Gå til innhold

Hva er reglene for overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 100% fast stilling på et offentlig sykehjem i en kommune. Jeg ble spurt om å jobbe ekstra i dag, noe jeg takket ja til. Får jeg helge,- og kveldstillegg i tillegg til overtid? Og er overtiden på 50 eller 100%? Det står ingenting om dette i min arbeidskontrakt.

Anonymous poster hash: f90eb...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke kveld/helgtillegg oven på overtid.

Så lenge du har jobbet din faste 37,5 timers uke skal du har overtid 100% for arbeidet mellom fredag kl 20.00 og mandag kl 06.00

Anonymous poster hash: 9bbe1...a83
Skrevet

Jeg jobber turnus, så timeantallet kan variere. Noen ganger jobber jeg 6 dager i uken, mens andre kun 3. Har jo uansett 100% stilling så regner jo med at alt over denne prosenten går som overtid?

Anonymous poster hash: f90eb...d07

Skrevet

Hvis du har 3 vakter én uke og tar en fjerde så utløser ikke den overtid.

Du får ikke overtid pluss tillegg, men du får de faste tilleggene dine

Anonymous poster hash: b6c2d...002

Skrevet

Siden du har 100% stilling får du 100% overtidsbetaling ned én gang. Jeg er usikker på om du får kveld/helgetillegg også, men jeg tror ikke det.

Anonymous poster hash: 10341...775

Skrevet

Spør din leder?

Anonymous poster hash: 721e1...e4e
Skrevet

Noen rare svar her. Så lenge du har 100% stilling, vil antall vakter per uke ikke ha noe å si. Alle ekstra timer på jobb vil utløse overtid. Hvis du har jobbet dagvakt samme dag og blir forespurt om å gå dobbelt, vil det være 50% overtid de første 4 timene. Etter det er det 100%.

Dersom du blir forespurt om en vakt på en fridag, er hele vakta 100%. Ved overtid får du ikke kveldstillegg eller helgetillegg.

Skrevet

Noen rare svar her. Så lenge du har 100% stilling, vil antall vakter per uke ikke ha noe å si. Alle ekstra timer på jobb vil utløse overtid. Hvis du har jobbet dagvakt samme dag og blir forespurt om å gå dobbelt, vil det være 50% overtid de første 4 timene. Etter det er det 100%.

Dersom du blir forespurt om en vakt på en fridag, er hele vakta 100%. Ved overtid får du ikke kveldstillegg eller helgetillegg.

Dette!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...