Gå til innhold

Ville dere dratt til NY alene med 2 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal på jobbreise til NY med firmaet sitt, og de har tilbudt å betale fly/opphold for meg og barna også.

Mannen min må jo jobbe da han er der så jeg blir alene med barna fra ca 7 på morgenen til ca 21 på kvelden.

Barna er 15mnd og 7 år.

Ville dere dratt?

Anonymous poster hash: c0e3d...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det snakk om?

Jeg tror jeg hadde blitt hjemme, all den tid han skal jobbe nesten hele tiden. Det er mye mer lettvint å være hjemme alene enn alene i en storby med et barn på nesten 2 år. Dersom begge hadde vært på alder med 7-åringen din, hadde jeg blitt med på turen:-)

Anonymous poster hash: 24069...ee8

Skrevet

Hadde blitt hjemme. Ser for meg både en stressende reise, og en enda mer stressende "ferie".

Anonymous poster hash: d15c4...44b

Skrevet

Selvfølgelig!

Det hadde ikke vært førstevalget av sted om jeg skulle på tur for egen regning, men en sponset ferie i NY? Herregud, er det noe å lure på?!? =D

Anonymous poster hash: 481f7...8ee
Skrevet

Ikke med to så små.

Anonymous poster hash: 77f73...5f5

Skrevet

Jeg hadde heller blitt hjemme.

Anonymous poster hash: 2271a...f1c

Skrevet

Minstemann kommer nok til å ødelegge en del for programmet som kunne vært moro for 7-åringen. Shopping kan du glemme generelt, og ikke får dere gått ut for å spise eller noe heller. Blir masete lunsj med to unger som du ikke 'treffer' med det dere kan gjøre. Det kommer nok flere sjanser. :-) NY er en ekstremt travel, bråkete og masete by. Flott for voksne og større barn...

Skrevet

Jaa! Man trenger jo ikke legge forventninger om en fullverdig ferie med alt av serverdigheter og aktiviteter. Jeg ville tatt det litt rolig, og planlagt godt hvordan alt fra matinnkjøp, middag, aktiviteter skal foregå slik at det fungerer best mulig når du er alene på dagtid. Her er en nettside som har oversikt over masse aktiviteter for barn i New York: http://mommypoppins.com . Se om dere kan få dere en leilighet istedenfor et hotellrom, slik at det går an å handle inn mat og lage mat når det måtte passe dere, ta dere en tur i parken med ungene og mat, og bli der og slapp av. Babyen kan sove/ligge på teppe med noen leker, 7-åringen kan ha med seg en kjekk liten bok/nye leker/aktivitetshefter, du får slappet litt av. Hvis du tar baby i bæresele, kan du bli med 7-åringen på noen kjekke aktiviteter, hør om en venn/din mor har lyst å ta en new york tur samtidig (f.eks. betale selv for fly og opphold, men bo gratis sammen med dere), osv. 

Jeg ville lett gjort det! :D 

Anonymous poster hash: 5cb3f...7a4
Skrevet

Jaa! Man trenger jo ikke legge forventninger om en fullverdig ferie med alt av serverdigheter og aktiviteter. Jeg ville tatt det litt rolig, og planlagt godt hvordan alt fra matinnkjøp, middag, aktiviteter skal foregå slik at det fungerer best mulig når du er alene på dagtid. Her er en nettside som har oversikt over masse aktiviteter for barn i New York: http://mommypoppins.com . Se om dere kan få dere en leilighet istedenfor et hotellrom, slik at det går an å handle inn mat og lage mat når det måtte passe dere, ta dere en tur i parken med ungene og mat, og bli der og slapp av. Babyen kan sove/ligge på teppe med noen leker, 7-åringen kan ha med seg en kjekk liten bok/nye leker/aktivitetshefter, du får slappet litt av. Hvis du tar baby i bæresele, kan du bli med 7-åringen på noen kjekke aktiviteter, hør om en venn/din mor har lyst å ta en new york tur samtidig (f.eks. betale selv for fly og opphold, men bo gratis sammen med dere), osv.   Jeg ville lett gjort det! :D  Anonymous poster hash: 5cb3f...7a4

Hadde det enda vært en baby. Dette er en på 15 mnd i verste utforsker-alder...

Skrevet

Hallo??? Selvfølgelig drar du jo!! Det bor faktisk barn på den alderen i NY, masse å finne på :-) Om det hadde vært snakk om oslo så hadde alle sagt ja uten tvil!

Jeg har selv vært i NY med en 13 mnd og en 9 åring. Gikk kjempe fint det.

Anonymous poster hash: 16a07...00b

Skrevet

Hadde det enda vært en baby. Dette er en på 15 mnd i verste utforsker-alder...

Vet ikke hvorfor jeg av en eller annen grunn tenkte det var en 7 mnd gammel baby ;P hehe.. Ja, da er det kanskje ikke å bare legge den på et teppe nei ;) Men tror fremdeles jeg hadde reist!;):)

Anonymous poster hash: 5cb3f...7a4

Skrevet

Ja! Ta med god vogn med seler i så er vel ikke det noe problem?! En 15 mnd i skranglete reisevogn er en annen opplevelse enn en 15 mnd i god sportsvogn er min erfaring så det er verd å dra med seg god vogn.

Anonymous poster hash: b6995...847

Skrevet

Nei.

Jeg reiste alene med min da 13 mnd gamle datter tidligere i år, og det var kjempestressende og slitsomt. Hun ble i tillegg syk. Å da ikke ha tilgang til alt vi har hjemme, og være på et hotellrom var forferdelig.

Jeg reiser ikke med henne igjen før hun er over 2 år.

Anonymous poster hash: cd962...33b

Skrevet

Ville betalt for å få med meg en venninne, min mor eller en annen voksen

Anonymous poster hash: aecc7...5b1

Skrevet

Nei. Ville ikke reist med så små barn. Var der selv i mai med mannen og prise meg lykkelig over at barna var igjen hjemme i Norge.

Skrevet

Hadde glatt reist med mine barn på 5 og 7 år, men er litt skeptisk til kombinasjonen 7 år og 15 mnd, for å være helt ærlig...

Anonymous poster hash: 716b6...b1f

Skrevet

Hell no! Undergrunnen med vogn, masse trafikk, ikke tilrettelagt for vogn, store avstander, stor aldersforskjell, JET LAG med ett barn og en baby, spise alene med dem...brrrr.

Støtter forslaget om å ta med mormor osv, eller bli hjemme

Anonymous poster hash: 9104b...602

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig dratt, jeg elsker New York og har vært der mange ganger med og uten barn. Det er masse å finne på der og for en opplevelse for 7 åringen!

Skrevet

Takk for alle svar!

7-åringen hadde digget turen. Hun har ønsket å dra dit i over et år så det er synd å gi slipp på sjansen da den byr seg.

Den yngste er det nok hipp som happ hvor vi er.

Jeg heller mot å dra da jeg også har et ønske om å dra dit.

Turen blir selvfølgelig lagt opp med barnas interesser i grunn; shopping og kaffedrikking kan jeg gjøre andre ganger.

En annen mulighet er å finne barnevakt til yngste og ta med eldste..

Dere har gitt Meg litt å tenke på!

Anonymous poster hash: c0e3d...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...