stempla som hypokonder.

Skrevet

Selvsagt skal du dra til legen! Hadde du ringt legevakta, ville de høyst sannsynlig bedt deg komme inn ikveld. Er det infeksjon i området rundt operasjonsområdet, kan det raskt bli en alvorlig infeksjon. Ring legevakta og hør med de!

Skrevet

Enig med SuperFries - jeg ville ringt legevakten i kveld.

Du bør ta infeksjon i mageregionen på alvor, den kan utvikle seg raskt videre - så ring i kveld!

Anonymous poster hash: 240a2...97a
Skrevet

Takker for svar og råd :) Venta med legen til i dag, hadde crp på 61 og litt forhøyet temp også på dagtid, så ble sendt til sykehuset jeg ble operert ved.

Der så alt normalt ut, ikke noe verk eller sånt som de kunne se, og ultralyd viste at alt så fint ut, så ble bare sendt hjem igjen med beskjed om å ta kontakt om det ikke bedrer seg.

Det jeg lurer på nå da, hva kan det være om det ikke er infeksjon!? Har jeg et virus som brygger i kroppen?

Skrevet

Det tyder fremdeles på at du har en infeksjon av noe slag. Men det kan jo være som du selv foreslår en form for virusinfeksjon. At du er på vei til å få en forkjølelse eller lignende. Men i og med at du for ikke lenge siden hadde en operasjon og ingen andre åpenbare sykdomstegn er det jo nærliggende å tro at du har fått infeksjon i etterkant av operasjonen. Mtp at du har noe utslag på crp og er det også noen bakterier som herjer i kroppen din. Håper du blir bedre snart :)

Skrevet

Takker igjen for svar :)

Okei, ser fra linken at crp over 40 stort sett er bakteriell infeksjon, men legen på sykehuset ville ikke skrive ut antibiotika uten å ha en fast "diagnose", (forståelig nok, bare kjedelig å ha feber over lengre tid), så da må jeg bare vente å se. Føler meg litt hypokonder nå, det er jo ingenting galt med meg :P Fikk beskjed om å ringe hvis det ble verre eller ikke ble bedre innen et par dager..hva vil det si da? Torsdag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...