Gå til innhold

Dermarolling på kropp - erfaring? 🙋

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer! 😊

Er det noen av dere som har erfaring med å bruke dermaroller på kroppen for å få huden strammere? Jeg er utålmodig på å få magehuden til å trekke seg sammen etter fødsel! Noen som vet om dermarolling er bra til det? Og hvor fort etter fødsel man kan begynne?

Anonymous poster hash: 4f4b1...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt, jeg! 😁

Skrevet

du vil nok se raskest resultater om huden din bærer preg av strekkmerker eller arr, er de tkun at huden ikke har strukket seg tilbake, må du nok bare smøre deg med tålmodighet.

du sier ingenting om når du fødte?

når du ruller, vil du "ødelegge" huden noe som gjør at immunforsvaret settes i gang for fult, derfor bør du ettersmøre med en god krem, eller olje med E-vit, mange bruker BioOil, og den kan være bra den. men ville investert i noe som gir mer vitaminer.

du skal ikke rulle hver dag, noe mange gjør, og da gjør feil. i starten skal du bare rulle to ganger i uken. og til og med det kan være mye, men krem/serum/olje, skal brukes morgen og kveld hele tiden.

det er viktig at rullene desinfiseres før og etter bruk. og samme med området du skal rulle, og en rull skal ikk ebrukes mer enn 10-15ganger. da begynner nålene og bli skjemme og du kan få alvorlige komplikasjoner og infeksjoner.

Anonymous poster hash: 8a942...009
Skrevet

Takk for svar! 😊

Er bare en måneds tid siden jeg fødte, så regner med at det uansett kommer til å ta lang tid, men tenkte jeg kunne kickstarte prosessen litt!

Har kjøpt meg en rulle med 1.5 mm nåler, og tenkte kanskje jeg kunne bruke en sånn økologisk gravidolje etter rulling? Jeg har ikke strekkmerker eller arr, bare litt overskuddshud som det tok lang tid å bli kvitt etter forrige svangerskap!

Takk for tipsene om hvordan man skal gjøre! Hvor mange ganger per behandling ruller man på samme hudområde?

HI

Skrevet

vanskelig å si noe om hvor mange ganger man må rulle på samme området, da dette varierer fra hud til hud, men du skal bli ganske rød.

nå vet ikke jeg hva slik økologisk gravidolje inneholder, så vanskelig å si noe om det, men du bør bruke noe med vitaminer, helst vitamin E. og når du ruller må du holde hudområdet helt unna solen, ellers vil du kune få utrolige store pigment forandringer.

rullingen bør ikke starte før etter 2-3mnd etter fødsel. så du må nok smøre deg med tålmodighet. hadde du gått i salong så hadde di ikke rullet før det var gått 6-9mnd. dette er fordi du kan ødelegge hudens egen healingsprosess. om du syns huden bruker lang tid på å trekke seg sammen og du ikke har hverken arr eller strekkmerker, vil ett bekkenbelte kunne få fart på oppstrammingen.

Anonymous poster hash: 8a942...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...