Gå til innhold

Lei av å ha en nei-mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt som en trassig unge når jeg skriver dette, men jeg kjenner at jeg blir så lei av å være sammen med en mann som er negativ til det meste. 

Foreslår jeg oppussing hjemme ( f.eks male en vegg ) - sier han NEI

Forslår jeg å reise på en helgetur sammen - sier han NEI

Jeg har alltid hatt dyr rundt meg i oppveksten, og vi bor perfekt til på en stor gård men hunder- nei, katter - nei, kaniner - NEI

Foreslår jeg kino/resturant - NEI

Store ting og små ting - han sier alltid nei. Alle drømmer jeg har hatt "når jeg blir voksen skal jeg..." blir stoppet av denne NEI - mannen. Drittlei. Økonomi / tid osv er ikke noe problem. Jeg føler bare at alt jeg foreslår blir sett på som negativt. 

Jeg hadde spart opp penger til å pusse opp et rom i huset som jeg hadde gledet meg til ( uten hans hjelp )- men de pengene gikk til noe han hadde lyst til istedet. 

Baaah. Som sagt føler jeg meg som en trassig unge, men det er jo fordi han oppfører seg som en streng far og kontrollerer alt.

Anonymous poster hash: 65020...810
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spør nestegang bare utfør du trenger ikke mannens hjelp.

Skrevet

Bare ta deg en helgetur med en venninne, puss opp rommet selv, dra ut og spis. Han begynner vel snart å lure på hvorfor han ikke blir spurt, og da kan du svare ham. 

Anonymous poster hash: 53bb8...22a
Skrevet

Min mann er også litt sånn. Jeg har begynt å bare informere ham om hva som kommer til å skje istedet for å spørre. Sist pusset jeg opp stua mens han var bortreist.

Anonymous poster hash: b014b...421

Skrevet

Men altså, hvorfor godtar du alt dette? Dere er to i det forholdet, det synes jeg du skal minne ham på. Det er ikke slik at han alltid har vetorett på alle ting.

Og hvorfor i all verden godtar du at han bruker penger du har spart til noe helt annet enn du skulle bruke dem til.

Jeg hadde krevd parterapi asap om jeg var sammen med en slik mann. Og sa han NEI til det også, da hadde jeg ikke orket å bo med ham.

Anonymous poster hash: 8e524...6f1
Skrevet (endret)

Mal veggen uten å spørre. Skaff deg et dyr uten å spørre først. Spar opp samme mengde penger som han brukte på seg selv på egen konto og bruk det til det du ville ha.

Han kan kun kontrollere deg hvis du gir han lov til det.Ta kontroll over eget liv og gjør det du har lyst til.

Endret av Pobie
Gjest Skrekkøgla
Skrevet

Fær te Mexico, så kan han smøre brødskiva si sjøl.

Skrevet

Synes det er han som høres ut som en trassig unge, jeg. All sympati.

Skrevet

Hvorfor lar du ham bestemme da?

Skrevet

At du lar han bestemme så mye..

Anonymous poster hash: 72a02...b95

Skrevet

Om det er hans gård forstår jeg at du ikke bare kan pusse opp uten hans sammtykke, men resten høres bare kjedeilg ut.

Hvorfor vil du fortsatt ha han?

Anonymous poster hash: 6b935...1cd
Skrevet

Så lenge det er deres hus så gjør det du vil uten hans tillatelse.

Mannen min kan også være litt sånn nei, jeg spør aldri jeg sier at jeg tenkte å gjøre slik å slik.

Ungen her deler rom foreløpig å jeg sa at jeg skulle kjøpe køyseng slik de fikk bedre plass på rommet og barna ønsker seg også køyseng, han sa nei fordi han ville ikke kvitte seg med sengene de allerede hadde osv, masse negativitet og kom bare med "problemer" som sto i veien. Men jeg skrudde fra hverandre sengene, satt dem på boden og kjøpte køyseng å skrudde den opp. Han sa ikke mye når han så det, lurte bare på hvor de andre sengene var.

Klart at mannen har noe å si han også.men han bestemmer ikke alt alene og du må ikke godta at han skal bestemme.

Viss du ønsker å reise på en helgetur men han ikke vil så kan du finne noen veninner å reise med så får han være hjemme med ungene. Si det til han at ok, du vil ikke reise så da reiser jeg med noen veninner så få du være hjemme med ungene.

Da kan det være han plutselig vil reise allikevell, å viss han fortsatt ikke vil så får han sitte hjemme med ungene.

Anonymous poster hash: 199d5...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...