Gå til innhold

Krav på avlastning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei mor i klassen til sønnen min har fire barn, en jente i min klasse. Hun er enke, og innflytter. Hun er helt alene med barna. Hun er på avslutninger og møter henne tidvis i skog og strand. Greie barn og hun virker hyggelig. Men hun er veldig sliten, og jeg ser det på barnet hennes også. Ved skolestart var jenta 'pent kledd' og gredd osv mens nå mot slutten av skoleåret er hun mer uflidd, samme gjelder søsknene. Så det samme ifjor også.

Snakket med en mor i klassen som tilfeldigvis nevnte denne mammaen. Hun sa at hun har ingen avkastning. Hun er helt alene. Hadde forsøkt å få noe via kommunen, men det ble ikke noe. Er det virkelig ingen som stiller opp for de som ikke har noen?

Det jeg lurer på er om det er frekt hvis jeg tilbyr meg å ha barna hennes en helg i måneden i noen måneder?

Anonymous poster hash: 3ad18...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei mor i klassen til sønnen min har fire barn, en jente i min klasse. Hun er enke, og innflytter. Hun er helt alene med barna. Hun er på avslutninger og møter henne tidvis i skog og strand. Greie barn og hun virker hyggelig. Men hun er veldig sliten, og jeg ser det på barnet hennes også. Ved skolestart var jenta 'pent kledd' og gredd osv mens nå mot slutten av skoleåret er hun mer uflidd, samme gjelder søsknene. Så det samme ifjor også.

Snakket med en mor i klassen som tilfeldigvis nevnte denne mammaen. Hun sa at hun har ingen avkastning. Hun er helt alene. Hadde forsøkt å få noe via kommunen, men det ble ikke noe. Er det virkelig ingen som stiller opp for de som ikke har noen?

Det jeg lurer på er om det er frekt hvis jeg tilbyr meg å ha barna hennes en helg i måneden i noen måneder? Anonymous poster hash: 3ad18...a10

Går det an å si noe slikt som; "Jeg vet at du er alene med alt ansvar. Det må være veldig slitsomt å aldri få avlastning? Kan jeg få lov til å hjelpe deg? Jeg vil gjerrne låne barna dine en helg i måneden om jeg kan få lov til det. Jeg vet du er en god mor, men alle kan trenge en pause og et hvileskjær i blant."

Anonymous poster hash: 1b2b0...a6c

Skrevet

Syns ikke at det er frekt men veldig medmenneskelig og fint, og kan utgjøre en STOR forskjell for henne og barna. Bare vær litt varsom når du tar kontakt med henne slik at det ikke oppfattes som kritikk.

Anonymous poster hash: dc9b2...87a

Skrevet

Ja det går fint an å si! Hadde alle tenkt og gjort som deg hadde verden vært et bedre sted!!!

Anonymous poster hash: dc9b2...87a

Skrevet

Skal ikke kritisere henne på noen måte altså!! Det med at jeg tok med her der med klær er bare fordi jeg ser at hun blir mer sliten på slutten av året, og hun har mye å følge opp. Er ikke sånn at ungene er skitne og forsømte altså!!

Jeg vil bare hjelpe henne, skal ikke ha betalt for det eller noe heller. Det eneste som er vanskelig er hvordan jeg skal 'komme i kontakt' med henne

Skrevet

Avlasting blir godkjent for de som yar barn med sterke diagnoser, og selv da er vanskelig å få da noen faktisk må være de som avlaster.

Jeg hadde nok sakt nei om du spurte, for jeg er stolt og ville prøvd å late som at alt er fint. Men om du hadde sagt " Lise er så kjekk jente, vil hun overnatte her i helgen, vil lise og lillebror bli med på hytta osv osv" hadde jeg sagt ja uten å ha følt jeg ikke dugde som mor

Anonymous poster hash: 1dbfb...aaa

Skrevet

Avlasting blir godkjent for de som yar barn med sterke diagnoser, og selv da er vanskelig å få da noen faktisk må være de som avlaster.

Jeg hadde nok sakt nei om du spurte, for jeg er stolt og ville prøvd å late som at alt er fint. Men om du hadde sagt " Lise er så kjekk jente, vil hun overnatte her i helgen, vil lise og lillebror bli med på hytta osv osv" hadde jeg sagt ja uten å ha følt jeg ikke dugde som mor

Anonymous poster hash: 1dbfb...aaa

Ja og dette skjønner jeg veldig godt! Jeg hadde nok også sagt nei skjønner du. Problemet er at barna våre leker ikke sammen, og det vil være nesten like unaturlig å spørre om 'lise' skal sove her som alle de andre barna hennes, Hehe.

Barna våre er ikke uvenner eller noe altså. Gutt og jente, begge er veldig gutt og veldig jente..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...