Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Kan mor virkelig bare nekte far samvær? Og hva kan far gjøre? Noen med gode tips? Kort fortalt: Mor og far hadde 50/50 avtale. Mor får far med på mekling da mor fremtidig ønsker at barnet kun skal være hos far annenhver helg. Far går med på denne avtalen da barnet skal begynne på skole og ettersom mor og far bor på hver sin side av byen måtte denne ordningen til før eller siden med fast bosted hos en av de. Denne avtalen fungerer bra men så får far innkallelse til rettsmøte ang samvær kort tid etterpå. I rettsmøte kommer det frem at mor ikke ønsker at far skal ha samvær i det hele tatt. Mor kommer med påstander om at barnet ikke har det bra hos far men får «avslag» på dette hos dommer og retten gir en rettslig samværsavtale på at far skal ha annenhver helg pluss annenhver ferier samt 3 ukers sommerferie. Denne avtaleN holdes i et par mnd men nå igår så skal far hente barnet men blir nektet samvær av mor pga hun har sendt bekymringsmeldig til BV. Far ringer BV og prøver å finne ut hva som skjer og om mor kan nekte samvær. Men fikk beskjed at hun egentlig ikke kan. Far gjør det beste for barnet som står og hylgråter, gir barnet en klem og ønsker det god helg og drar. Så hva kan/ bør far gjøre nå? Han skal ringe BV igjen på mandag så han kan få komme på møte med de så fort som mulig og få vite hva meldingen går ut på. Far skal og ha 3 ukers sommerferie med barnet og er redd for at de ukene også blir sabotert. Far har heller ingenting og skjule og inviterer gjerne BV hjem til seg. Tar imot alle gode råd her!! Far ønsker bare og få ha sin pappahelg med barnet sitt Anonymous poster hash: bc3d4...492
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Hun kan kun nekte dersom barnet ikke har det bra hos far, men dette må hun jo isåfall få dokumentert ved og koble inn barnevernet. Og det har hun gjort men så lenge barnevernet ikke finner grunnlag så får hun ikke medhold og far får se barnet og ha barnet. Når hun holder på slik så kan de ende med at far får hovedomsorgen og hun får helgesamvær så hadde jeg vært far så ville jeg gått for hovedomsorgen for barnet, fordi det ødelegger så mye for barnet når mor holder på slik. Og mødre som først begynner slik så vil det forsette og hun viø komme med nye ting osv å bare lage et sant helvette. Han bør ta vare på alt av meldinger og annen skriftelig som kan styrke hans sak. Anonymous poster hash: 53d15...bd0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Enig med anonym over. Far burde gå for hovedomsorgen hvis hun holder på sånn. Ikke bra for barnet i heletatt Anonymous poster hash: f6f7e...067
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Hun kan kun nekte dersom barnet ikke har det bra hos far, men dette må hun jo isåfall få dokumentert ved og koble inn barnevernet. Og det har hun gjort men så lenge barnevernet ikke finner grunnlag så får hun ikke medhold og far får se barnet og ha barnet. Når hun holder på slik så kan de ende med at far får hovedomsorgen og hun får helgesamvær så hadde jeg vært far så ville jeg gått for hovedomsorgen for barnet, fordi det ødelegger så mye for barnet når mor holder på slik. Og mødre som først begynner slik så vil det forsette og hun viø komme med nye ting osv å bare lage et sant helvette. Han bør ta vare på alt av meldinger og annen skriftelig som kan styrke hans sak. Anonymous poster hash: 53d15...bd0 Enig med dette. Far bør også begynne å føre en dagbok, før inn alle samtaler med mor samme dag de skjer. Og prøv å få så mye på mail eller sms som mulig, det er gode bevis. Kanskje han også bør vurdere å ta opp samtalene han har med moren. Forferdelig fortvilt situasjon far er i! Slike mødre som den du forteller om, Hi, de burde virkelig ikke ha omsorg for barn, for de er på ingen måte skikket til det. De driter i barnets beste og har kun egen egoistiske interesser for øye. Slike burde miste omsorgen og kun få minimalt med samvær fordi de ofte fortsetter å forpeste barnets liv i alle år fremover. Jeg tenker far bør skaffe seg en god advokat som han kan få gode råd hos, hva som er best for ham å gjøre fremover. Hadde jeg vært far ville jeg nok prøvd å få hovedomsorgen - for barnets beste! Anonymous poster hash: 6e6f0...021
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #5 Skrevet 12. juni 2016 Tusen takk for gode råd! Skal absolutt videre formidle dette til far! Han har en veldig god advokat som han brukte under rettsmøtene ang samvær, så han får gjerne kontakte han igjen! Anonymous poster hash: bc3d4...492
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #6 Skrevet 12. juni 2016 Tusen takk for gode råd! Skal absolutt videre formidle dette til far! Han har en veldig god advokat som han brukte under rettsmøtene ang samvær, så han får gjerne kontakte han igjen! Anonymous poster hash: bc3d4...492 Hvordan vet du at barnet har det bra hos far da? Tenker at når man går fra 50-50 til å ikke ville la far ha barnet så har det skjedd noe... Anonymous poster hash: 6d787...f6d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #7 Skrevet 12. juni 2016 Min ex og far til mitt barn forteller til alle hvor grusom jeg er som nekter han samvær med sønnen. Han fremstår som den snille og omsorgsfulle, mens jeg er en heks. Men sannheten er at han var voldelig mot meg, brydde seg lite om barnet og ruser seg. Har gikk til retten og vi endte opp med at han fikk besøksforbud og har ikke fått samvær på 5 år Anonymous poster hash: 361dc...bcd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #8 Skrevet 12. juni 2016 Hvordan vet du at barnet har det bra hos far da? Tenker at når man går fra 50-50 til å ikke ville la far ha barnet så har det skjedd noe... Anonymous poster hash: 6d787...f6d Fordi det er min samboer, så jeg vet. Og det var ikke lengre mulig med 50/50 når barnet begynte på skole og mor flyttet til andre side av byen. Er ikke bra for et barn å skulle være 1 uke i skoleomkretsen sin med venner også 1 uke uten der barnet blir kjørt og hentet på skolen med kjøretid på 40 min hver vei. Anonymous poster hash: bc3d4...492
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #9 Skrevet 12. juni 2016 Min ex og far til mitt barn forteller til alle hvor grusom jeg er som nekter han samvær med sønnen. Han fremstår som den snille og omsorgsfulle, mens jeg er en heks. Men sannheten er at han var voldelig mot meg, brydde seg lite om barnet og ruser seg. Har gikk til retten og vi endte opp med at han fikk besøksforbud og har ikke fått samvær på 5 år Anonymous poster hash: 361dc...bcd Utrolig trist når det er slik! Heldigvis blir det meste avslørt i retten. Jeg har selv oppvokst med familievold og det skal et barn skjermes for! Flott du gjør det for ditt barn. I denne sammenhengen gikk far med på annenhver helg da barnet begynte på skole og det var best for barnet å ikke bo annenhver uke på andre siden av byen. De har vært igjenom 3 rettsmøter der mor har prøvd å ta fra Far annenhver helg men mor har ikke fått det igjennom. Far har jo selvfølgelig sine meningen om hva mor gjør ifht dette men det er noe barnet aldri får høre eller noe han går ut å snakker om! Han har selv valgt å ikke kjempe tilbake da han syns barnet har det bra hos mor men vil jo gjerne få ha pappahelgen sin. Anonymous poster hash: bc3d4...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå