Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre, ang bilsikring av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skulle i bursdag i dag, bursdagen er langt unna, så vi allierte oss med et foreldrepar og vi skulle kjøre hver vår vei. Jeg sa til barnet mitt at han måtte ha med pute siden det ikke er trygt eller lov å kjøre bil uten, ettersom han er under 140 cm. Etter mye diskusjon så godtok han det. Da de kom for å plukke han opp viste det seg at diskusjonen vår var forgjeves, Fordi de hadde en ekstra bilputene til min sønn i bilen sin ;)

Men en av grunnene til at sønnen min mente han ikke Trengte å ta med seg bilpute hjemmefra er at han ikke bruker det i sin far sin bil. Jeg har tatt opp diskusjonen med hans far x antall ganger nå, helt siden han var 5 år. han syns jeg er hysterisk men jeg truet med å ringe politiet sist (en Mnd siden, da så jeg at han ikke hadde barnesete i bilen, han lånte da mitt for at jeg ikke skulle ringe politiet), så sa han at han skulle skaffe bilpute/barnesete. Men han har fortsatt ikke gjort det. Jeg blir gal. Heldigvis er sjansen liten for kollisjon, men om det først skulle skje en kollisjon så kan det å bruke godkjent barnesete eller ei være avgjørende på hvor stor skaden er og om barnet i det heletatt overlever eller ei.

Jeg elsker barnet mitt og vil at han skal være så trygg som mulig, men føler jeg ikke kommer noen vei.

Jeg kontaktet far i dag og han sa jeg var hysterisk. Og hverken at det var farlig for barnet vårt om noe skulle skje, eller at han får bot og prikker om politiet ser det påvirker han noe som helst. Hva kan jeg gjøre? Ikke kan jeg ringe politiet heller for å fange han i øyeblikket, for jeg vet aldri når han er på biltur med barnet vårt.

Anonymous poster hash: 55f5a...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet, og hvor høy/tung er han?

Anonymous poster hash: 68f1e...acf

Skrevet

7 år. 125 cm, 22 kg.

Og jeg kunne kjøpt et sete til han, men sønnen min sier st han brukte det setet kun den ene turen, resten av helgen lå setet i bagasjerommet i farens bil

Skrevet

Noen som vet om jeg kan gjøre noe, eller må jeg bare finne meg i å forsette å mase, være sint for andvarsløsheten og redd for barnet mitt sitt liv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...