Gå til innhold

Har barnet ditt en genfeil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva innebærer den? Hvor gammelt var barnet da det ble påvist? Hvordan fant dere det ut? Er den arvelig?

Anonymous poster hash: bbf2d...c9c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: fd904...946

Skrevet

Garantert. Alle har en eller annen "genfeil", som ikke gir konsekvenser.

Anonymous poster hash: c0796...50e

Skrevet

Tja, kanskje.

Jeg er under utredning for en genfeil som gjør at jeg vil utvikle hjertesvikt.

Jeg har 50% sjanse for å ha dette genet. Om jeg har det, er det 50% sjanse for at barna mine har det. De kan ikke testes før de er 9 år.

Anonymous poster hash: 4596e...cdc

Skrevet

Vi har alle genfeil, men hos de fleste gir det ikke konsekvenser. Får du derimot barn med en mann som har feil på samme gen som du har feil på, kan de gi konsekvenser for barnet. Men det skjer veldig sjeldent

Anonymous poster hash: 88e2a...591

Skrevet

Mitt kommende barn får mest sannsynligvis en mutasjon av diabetes hvis han får fars gener (er jo lov til å håpe at mine kicker inn). Det og andre ting gjør at menn i slekta sjelden lever til de er over 62.

Anonymous poster hash: a45b0...6e6

Skrevet

Ja, begge guttene mine har dårlig syn , 6+ på begge øynene. Ble oppdaget på 4 årskontroll begge gangene.

Skrevet

Ja, begge guttene mine har dårlig syn , 6+ på begge øynene. Ble oppdaget på 4 årskontroll begge gangene.

Øøøøøhh.... genfeil....

Anonymous poster hash: 3310d...d74

Skrevet

Øøøøøhh.... genfeil....

Anonymous poster hash: 3310d...d74

Ja , øyelegen sa det var en genfeil.

Skrevet

Jepp... Alle tre har smilehull. Det samme har jeg.

Er visst en mutasjon på et gen som forårsaker det. De fleste har vel en eller annen form for genfeil uten at det trenger å være noe mer alvorlig.

Anonymous poster hash: 0e226...7f5

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at mitt barn har en genfeil som gjør det sårbar for lærevansker, autistiske trekk, psykiatriske problemer og atferdsvansker. En god suppe... Men man er altså bare sårbar for det. Noen viser ingen tegn, andre viser en del og atter andre har store problemer på alle felt. Genfeilen kan enten oppstå spontant eller ved at en av foreldrene har den.

Skrevet

HI

Skrevet

Blå øyne og laktosetoleranse er jo en slags genfeil.

Anonymous poster hash: c79ab...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...