Gå til innhold

Planlagt keisersnitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker aller helst å føde, men pga alder ( er 41 ) ++ og en mislykket igangsetting for et år siden som endte i akutt keisersnitt, så blir det planlagt keisersnitt denne gangen.

Skal snart til samtale med jordmor på sykehuset, men jeg lurer på om det vanligste er å få oppsatt keisersnitt 10 dager før. Har også hørt 14 dager.

Noen med erfaringer ang det og evnt om fødselen startet av seg selv før den oppsatte timen?



Anonymous poster hash: 15dbc...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 38+0, men det er fem år siden. Og min første fødsel startet to uker før termin, mulig de så på det også.

 

Skal ta planlagt ks denne gangen også, spent på når det blir denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha planlagt KS, dette blir ks nummer tre. Mitt første var akutt, og da startet fødsel 9 dager før termin. Med KS nummer to fikk jeg dette 10 dager før termin. Nå fikk jeg det "bare" 1 uke før, men skal prøve å få det litt tidligere.. Syns det var litt lite siden både min mamma og søster (og jeg med første) har født litt før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Jeg var på samtale med jordmor i går og gikk derfra med en annen innstilling en den jeg hadde først. Det viser seg at jeg KAN velge å bli satt i gang, men dette er det legen som gir klarsignal på etter en helhetsvurdering. Siden jeg aller helst vil føde vaginalt så vil de gjøre alt de kan for å legge til rette for dette.

Jeg er veldig spent men føler jeg vil ta sjansen og prøve på nytt, selv om det KAN ende i akutt keisersnitt igjen.

Aller helst håper jeg fødselen starter av seg selv, men igangsettingen blir nok en uke før termin.

ca tre uker til forløsningssamtalen og det blir spennende.



Anonymous poster hash: 15dbc...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor skal du settes igang før termin? Da minsker jo sjansene for en normal Vaginal fødsel? Opplever at det er mest vanlig å settes igang etter termin

 

Anonymous poster hash: e1c80...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest sansynlig fordi hun er 41 år. Etter en viss alder lar man ikke kvinnene gå over terminen fordi sjansene for komplikasjoner øker med mors alder.

 

Anonymous poster hash: 23058...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå etter mye frem og tilbake en foreløpig plan på at jeg blir satt i gang på termindagen. Jeg er 41 år nå og hadde en mislykket igangsetting forrige gang som endte i akutt keisersnitt. Hadde også et par andre faktorer som spilte inn før forrige fødsel. 

Håper jeg går i fødsel av meg selv før den tid :)



Anonymous poster hash: 15dbc...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...