Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #1 Skrevet 12. juni 2016 På mennesker med kort hår så blir hodefassongen veldig synlig. Hvorfor har noen veldig flatt bakhodet? Betyr det at de lå veldig mye på ryggen som baby? Ser Ofte at barn som er adoptert har dette, og de ble vel ikke bært mye rundt? :s min samboer er adoptert og bakhodet er helt flatt. Min sønn har ikke flatt bakhode. Anonymous poster hash: b6218...a70
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #2 Skrevet 12. juni 2016 For mange er det nettopp det at de hadde "favoritt side" når de lå, og ingen voksen som fulgte med på å snu på hodet osv, men for noen er det gener inne å går også, min mor har flatt bakhode, det samme har min datter fått også, er et "slekts trekk" i bildet hos oss. Anonymous poster hash: fc3f4...589
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #3 Skrevet 12. juni 2016 Min sønn har veldig flatt bakhodet. Jeg aner virkelig ikke hvorfor! Da han var baby hadde han favorittside han sov på og dermed stimulerte vi den andre siden mye. Dvs han lå mye til begge sider, men ikke mye flatt på bakhodet. Da han var våken lå han mye på mage for å trene slik babyer skal. Lå ikke spesielt mye på rygg ellers bortsett fra da han sov, men han var en skikkelig sovebaby som sov veldig mye og veldig godt som baby. Jeg har ganske rundt hodet, mens pappaen har ganske avlangt hodet. Kanskje det er litt gener som spiller inn? Anonymous poster hash: 03ca1...c05
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #4 Skrevet 12. juni 2016 Så det er gener som avgjør om ungene blir flate i bakhodet? Venter nå barn med samboeren min så da kan jeg forvente at barnet blir virkelig flat bak i hodet? Tenkte at han er flat Pga han har vært lite snudd på som baby i barnehjemmet, men det er gener som avgjør dette? Jaja Anonymous poster hash: b6218...a70
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Så det er gener som avgjør om ungene blir flate i bakhodet? Venter nå barn med samboeren min så da kan jeg forvente at barnet blir virkelig flat bak i hodet? Tenkte at han er flat Pga han har vært lite snudd på som baby i barnehjemmet, men det er gener som avgjør dette? Jaja Anonymous poster hash: b6218...a70 Som jeg svarer: det kan være enten eller/begge deler som avgjør. Hvor vidt dette er genetisk trekk fra hans slekt eller ikke, er jo ikke lett å vite, siden han er adoptert, men, hvilke krise er det om barnet har flatt bakhode eventuelt? Anonymous poster hash: fc3f4...589
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Her har vi for øvrig to barn, ei jente som har flatt bakhode, som sin mormor, og en sønn med "normal" hodeform (alt etter hva man ser som normalt ) Anonymous poster hash: fc3f4...589
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Som jeg svarer: det kan være enten eller/begge deler som avgjør. Hvor vidt dette er genetisk trekk fra hans slekt eller ikke, er jo ikke lett å vite, siden han er adoptert, men, hvilke krise er det om barnet har flatt bakhode eventuelt? Anonymous poster hash: fc3f4...589 Okei, den er god. Har ikke sagt det er noen krise. Anonymous poster hash: b6218...a70
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Okei, den er god. Har ikke sagt det er noen krise. Anonymous poster hash: b6218...a70 Måten du skriver det på, får det til å virke som om det har en betydning. Anonymous poster hash: fc3f4...589
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Hadde jeg ikke likt flate bakhoder så hadde jeg ikke falt for samboeren min. Å ha flatt bakhode betyr ingenting, men jeg ble plutselig nysgjerrig på hva det kommer av at noen har det og andre ikke. Anonymous poster hash: b6218...a70
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #10 Skrevet 12. juni 2016 Gener her. Alle på mannens side har flatt hode. Man ser det spesielt på mannfolka ettersom de har kort hår/ er skalla😜. Begge barna våre er flate også. Anonymous poster hash: ce6dd...116
<3Barn&Engler<3 Skrevet 12. juni 2016 #11 Skrevet 12. juni 2016 Her er det gener, husker helsesøster var SÅ ute etter å "ta" oss for at vi "ga" jentungen her i huset flatt bakhode, prøvde å få henne til å forstå at dette ligger på min side av familien, altså gener, men hun mente vist at dette kom ene og alene av at man ikke stimulerer barn som har favorittside og at ungen lå for mye på rygg. Storebroren i huset har jo vanlig hode form, han er året eldre enn lillesøster.. Tok helsesøsteren nesten 5 mnd å innse at dette er formen på hodet til jenta Selv rett etter fødsel, så hadde hun jo flatt bakhode
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #12 Skrevet 12. juni 2016 De jeg kjenner som har barn med flatt bakhode, har hatt veldig rolige sovebabyer. Selv har jeg hatt babyer som helst vil bæres og sove i fanget. Mine har runde hoder. Det er nok sikkert både arv og miljø, kan jeg tro. Babyer er veldig myke i hodet, ogligger de mye på rygg, så er det ikke rart om bakhidet blir flatt. Hos andre er det nok sikkert bare hodefasongen som er slik... Anonymous poster hash: e3718...b65
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #13 Skrevet 12. juni 2016 Søskenbarna til barna mine er kjempeflate i bakhodet. De lå mye i ro da de var små, men tror det er arv da far også ser ganske flat ut i bakhodet.. Anonymous poster hash: e440a...a8d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #14 Skrevet 12. juni 2016 Hallo. Det er gener. Bare se på polakker. Anonymous poster hash: 9fa27...aa9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #15 Skrevet 12. juni 2016 Hos oss er det i alle fall gener. Har ikke hatt en rolig sovebaby og han elsker å ligge på magen. Ligger bare på ryggen når han sover, og det er som sagt ikke så ofte. Har også blitt bært mye mens han sover. Han har helt flatt bakhode, det samme har pappaen og farfaren. Anonymous poster hash: 5bab6...15e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. juni 2016 #16 Skrevet 12. juni 2016 Genetisk. Østeuropeere har ofte flate bakhoder, afrikanere har ofte det motsatte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå