Gå til innhold

baby 4mnd- sove på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på fire mnd lærte for noen uker siden å snu seg fra rygg til mageleie. Nå NEKTER hun å ligge på ryggen og snur seg rundt med en gang hun blir lagt ned. Også om natten.

Hun liggger i et babynest oppi sprinkelseng. Har dyne, koseklut og smokk. Men jeg synes det er så skummelt nå når hun legger seg i mageleie. Hun liker å ha det "trangt" med dyne,koseklut etc men nå synes jeg det blir så mange muligheter for at hun ikke får tilstrekkelig Luft.

Hvordan løste dere det når de begynte å snu seg? Ta vekk alt annet enn den harde madrassen og dyna?

Alle råd og meninger mottas med takk :)

Anonymous poster hash: cbfb7...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at de kan sove på magen når de klarer å snu seg. Du kan jo forsøke å snu henne til rygg når hun sover.

Ta bort alt annet enn dyna ja.

Babynestet må bort i hvertfall.

Anonymous poster hash: bd82b...e91

Skrevet

Uff, ikke noe særlig. Kanskje jeg er hysterisk, men jeg ville ha hatt sovepose med bindemulighet eventuelt med bånd slik at ungen ikke fikk lagt seg på magen- i alle fall frem til ungen fint kan snu seg lettere rundt. Konsekvent snudd ungen hver gang jeg oppdaget det (hvis uten sele/pose). Ville definitivt ikke hatt babynest, koseklut eller annet enn kun dyne (ikke pute!). Foreningen for krybbedød advarer mot babynest, kanter i sprinkelseng, pute opp til en viss alder ligge på magen når de minste sover og annet unødig i sengene. Sinna unge eller ikke hadde ikke spilt noen rolle i min bok, men foreldrene får bestemme selv.

Skrevet

Min har ogsågjort dette siden 4mnd. Iflg LUB og helsesøster er det helt uproblematisk så lenge de snur seg selv. Men hadde kutta ut nest og annet ræl i senga. Dyne og koseklut har vi. Får meg ikke til å tjore ungen min fast som en annen mentalpasient altså.

Anonymous poster hash: 15fa3...83c

Skrevet

Så lenge de snur seg selv, så er det greit at de sover på magen, jentungen her sov på magen fra hun var litt over 4 mnd, snakket med helsesøster og lege om det, og kontaktet også LUB (ja, jeg kan virke hysterisk, men har man mistet 3 av 4 barn fra 3 dager før termin, til 5 mnd alderen, så blir man mer hysterisk dessverre)

Men jeg ville fjernet babynestet nå som ungen snur seg, den gir jo ikke mye lust rundt hodet sånn sett, liker barnet å ha noe tett på seg, så prøv et sammenrullet pledd eller noe å legge inntil ene siden av kroppen, flytt unna alt annet etter at den lille har sovnet.

Anonymous poster hash: 7018a...cc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...