Gå til innhold

Uke 33 og spark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at man kan forvente færre spark jo nærmer termin siden det begynner å bli trangt inni livmoren. Jeg kjenner fortsatt like mye liv, men synes sparkene virker mye svakere enn før. Er det dette de mener med "færre" spark? Eller bør jeg være ekstra oppmerksom nå fremover?

Anonymous poster hash: 38e37...f79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde at sparkene ble "svakere", i den forstand at det ble mer romstering/press og mindre direkte spark etterhvert som beina ble liggende mer fastlåst pga plassmangel. Men hyppigheten gikk ikke ned, og det føltes aldri som det lå mindre krefter bak bevegelsene. Bare at det ble mindre plass til å "ta fart" 😛

Hvis bevegelsene blir svakere eller sjeldnere bør du ta kontakt med føden for sikkerhets skyld. Sånt skal sjekkes 😊

Skrevet

Ha lav terskel for å kontakte føden/jordmor. Bedre å få en ekstra sjekk.

Anonymous poster hash: b32ff...f98

Skrevet

Jeg føler ikke at sparkene har blitt færre. Kjenner jo at sparkene har endret seg de siste ukene til å bli mer som at han vrir seg rundt inni der, men i dag synes jeg de virker svakere, som at han ikke gidder ta ordentlig i. Tidligere har magen hoppet av bevegelsene hans, men nå er det mer gliding.Jeg får observere litt til, kan hende han bare ikke har våknet helt enda :P

Hi

Skrevet

Jeg føler ikke at sparkene har blitt færre. Kjenner jo at sparkene har endret seg de siste ukene til å bli mer som at han vrir seg rundt inni der, men i dag synes jeg de virker svakere, som at han ikke gidder ta ordentlig i. Tidligere har magen hoppet av bevegelsene hans, men nå er det mer gliding.Jeg får observere litt til, kan hende han bare ikke har våknet helt enda :P

Hi

Sånn opplevde jeg det også. Bevegelsene ble mer glidende. Men det var likevel mye liv og aktivitet. Det er nok normalt. Men om du kjenner deg engstelig og magefølelsen sier at du har noe å bekymre deg over, så ikke nøl med å kontakte føden. De er jo der for oss. Det kan jo også være nok å bare snakke litt med dem. De kan hjelpe bare ved å vurdere situasjonen over telefon ;)

Skrevet

Sånn opplevde jeg det også. Bevegelsene ble mer glidende. Men det var likevel mye liv og aktivitet. Det er nok normalt. Men om du kjenner deg engstelig og magefølelsen sier at du har noe å bekymre deg over, så ikke nøl med å kontakte føden. De er jo der for oss. Det kan jo også være nok å bare snakke litt med dem. De kan hjelpe bare ved å vurdere situasjonen over telefon ;)

Nei, jeg føler meg egentlig ikke bekymret, men oppdaget bare at sparkene føles anderledes i dag enn tidligere. Han har pleid å ha mer kraft bak bevegelsene, selv de glidende. Jeg venter og ser litt, jeg kjenner jo at han beveger seg :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...