Gå til innhold

Kan ikke gravide gå på kino?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en Barnefilm i dag med tre barn. Jeg er høygravid. Da vi gikk ut av kinoen sa en dame at gravide ikke bør gå på kino Pga det er så høy lyd? Er det sant? Har vært mye på kino under graviditeten, sist gang var torsdag....

Anonymous poster hash: 59f3c...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Nei det har jeg aldri hørt. Du får ta med hørselsvern til å sette på magen neste gang :P

Skrevet

Det finnes de som tror man får jord i navlestrengen av å spise uvaskede poteter også... Man skal ikke tro på alt!

Anonymous poster hash: 99337...45d

Skrevet

Tull og tøys. Gravide kan gå på konsert også. Høre på høy musikl i bilen kan de og! Jeg spurte faktisk legen om dette sist jeg gikk gravid. Legen sa at man kan altså rope direkte inn mot magen så høyt man bare kan uten at lyden blir noe spesielt høy for barnet. Det blir som når vi er under vann pluss litt ekstra polstring.

Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg syns det virket veldig spesielt at gravide ikke bør gå på kino. Jeg sa nei til å gå i badeland i dag siden jeg ikke kan bade, slimproppen har gått og legen sier nei til at jeg kan bade i basseng, og minste barnet mitt er 7 år og må ha voksen med seg i bassenget for å få lov å bade. Så siden vi ikke kunne bade så kunne vi dra på kino. Også fikk jeg den beskjeden av en dame? Men glad det ikke er noe hold i det hun sa :)

Skrevet

Fikk beskjed av jordmoren om å holde meg unna skytebanen under graviditet grunnet lyd. Men der bruker man hørselvern, det gjør man ikke på kino.

Anonymous poster hash: 68c5c...997

Skrevet

Jeg var på Metallica konsert når jeg var gravid. Forhærte meg med jordmor før jeg dro, og lydmessig gikk det helt fint. Var utekonsert, så jeg sto langt bak for å unngå å bli dytta/klemt ol.

Anonymous poster hash: b2cf3...2cf

Skrevet

Aldri hørt om. Jeg var 6 uker før termin sist. Og der var veldig høy lyd

Anonymous poster hash: 938b6...9d9

Gjest Skrekkøgla
Skrevet

Var på AC DC med begge mine i magen.

Skrevet

Jeg har også vært på konsert i Oslo spektrum med babyen min i magen.

Så rart folk går rundt og sprer usanne, hysteriske rykter til fremmede gravide folk. Mange myter som folk tydligvis tror på :) godt at det ikke er farlig med kinolyd

Skrevet

Var på AC DC med begge mine i magen.

Jeg også. Fikk barn med hørsel og uten AD/HD ;)

Anonymous poster hash: ad1a0...63e

Skrevet

Jeg også. Fikk barn med hørsel og uten AD/HD ;)

Anonymous poster hash: ad1a0...63e

Men pass deg så barnet ikke får AC DC😂

Anonymous poster hash: aa270...7a5

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt om det, men vil fraråde deg fra det etter egne erfaringer.

Jeg gikk på kino ganske nærmere termin og opplevde at barnet snudde seg etter det hadde lagt seg i hodeleie. Det var faktisk utrolig vondt og i tillegg var det mye styr for å få snudd barnet igjen. Barnet ble sikkert stresset av den høye lyden!

Anonymous poster hash: e0982...89a

Skrevet

Jeg fløy helikopter med min i magen. Ambulansehelikopter, så regner med de ikke hadde tatt meg med om legen hadde sagt det skulle vært et problem.

Anonymous poster hash: eee11...486

Skrevet

Gravide som jobber i støysoner der hørselvern er påkrevd. Har krav på enten tilpasset arbeid en annen plass i bedriften eller må gå over i svangerskapspermisjon etter 25 svangerskapsuke.

Pga at barnet ikke skal utsettes for varig støy, fikk jeg høre av bedriftshelsetjenesten, men med mindre du går på kino flere ganger for dag er jo det noe helt annet.

Alle mine har forøvrig blitt veldig aktive av høy lyd.og fått hikke.

Anonymous poster hash: c5f23...bcd

Skrevet

Fikk beskjed av jordmoren om å holde meg unna skytebanen under graviditet grunnet lyd. Men der bruker man hørselvern, det gjør man ikke på kino.

Anonymous poster hash: 68c5c...997 [/quote

HE he, sorry altså, men hva hat hørselvern med saken å gjøre? Ha de på magen? 😂

Anonymous poster hash: b855e...752

Skrevet

Jeg kunne ikke gå på kino, den høye lyden forårsaket ilske spark og turboaktivitet som ikke ga seg før jeg forlot salen.

Vært sånn alle graviditetene

Anonymous poster hash: 1378d...217

Skrevet

Anonymous poster hash: 68c5c...997 [/quote

HE he, sorry altså, men hva hat hørselvern med saken å gjøre? Ha de på magen? 😂

Anonymous poster hash: b855e...752

Det har da selvfølgelig med sammenligning å gjøre...At en aktivitet som innebærer så mye decibel som skyting innebærer at man må bruke hørselvern, mens kino ikke gjør det.

Skrevet

Jeg kunne ikke gå på kino, den høye lyden forårsaket ilske spark og turboaktivitet som ikke ga seg før jeg forlot salen.

Vært sånn alle graviditetene

Anonymous poster hash: 1378d...217

Det samme opplevde jeg. Babyen ble helt turbo så det ble med den ene turen. Men så lenge du ikke merket noe er det sikkert ok. Aldri hørt at det er farlig.

Anonymous poster hash: 60d8f...527

Skrevet

Baby er alltid aktiv og har ofte og vonde kynnere hele tiden, kino eller ei, så har ikke merket noe forskjell egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...