Gå til innhold

Det var det rareste....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stesønnen min på 2 år har helt plutselig blitt redd for en leke han har likt godt og lekt masse med i cirka et år nå. Plutselig så gråter han av denne leken. Det er ikke noen skummel ting med brå lyd eller noe sånt og han er ellers ikke skvetne eller sensitiv for lyder. Jeg skjønner virkelig ikke hva har skjedd og hvorfor er han nå så plutselig redd for denne? Det er en fisher price bondegård som spiller en munter melodi når det er morgen og en sovesang når det er kveld og ingen har skremt han på noe vis. Det som gjør det hele ekstra rart er at han selv vrir på knappen så sangen kommer, og så blir han redd og gråter. Bør jeg ta leken bort eller fortsette å la han ha den stående? Han har elsket den og lekt masse med den så det er så rart.

Anonymous poster hash: 6b7da...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ha opplevd noe skremmende eller trist som han forbinder med denne lyden eller leken. Hva det kan være er jo helt umulig å vite siden ingen vet hva han tenker og opplever og han sikkert ikke har godt nok språk til å forklare.

Å vite hvorfor barn reagerer sånn som de gjør kan mane ganger være en gåte. Det er ikke alltid vi voksne får med oss barnas opplevelser og ihvertfall ikke hva som virkelig går inn på dem. Det beste vi kan gjøre er å være der for dem og gi de den tryggheten og omsorgen de behøver. ville tatt bort den leken for en stund, om han ikke leker i det hele tatt med den. Om en stund har han glemt leken og opplevelse og da kan man finne den frem igjen. Om han fortsatt leker med den så ville jeg latt den stå, men trøstet han og holdt meg i nærheten når han ville leke med den.

Anonymous poster hash: e5d28...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...