Gå til innhold

Noen her som bor trangt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med tre barn og vurderer å flytte nærmere sentrum. Da vil det være gangavstand til skole, jobb, og barnehage. Men det betyr at vi må bo trangere. To soverom på oss fire. Har du gode erfaringer med å bo slik?!

 

Anonymous poster hash: 2e9b4...efa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor trangt med tre barn. To deler rom, jeg med eldste. Det har gått fint i ti år, men nå orker jeg ikke mer og flytter

 

Anonymous poster hash: ff4a2...858

Skrevet

Jeg har bare dårlig erfaring med å bo trangt, for oss er plass gull verdt.

 

Vi er to voksne og ett barn, men vi trenger alle mye plass og alenetid. Fireroms ble for lite for oss, vi flyttet til en enebolig.

 

Men vi kjenner et par som har to barn i en liten treromsleilighet. De synes det går kjempegreit.

 

Så folk er jo forskjellige, og du kjenner deg og dine barn og deres behov best :)

 

Anonymous poster hash: 6b81a...ef1

Skrevet

Familie på fem - vi bor trangt på grunn av at vi prioriterer beliggenhet. Kun 80 m2. To gutter på 10 og 13 deler rom. De synes ikke det er så kult, fordi "alle" vennene har enerom. For oss andre går det fint. Mindre å holde rent og rydde, men vi kommer til å måtte utvide  slik at guttene får hvert sitt rom. Har dårlig samvittighet på grunn av dem.

 



Anonymous poster hash: 023d6...f7a
Skrevet

Bor en voksen og ett barn på 53kvm, ett soverom. Leier, har ikke råd til større, men vi elsker å bo her på St.Hanshaugen i Oslo, så da har vi ikke sjans til noe større.

Sønnen på 9 har soverommet, jeg sover på sovesofa i stua. Null problem, beliggenheten er verdt det.



Anonymous poster hash: 3249f...efa
Skrevet

Bodde trangt med første . Da bodde vi på 80 kvm. To soverom, men likevel trangt. Nå bor vi på 214 kvm ca. To voksne og to barn. Ville gjerne hatt ennå litt større hus ☺️

 

Anonymous poster hash: 5fe5f...a3b

Skrevet

Jeg bor med fire barn på 90 kvadrat. Det høres ikke så lite ut men planløsningen er ikke god. Vi har stor stue og ganske stort kjøkken, to bittesmå soverom og et bittelite bad. Men vi har stor veranda og hage. Vi er mer ute enn inne.. vi har også godt med skapplass og det er vel det som redder hele leiligheten..

 

Jeg sover stort sett på dagseng i stuen, ungene har køyesenger.. det varierer hvem som sover hvor og soverommene fungerer ikke som private sfærer.. Det har liksom blitt bare soveplasser - rommene er virkelig bittesmå og det er ikke plass til mer enn senger der..

 

I stuen og på kjøkkenet har vi egne hylleplasser til leker og ting, organisert etter fargekoder. Alt mitt er i naturfargede kurver, eldstemann sitt er blått, jenta mi har rosa osv.. sånn har vi det med knagger på badet og i gangen og.. jeg elsker systemer 😂 men savner veldig at barna kan ha egne soverom til lekekamerater, overnattingsgjester og hemmeligheter. Vi ser oss om etter noe annet, men det tar tid ..

 

Anonymous poster hash: 971ba...434

Skrevet

Jeg har en liten leilighet, men føler alikevel ikke at vi bor trangt. Eller, fram til nå har jeg ikke følt at vi har for liten plass, men nå som vesla begynner på skolen merker jeg behovet for et rom til.

 

Vi bor 1 voksen, 1 tenåring og 3 barn på 83 kvadrat, 3 soverom. De to midterste deler rom, tenåringen har eget, yngste og jeg deler rom. Yngste har en lekekrok i stua.

 

Fram til nå har det funket greit, godt utnyttet plass og vi har aldri følt vi tråkker oppå hverandre. Seinest i går var vi 13 mennesker i leiligheten og det er ikke noe problem. Men jeg prøver å finne en lur måte å organisere rommet på (sovesofa til meg fx) slik at den minste også får litt plass til seg og sitt..

 

Men for meg, som alenemor og med inntekta mi, er jeg bare glad til for at jeg har "mitt eget" og kan tilby ungene tak over hodet, varme senger, mat på bordet og klær på kroppen. Så får vi heller bo litt trangt (mens hu mor drømmer om milliongevinst i lotto ;) ) :)

 

Anonymous poster hash: 3a399...4e0

Skrevet

Høres koselig ut 😊

 

Anonymous poster hash: 2e9b4...efa

Skrevet

Jeg bor med fire barn på 90 kvadrat. Det høres ikke så lite ut men planløsningen er ikke god. Vi har stor stue og ganske stort kjøkken, to bittesmå soverom og et bittelite bad. Men vi har stor veranda og hage. Vi er mer ute enn inne.. vi har også godt med skapplass og det er vel det som redder hele leiligheten..

 

Jeg sover stort sett på dagseng i stuen, ungene har køyesenger.. det varierer hvem som sover hvor og soverommene fungerer ikke som private sfærer.. Det har liksom blitt bare soveplasser - rommene er virkelig bittesmå og det er ikke plass til mer enn senger der..

 

I stuen og på kjøkkenet har vi egne hylleplasser til leker og ting, organisert etter fargekoder. Alt mitt er i naturfargede kurver, eldstemann sitt er blått, jenta mi har rosa osv.. sånn har vi det med knagger på badet og i gangen og.. jeg elsker systemer 😂 men savner veldig at barna kan ha egne soverom til lekekamerater, overnattingsgjester og hemmeligheter. Vi ser oss om etter noe annet, men det tar tid ..

 

Anonymous poster hash: 971ba...434

Jeg er veldig imponert av dere! Og tenker at man får til man vil /må få til!

 

Anonymous poster hash: 2e9b4...efa

Skrevet

Jeg er veldig imponert av dere! Og tenker at man får til man vil /må få til!

 

Anonymous poster hash: 2e9b4...efa

Hvor gamle er barna? :)

 

Anonymous poster hash: 2e9b4...efa

Skrevet

Men hvor mye koster det, hvis dere bare flytter dere litt utenfor sentrum? Min leilighet med 4 soverom, koster like mye som en leilighet med 2 soverom i sentrum. Og fra meg går bussen hvert 10. minutt, og bruker 15 min ned til byen.

 

Men jeg planlegger faktisk å flytte ned til byen, men det blir da største har flyttet hjemmefra. Så da får vi jo uansett hvert vårt soverom.



Anonymous poster hash: 8090f...545
Skrevet

Bor på 60 kvm med 2 skolebarn. De deler soverom og jeg har det andre. Har ikke sjans til å kjøpe noe større nå pga økonomi. Kanskje om 5 år. Er veldig glad for at jeg eier. Har masse plass på loftet også til ting og tang. Og veldig kjapt å vaske og holde i orden. Perfekt for oss!

 

Anonymous poster hash: 195b0...718

Skrevet

Bor på 50 kvm med to barn og 3 katter. Flytter inn og ut annenhver uke, barna (jente på 9 og gutt på 7) deler rom. Hvis man er systematisk og ordensmenneske går det nok bra, hverken jeg eller ungene (eller eksmannen) er det, så jeg holder på å gå fra vettet. Spiller Lotto, foråsiresånn.

Skrevet

Vi er 2 voksne og straks 2 barn. Vi bor i hus på 60kvm,2 soverom. Veldig dårlig planløsning, og ingen bod eller annen oppbevaringsmulighet,så vi leier container i tillegg. Vi merker at dette er veldig lite for oss, det blir nesten kø i gangen og på kjøkkenet for man kan ikke gå to der uten å kræsje. Så vi har planer om å bygge ut til dobbel størrelse til neste år! Det er trangt nå når vi er 3, da blir det i hvert fall trangt når vi blir 4!

 

Anonymous poster hash: 83072...427

Skrevet

Har 2 soverom på 3barn og to voksne.Vi og 13åringen deler rom,men hu søv mye utendørs. Elste og guttungen deler det andre,han søv også mye utendørs så det går helt fint men gleder oss til vi blir ferdig med 2etg.

Kjøpte hus med uinredet 2etg får noen år siden håper på å bli ferdig løpet av året og da får vi 2 rom og ei stue til.

Skrevet

Har 2 soverom på 3barn og to voksne.Vi og 13åringen deler rom,men hu søv mye utendørs. Elste og guttungen deler det andre,han søv også mye utendørs så det går helt fint men gleder oss til vi blir ferdig med 2etg.

Kjøpte hus med uinredet 2etg får noen år siden håper på å bli ferdig løpet av året og da får vi 2 rom og ei stue til.

Sover de utendørs? Blir ikke det veldig kaldt?

 

Anonymous poster hash: 04610...38d

Skrevet

Sover de utendørs? Blir ikke det veldig kaldt?

 

Anonymous poster hash: 04610...38d

 

Nei Varme soveposer og sover de der de har lyst hengekøya, telt ,verandan , dukkestua og campingvogna( der har støm og varmeovn når det er under 20-) blir nok noen netter på meg å i hengekøya siste dag på jobb i morgen så ferie. helt greit å bo midt i skogen.

Skrevet

Nei Varme soveposer og sover de der de har lyst hengekøya, telt ,verandan , dukkestua og campingvogna( der har støm og varmeovn når det er under 20-) blir nok noen netter på meg å i hengekøya siste dag på jobb i morgen så ferie. helt greit å bo midt i skogen.

Oi, det hadde ikke fungert hos oss. Imponerende fleksible barn dere har! Godt dere snart er ferdige med andre etasje.

 

Vi bor to voksne og tre barn på 120 kvm. Høres kanskje ikke så lite ut, men planløsningen er håpløs. Lite bad, tre soverom, veldig stor gang, grei str stue og kjøkken. Vaskerom i råkjeller.

 

Vi er på utkikk etter noe annet. På ønskelista står 4 soverom, 2 bad, 2 stuer og ordentlig vaskerom. 😍

 

Anonymous poster hash: 81ad9...29f

Skrevet

Oi, det hadde ikke fungert hos oss. Imponerende fleksible barn dere har! Godt dere snart er ferdige med andre etasje.

 

Vi bor to voksne og tre barn på 120 kvm. Høres kanskje ikke så lite ut, men planløsningen er håpløs. Lite bad, tre soverom, veldig stor gang, grei str stue og kjøkken. Vaskerom i råkjeller.

 

Vi er på utkikk etter noe annet. På ønskelista står 4 soverom, 2 bad, 2 stuer og ordentlig vaskerom.

 

Anonymous poster hash: 81ad9...29f

tja de er nok litt arvet litt fra oss guttunge var 6 uker ved sin første uke i lavvo.

 

Du finner nok ønskehuset ditt til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...