Gå til innhold

Ganske slitsomt med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår og idag er jeg barnevakt, 3 barn. Alle skal ha alle måltider: frokost, matpakker, middag, kveldsmat, fredagskos, dusj på kveld, tannpuss, pysj, lesing osv. Og alle skal ha hver sin oppmerksomhet når de er her hjemme. Ganske slitsomt. Hvordan holder dere ut år etter år xD det som er litt skummelt er at jeg er høygravid, skal snart få egen baby. Har heldigvis en samboer, så blir ikke alene om barnet, som jeg er med disse tre som jeg passer nå :) men dette er jo bare to dager og allikevel blir jeg sliten? Huff, dette lyder ikke bra :(

Anonymous poster hash: a6ebc...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man overlever fordi det kommer ikke 3 på en gang i 3 forskjellige aldre, med sykdommer og annet strev ;) Man får tid til å venne seg til sine egne barn. Du har jo blitt kastet inn i 3barnsmorsrollen. 

Er det slitsomt med barn? Absolutt. Men er selvfølgelig noe HELT annet å ha egne barn, enn å passe barn.

Anonymous poster hash: 1f27b...79a
Skrevet

Alt blir en vane, er bare alene med to, men kjenner meg tygd på og spyttet ut de fleste dager, men det går i ett, og man rekker egentlig ikke tenke så veldig over det.

Man glemmer hvordan man hadde det før, men du kommer til å kjenne hva ordet sliten virkelig betyr!

Skrevet

Igår og idag er jeg barnevakt, 3 barn. Alle skal ha alle måltider: frokost, matpakker, middag, kveldsmat, fredagskos, dusj på kveld, tannpuss, pysj, lesing osv. Og alle skal ha hver sin oppmerksomhet når de er her hjemme. Ganske slitsomt. Hvordan holder dere ut år etter år xD det som er litt skummelt er at jeg er høygravid, skal snart få egen baby. Har heldigvis en samboer, så blir ikke alene om barnet, som jeg er med disse tre som jeg passer nå :) men dette er jo bare to dager og allikevel blir jeg sliten? Huff, dette lyder ikke bra :(

Gjelder sikkert ikke alle, men jeg syns det er veldig slitsomt å ha barn. Lurt å innstille seg på at de fleste ikke greier å leve livet som før -at barnet bare smelter inn i etcetablert liv med jobb, venner, turer, trening, bøker, TV-titting osv. Jeg husker ikke så mye av det første året til barna. Det er borte i en døs av søvnmsngel og plikter. Men herlighet, når du kikker ned på livet du har skapt, hører de fryde seg og le, livsgleden de viser.... Du blir helt fortapt.

Anonymous poster hash: f37bd...f21

Skrevet

En vokser med oppgaven:-) med førstemann var jeg dausliten etter en hel dag hjemme alene i permisjon og mannen måtte ta babyen ut på tur så jeg fikk sove da han kom hjem fra jobb. Nå med tre er det luksus å ha en alene. Perspektivene endres, og alt er overkommelig selv om det er travelt til tider. Har tre;-)

Skrevet

Ja, det tror jeg på. Går,rundt med kynnere og halsbrann hele tiden nå for dette var ikke bare bare nei :) men, men

Skrevet

Det blir man vant til etterhvert som de kommer til😊

Vi har 4 jenter, 16,10,6 og 7mnd

Jeg har aldri vært mindre sliten faktisk!

Dagene flyr, de eldste er i Bhg og på skole , så er enten huset fullt av barn og venner eller de er hos andre.

De eldste hjelper til med det de kan og har selskap i hverandre.

Blir endel kjøkkentimer, klesvask og logistikk ., men nå sykler de 2 eldste dit de skal og tilbake.

Jeg skal være hjemme i 2-3 år nå og det er noe jeg nyter til det fulle!

Tid til lekser, lek, utflukter , baking og mat.

Ikke tidspress eller stress i det hele tatt.

I tillegg til ungene har vi stor hund, katter og kaniner.

Alltid noe å finne på kan man si😂

Mannen har a/s og disponerer selv arbeidstid.

Livet er topp sånn som det er nå😊

Skrevet

Ja det er slitsomt og masse jobb å ha barn.

Så får en velge hvor mange man føler man har kapasitet til.

Vi stoppet på to.

Anonymous poster hash: 5d5aa...dfa
Skrevet

All ære til dere med mange barn altså :)

Er jo koslig også da.mhar kost oss i Hagen, dratt til isbilen med stor glede i barnas øyne, spist ute med god stemning osv, men det tar på kreftene. Husarbeidet var ekstra slitsomt i dag ;) ikke uoverkommelig men det var slitsomt altså. Så nå har jeg kynnere og halsbrann som takk for god innsats. Livets takk :)

Skrevet

Man blir jo ikke trebarnsmor over natten da, man får som regel ett barn om gangen og venner seg gradvis til livsstilen ;)

Jeg har fire barn, som nå begynner vokse til, de er 7, 9, 12 og 15 år gamle. Joda, dagene går i ett, og enda travlere nå enn da de gikk i barnehagen. Med 4 skolebarn følger lekser, fritidsaktiviteter, vennebesøk, barneselskaper, dugnader, foreldremøter på fire klassetrinn, og i disse dager sommeravslutning på alle klassetrinn pluss alle fritidsaktivitetene... Får ikke tid til å kjede seg akkurat, for med 4 barn følger det jo også enorme mengder klesvask, handling, rydding, matlaging osv.

Men det fine er alle kosen, alle de gode samtalene, nærheten, kjærligheten, stoltheten osv. Når jeg ser på f.eks 15-åringen min, ser hva for en flott ung mann han har blitt, ja da svulmer hjertet mitt av stolthet og alt blodslit er glemt. Når han legger armen rundt skuldrene mine, tøyser med meg, slenger seg i sofaen ved siden av meg og legger hodet i fanget mitt osv, ja da er alt annet en kjærligheten glemt, for det er virkelig fantastisk å være mamma :)

Anonymous poster hash: d0fc8...992
Skrevet

Det mest er jo slitsomt når ein er høggravid!!! Også er det mykje meir slitsomt med andre sine born enn sine egne😉. Dessuten kjem dei vanlegvis ein etter ein, slik at du får vent deg til arbeidsmengda.

Skrevet

Det mest er jo slitsomt når ein er høggravid!!! Også er det mykje meir slitsomt med andre sine born enn sine egne. Dessuten kjem dei vanlegvis ein etter ein, slik at du får vent deg til arbeidsmengda.

ja, det er sant. Jeg har bare en i magen :)

Skrevet

Og forresten, takk for fine svar. Var redd jeg skulle få slakt fordi jeg ble sliten etter to dager som barnevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...