Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Småbruk i hermetegn fordi det strengt tatt er en fritidsbolig. Ikke bodd noen der på nesten 15 år. Kan ikke brukes som annet enn hytte, og ingenting kan drives eller dyrkes. Har skjønt at det er ulike regler for ulike formål Anonymous poster hash: d7052...e0f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Småbruk i hermetegn fordi det strengt tatt er en fritidsbolig. Ikke bodd noen der på nesten 15 år. Kan ikke brukes som annet enn hytte, og ingenting kan drives eller dyrkes. Har skjønt at det er ulike regler for ulike formål Anonymous poster hash: d7052...e0f Hvor mange mål totalt? Hvermannsen mål registret som dyrkbare? Hvor lenge i familien? Hva sier reguleringsplanen? Odel? Anonymous poster hash: f9b9f...fff
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Hvor mange mål totalt? Hvermannsen mål registret som dyrkbare? Hvor lenge i familien? Hva sier reguleringsplanen? Odel? Anonymous poster hash: f9b9f...fff Herlig, jeg aner ikke halvparten. 23 dekar, ikke dyrkbart. Ingen odel og vært i familien i minst 70 år Anonymous poster hash: 284af...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Herlig, jeg aner ikke halvparten. 23 dekar, ikke dyrkbart. Ingen odel og vært i familien i minst 70 år Anonymous poster hash: 284af...ffd Hvis det er registrert som landbrukseiendom, så er det vel odel? Hvorfor er det ikke dyrkbart? Skog i tillegg? Skogtakst? Anonymous poster hash: d7ee4...f35
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Herlig, jeg aner ikke halvparten. 23 dekar, ikke dyrkbart. Ingen odel og vært i familien i minst 70 årAnonymous poster hash: 284af...ffd hvis nåværende eier har brukt den som fritidseiendom i minst 5 av de siste 8 årene og nåværende eier har eid eiendommen i minst 5 år og det ikke er bygget nytt eller gjort store oppgraderinger siste 5 år kan eiendommen sansynelgvis selges uten skatt. Anonymous poster hash: f9b9f...fff
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Hvis det er registrert som landbrukseiendom, så er det vel odel? Hvorfor er det ikke dyrkbart? Skog i tillegg? Skogtakst? Anonymous poster hash: d7ee4...f35 Det er registrert som fritidsbolig, men måtte selges som småbruk. Hvorfor vet jeg virkelig ikke. Det har aldri vært dyrket noe som helst der, men kan sikkert gjøres om man vil? Jeg har virkelig ikke peiling og skjønner jeg bør få vedkommende til å ringe skatteetaten i morgen! Men takk for forsøket, og som antatt var det litt mer "greier" enn jeg først trodde Anonymous poster hash: 284af...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 hvis nåværende eier har brukt den som fritidseiendom i minst 5 av de siste 8 årene og nåværende eier har eid eiendommen i minst 5 år og det ikke er bygget nytt eller gjort store oppgraderinger siste 5 år kan eiendommen sansynelgvis selges uten skatt. Anonymous poster hash: f9b9f...fff Den er brukt som fritidtseiendom ca én uke hvert år de siste 15 årene. Det er bygget et lite "lysthus" for 4 år siden, og det er det. Normalt vedlikehold selvsagt, men ingen store saker Anonymous poster hash: 284af...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Den er brukt som fritidtseiendom ca én uke hvert år de siste 15 årene. Det er bygget et lite "lysthus" for 4 år siden, og det er det. Normalt vedlikehold selvsagt, men ingen store saker Anonymous poster hash: 284af...ffd Altså, de resterende 51 ukene har det stått ubrukt :-) Anonymous poster hash: 284af...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Den er brukt som fritidtseiendom ca én uke hvert år de siste 15 årene. Det er bygget et lite "lysthus" for 4 år siden, og det er det. Normalt vedlikehold selvsagt, men ingen store saker Anonymous poster hash: 284af...ffd Det tror jeg skattetaten vil godta, men sjekk med dem for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: f9b9f...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå