Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 Hvor lenge klarte du å holde det? Hva slags varer var unntatt kjøpestoppen? Sparte du mye penger på det? Anonymous poster hash: ecc71...0a8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 Jeg har hatt kjøpestopp på klær til meg selv i litt i overkant av 2 år. Målet med det for meg handler mer om å bruke det man har, fremfor å spare penger. Har ingen formening om hva jeg har spart. I løpet av perioden har jeg gått på en smell (måtte kjøpe meg en strømpebukse til en fest jeg skulle på rett etter jobb, da den jeg hadde på meg hadde revna i løpet av dagen) men ellers har jeg klart meg helt fint. Har godt oversikt over hva jeg har og har arvet/byttet en del av venninner underveis. Anonymous poster hash: 1c08c...471
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Lurer litt på dette jeg også, noen flere? Anonymous poster hash: 2d063...000
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Jeg har hatt dårlig økonomi i årevis, og har derfor ikke shoppa noe særlig. Det har alltid vært utenfor min fatteevne at folk kan bruke penger hver måned på klær/sko. Får man aldri nok? Nå har jeg grei råd, men kjøper nesten aldri klær, fordi jeg har masse. Vet det ikke var dette du spurte om men Anonymous poster hash: f773f...325
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Jeg hadde kjøpestopp i 2015. Planen var å ikke handle klær, interiør, pynt, smykker, klokker, vesker og sånt til personlig bruk + kjøkkenredskaper og elektriske dupeditter som jeg var fæl til å handle. Jeg hadde lov til å kjøpe kosmetikk til vanlig bruk, selvfølgelig gaver, og alt til barna. Jeg har nylig sett over regnskapet for 2015 sammenlignet med 2014 og har spart 14 000 kr! Det handler nok litt også om at jeg har blitt mer prisbevisste generelt. Samtidig handlet jeg nok mer klær enn vanlig på januarsalget i år, men ikke for 14 000 kr altså. Andre sparer sikkert langt mer enn meg. Jeg har visst ikke så altfor galt forbruk. Anonymous poster hash: ead73...7db
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Jeg har hatt kjøpestopp på klær til meg selv i litt i overkant av 2 år. Målet med det for meg handler mer om å bruke det man har, fremfor å spare penger. Har ingen formening om hva jeg har spart. I løpet av perioden har jeg gått på en smell (måtte kjøpe meg en strømpebukse til en fest jeg skulle på rett etter jobb, da den jeg hadde på meg hadde revna i løpet av dagen) men ellers har jeg klart meg helt fint. Har godt oversikt over hva jeg har og har arvet/byttet en del av venninner underveis. Anonymous poster hash: 1c08c...471 Var strømpebuksa den eneste smellen, har du ikke kjøpt en eneste truse eller sokker engang i løpet av 2 år? Jeg er imponert Hi Anonymous poster hash: ecc71...0a8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Vi har ikke bevisst kjøpestopp, men shopper generelt lite. Vi prata om det i går faktisk... Det vi har kjøpt hittil i 2016 er klær og sko til barn (3 barn) for ca 2000 kroner i tillegg til ny skolesekk til det ene barnet som begynner på skolen i år. Til oss selv har vi kjøpt en ny stekespade, en pakke med golfballer, en caps, en penstrømpebukse, og jeg kjøpte en ny shorts i går. I tillegg går det en del penger på klær og utstyr til idretten mannen spiller, men det får han igjen fra klubben måneden etter, så i grunnen er det en del av lønna hans. Jeg har forresten også kjøpt slike for gavekort jeg har fått, så vet ikke om det telles..? Vi har det vi trenger, og ingen av oss er spes interessert i interiør eller mote, så vi bruker ikke penger på slikt. Det er ikke et bevisst valg om å shoppe lite eller mindre, det er bare sånn. På den andre siden bruker vi sinnsykt mye penger på mat og bil, så vi sparer i grunnen ingenting. Anonymous poster hash: 2851e...d44
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Var strømpebuksa den eneste smellen, har du ikke kjøpt en eneste truse eller sokker engang i løpet av 2 år? Jeg er imponert Hi Anonymous poster hash: ecc71...0a8 Jepp! Ble hun sære som ønsket seg sokker til jul og bursdag. Men det funka fett Anonymous poster hash: 1c08c...471
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Jeg har også hatt det. Først i ett år, og da året var omme hadde det blitt en vane. Nå kjøper jeg en sjelden gang noe. Men aldri uten at jeg først har slitt ut noe og dermed MÅ erstatte det. Anonymous poster hash: 90b44...3b7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Jeg vet imidlertid ikke hvor mye jeg sparte, for jeg gjorde det ikke av økonomiske grunner, men fordi jeg vil leve bærekraftig. Anonymous poster hash: 90b44...3b7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #11 Skrevet 13. juni 2016 Jeg har ikke kjøoestopp, men bekkenløsning. Klarer derfor ikke å gå på kjøpesenter. Har spart veldig mye penger. Jeg har flere tusen igjen på konto hver mnd. Er fortiden nedten bare hjemme. Anonymous poster hash: c82a0...f2f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #12 Skrevet 13. juni 2016 Jeg har ikke kjøoestopp, men bekkenløsning. Klarer derfor ikke å gå på kjøpesenter. Har spart veldig mye penger. Jeg har flere tusen igjen på konto hver mnd. Er fortiden nedten bare hjemme. Anonymous poster hash: c82a0...f2f Mitt shoppebudsjett stiger i slike perioder... Jeg har en litt spesiell stil og shopper mest på nett fordi det er lite i butikkene som passer stilen min. Nå er jeg str 42 noe som er en utfordring, da mye av det jeg liker ikke går opp i min størrelse i butikkene. Jeg vet at hm etc. har mye større enn det, men merker i min stil har ofte S, M og L som da tilsvarer 34, 36 og 38. I perioder jeg har vært hjemme, så har jeg hatt ekstra tid til å kikke på nettsider;) Jeg har ikke gjennomført kjøpestopp, mye fordi vekten min har gått veldig opp og ned de siste årene. Nå i vår har jeg nesten trengt helt ny garderobe. Anonymous poster hash: 89485...6a3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #13 Skrevet 13. juni 2016 Jeg har ikke kjøoestopp, men bekkenløsning. Klarer derfor ikke å gå på kjøpesenter. Har spart veldig mye penger. Jeg har flere tusen igjen på konto hver mnd. Er fortiden nedten bare hjemme. Anonymous poster hash: c82a0...f2f Så kjekt Jeg er motsatt av deg. I sånne situasjoner tyr jeg gjerne til nettbutikker Og det er enda farligere for lommeboken min, enn å gå i fysisk butikk Hi Anonymous poster hash: ecc71...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå