Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Vi har en gutt på 7 som en hod svigermor en fast dag i uken, og har vært det siden han var tre, og ble storebror til tvillinger. Svigermor og han har et fantastisk godt forhold, og for han å komme til henne en dag i uken har vi kun tenkt på som positivt, især da tvillingene kom og det var kaos hjemme. Hun bor 5 mn fra oss, og vi har et veldig godt forhold. I går fikk jeg høre at min manns søster mener vi overlater ham for mye til svigermor, og at det er synd for ham at han ikke "får være hjemme" hver natt. Dette har jeg aldri tenkt på, og ble litt overrasket. Han har aldri sagt han ikke vil til henne, og vi har aldri følt at vi har overlatt ham, mer at vi har gitt ham noe ekstra, men hva tenker dere? Er det synd på en gutt som sover over en fast dag i uken hos sin farmor? Anonymous poster hash: 719d5...b95
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Så lenge dere, gutten og svigermor trives med ordningen spiller det ingen rolle hva andre måtte mene 😊 Anonymous poster hash: eddb9...f43
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Høres fantastisk ut. Skulle ønske vi hadde besteforeldre til våre barn som var bare en brøkdel så interessert. Jeg tror også dere gir både gutten og svigermor noe ekstra. Anonymous poster hash: ccccc...9b8
Mostly Harmless Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Tenker dette er flott for gutten. Kan det være svigerinnen din føler dere bruker opp svigerforeldrene dine sin kapasitet som barnevakt?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 Synes dette høres flott ut! Så lenge både gutten og svigermor trives med ordningen spiller det ingen rolle hva din svigersøster tenker, men du kan jo ta en prat med henne? Finne ut hvorfor hun synes det er synd på ham? Kanskje hun tror at han ikke trives med ordningen? Anonymous poster hash: d15b3...610
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 Høres jo helt fantastisk ut!!! Heldig gutt som får vært mye sammen med farmor, og heldig farmor som får ett supert forhold til barnebarnet! Anonymous poster hash: 87829...7cd
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 Hun har ikke barn selv og er litt av den dramatiske typen, så det kan være hun bare er ute etter noe å "ta oss" på, for sånn er hun litt.. Men det fikk meg allikevel til å tenke på om gutten på noe tidspunkt selv har følt seg tilsidesatt av oss, så det tror jeg ar jeg vil snakke med ham om indirekte. Ja, svigermor er virkelig fantastisk. Hun gjør så mange ting med ham, alt fra å dra på små turer til baking, matlaging, biblioteket, og masse annet. I tillegg er hun fantastisk til å leke, og er kjempetolmodig og flink med barn. Hun har jobbet som barnetannlege, så hun har liksom skikkelig grepet på barn. Anonymous poster hash: 719d5...b95
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 Tenker dette er flott for gutten. Kan det være svigerinnen din føler dere bruker opp svigerforeldrene dine sin kapasitet som barnevakt? Enig i denne. Kan være derfor. Mine svigerforeldre er barnevakt for svigerinnen min sitt barn ca. annenhver helg, derfor er vi tilbakeholdne med å spørre om hjelp til våre barn, for vi føler de burde få ha noen "frihelger" innimellom. Vi spør bare dersom det er en spesiell anledning. Men for oss gjør det ikke noe, men hadde vært kjekt å hatt barnevakt litt oftere bare for å kunne gå ut å spise eller på kino. Men har aldri holdt det mot henne, men tenker noen ganger at svigerforeldrene mine har lite fri sammen (pga jobbsituasjon, familieforhold og mye barnevakt). Men som sagt, det kan være en forklaring. Anonymous poster hash: ac005...202
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 Her er også barnet vårt hos besteforeldrene en dag i uke, dog uten overnatting og barnet er først i bhg (snart skole) og får dermed kortere dager de dagene de henter. Den gleden jeg ser de har av hverandre ville jeg aldri gjort noe for å ødelegge. Jeg har selv ikke besteforeldre så jeg er bare glad barnet vårt kan oppleve det jeg ikke gjorde. Gjør hva som passer best for dere alle, men hvis du er usikker så ta en prat med barnet ditt for å høre hva barnet selv ønsker. Tilbakemeldingen vil jo vise deg om dette er en god løsning. Anonymous poster hash: 981e8...ede
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 Her er også barnet vårt hos besteforeldrene en dag i uke, dog uten overnatting og barnet er først i bhg (snart skole) og får dermed kortere dager de dagene de henter. Den gleden jeg ser de har av hverandre ville jeg aldri gjort noe for å ødelegge. Jeg har selv ikke besteforeldre så jeg er bare glad barnet vårt kan oppleve det jeg ikke gjorde. Gjør hva som passer best for dere alle, men hvis du er usikker så ta en prat med barnet ditt for å høre hva barnet selv ønsker. Tilbakemeldingen vil jo vise deg om dette er en god løsning. Anonymous poster hash: 981e8...ede Ja, må snakke med ham og høre;) Temaer jeg ville ha merket hvis han hadde følt seg tilsidesatt, men må høre med ham. HI Anonymous poster hash: 719d5...b95
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 Høres ut som en super avtale. Gutten får full oppmerksomhet og føler seg som den viktigste personen i verden hver uke Tenker dette er vinn-vinn, og barn i den alderen pleier vel å gi beskjed dersom det er noe de ikke vil. Det har i hvert fall mine gjort. Ikke bry deg om hva svigerinnen din sier dersom dere alle trives med denne løsningen Anonymous poster hash: b4c80...a77
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Min 5-åring overnatter hos moren min ca en gang i uken. Det begynte før han fylte året fordi han sov veldig dårlig om natten og jeg trengte avlastning, men da behovet ikke var der lenger ba han selv med jevne mellomrom om å få overnatte. Så det er tydelig at han trives med det, og det har dermed fortsatt med ca en gang i uken. De storkoser seg sammen, og jeg ser ikke hvorfor det skulle være synd på et barn for noe sånt, så lenge bestemoren er snill. Anonymous poster hash: 29fae...45a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 Jeg satte utrolig stor pris på all tiden jeg fikk med min bestemor da jeg var lita. Jeg hadde ingen faste dager, men var der veldig ofte og overnattet ofte også. De periodene jeg ikke var der like ofte savnet jeg det veldig. På mange måter stod hun for trygghet i mitt liv. Jeg kunne forstått om det var slik at en bestemor prioriterte å passe bare ett barnebarn eller bare barna til ett av sine barn. Men når andre barn ikke har fått egne barn enda og både bestemor og barnebarn trives med ordningen, da er det ingen grunn til å endre noe. De minnene din sønn skaper med sin bestemor nå vil vare hele livet :) [i]Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 8ab3abe8ffe874dcb896abde7d4747cf"] 8ab3a...7cf [/acronym] [/i]
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 Det er ikke synd i ham. Tvert imot! Mine to barn er ofte hos sine besteforeldre og overnatter. De storkoser seg der, og får de velge, vil de helst sove der. Var redd det skulle bli for mye, men bestemor forsikret oss om at de syntes det bare var kos. Snart er de store, og det blir ikke like stas å være hos besteforeldrene, så de vil nyte tiden sammen med de nå mens de kan Anonymous poster hash: 19849...ad8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Jeg syns det høres mye ut å ha barnevakt en natt hver uke. Anonymous poster hash: 9fe1f...22a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 Jeg syns det høres mye ut å ha barnevakt en natt hver uke. Anonymous poster hash: 9fe1f...22a Det er vel forbi stadiet som barnevakt. Bestemor og barnebarn har en dag i uka som bare er deres. Dette trives de med. Tenk så nært forhold de utvikler. Anonymous poster hash: b4c80...a77
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 Sikkert kjekt for barnet men må si jeg reagerer på at dere tydeligvis trenger ha barnet i avlastningshjem hver uke. Anonymous poster hash: 16279...9c8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 Sikkert kjekt for barnet men må si jeg reagerer på at dere tydeligvis trenger ha barnet i avlastningshjem hver uke. Anonymous poster hash: 16279...9c8 Det er jo ikke det det er snakk om. Anonymous poster hash: ccccc...9b8
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 Sikkert kjekt for barnet men må si jeg reagerer på at dere tydeligvis trenger ha barnet i avlastningshjem hver uke. Anonymous poster hash: 16279...9c8 Dette er ikke for foreldrene, men noe koselig som bestemor og barnebarn gjør sammen. Anonymous poster hash: 6a39b...922
Mathias07 Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 Hva med tvillingene, skal ikke de få ha samme kontakt med bestemor?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #21 Skrevet 12. juni 2016 Synes bestemor det er ok? Hun er vel en godt voksen dame? Kan det bli litt mye? Og jeg tenker som hun over meg, hva med tvillingene deres? Og når datteren hennes eventuelt får barn? Du tenker vel ikke at dette skal fortsette i mange, mange år? Anonymous poster hash: 808a8...bc4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #22 Skrevet 12. juni 2016 Gutten er gammel nok til å si ifra selv om han heller vil være hjemme. Jeg vil tro gutten storkoser seg så ikke gjør noen sak ut av dette. Han blir ikke skadet på noen som helst måte. Høres ut som om de har ett spesielt bånd å det skal dere ikke bryte. Min mann var mye hos sine besteforeldre som liten å jeg misunner han det forholdet de har hatt. Han snakker spesielt om sin morfar på en måte som rørermeg. Min mann har jeg sett gråte to ganger og det var da barna våres ble født. Men han må virkelig ta seg sammen da han snakker om sin morfar og alle minnene fra barndommen. Jeg vil gi barna mine de samme minnene som voksne. La sønnen deres og farmor kose seg. Men ikke glem at dere har flere barn som også trenger å være der. Jeg er litt for at alke barna skal få overnatte ca like mye hos besteforeldre hvis de ønsker det selv. At ikke en favoritiseres. Anonymous poster hash: 93f87...376
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #23 Skrevet 12. juni 2016 Tenk så heldig gutten din er, som får et så godt bånd med sin bestemor Det kommer han nok til å sette stor pris på resten av livet. Anonymous poster hash: 32723...784
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #24 Skrevet 12. juni 2016 Tviler ikke på at dette er helt fantastisk for gutten, men nå når tvillingene er 4 år kunne det kanskje vært greit å rulere litt så alle ungene fikk være med bestemor alene. Kanskje bestemor av og til kunne passe 2 slik at barna fikk oppleve avogtil å ha foreldrene helt for seg selv. Anonymous poster hash: 11cbc...18e
Mumua Skrevet 12. juni 2016 #25 Skrevet 12. juni 2016 Jeg vokste nærmest opp hos mine besteforeldre etter at broren min ble født. Han var alvorlig syk de første 4-5 årene og mine foreldre måtte som regel være på sykehuset med han i tillegg til at begge jobbet fult. Vet du, jeg er så glad for at jeg fikk den tiden med mine besteforeldre. Vi fikk et nært og fantastisk forhold som jeg bare kan drømme om at mine barn vil kunne få med sine. Det har vært utelukkende positivt og jeg har til tider følt meg like nær mine besteforeldre som mine foreldre. Så mye kjærlighet og trygghet. Mine beste minner fra barndommen er tiden hos bestemor og bestefar, på begge sider Så hvis dette fungerer for dere så er det overhodet ikke noe galt med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå