Gå til innhold

Barnehagebarn ute alene på kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vi bor er det nesten bare folk med barn som bor, et ganske trygt område, men det er i en stor by og nærme en større vei.

Jeg reagerer litt på at det er veldig mange barn i alderen 4-6 år som leker ute til 21-22 på kvelden. Uten noe form for oppsyn. Er dette normalt der dere bor?

Mange som bor her er aleneforeldre og har kanskje ikke mye ressurser, men synes likevel at det er litt rart...

Anonymous poster hash: c4e10...d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt her

Anonymous poster hash: 1c81b...314

Skrevet

Et barn på 4 skal ikke være ute alene lenge. De er bare 4.

Anonymous poster hash: 4d7b6...d12

Skrevet

Jeg lurer på hvordan det ble folk av oss som vokste opp på 80 tallet.

Syns synd på barna idag de får ikke noe kreativt utløp. Nå skal alt organiserer og overvåkes.

Anonymous poster hash: 8ccde...3af

Skrevet

Syns synd på barna idag de får ikke noe kreativt utløp. Nå skal alt organiserer og overvåkes.

Jeg fikk ikke lov å være ute å leke til kl 21 da jeg var 4 år og det går heller ikke mine barn lov til. På dagen, derimot, får de være ute og leke å være kreative.

Anonymous poster hash: 5ec56...9a3

Skrevet

Jeg fikk ikke lov å være ute å leke til kl 21 da jeg var 4 år og det går heller ikke mine barn lov til. På dagen, derimot, får de være ute og leke å være kreative.

Anonymous poster hash: 5ec56...9a3

Skrevet

Vi bor i ett nabolag med neste bare småbarnsforeldre rundt å ser flere barn her også er uten tilsyn men heldigvis ikke så sent da.

Likevel føler vi andre foreldrene at vi må være barnevakt å passe på disse barna som er ute alene.

To av barna er 4 år og ett av barn er 5 år.

For de krysser også veien alene.Ikke at det er en vei som er så veldig trafikkert da,men det kjører jo en del biler der likevel selv om de ikke kjører så fort.

Anonymous poster hash: 5ef7d...30d
Skrevet

Hva mener du med st det er ressurssvake foreldre? Trenger ikke akkurat å ha mange ressurser for å klare å holde en unge inne til rimelig tid, oppdragelse er det som trengs :)

Anonymous poster hash: ba4cb...8ed

Skrevet

Her i nabolaget kan barnehagebarn være ute både til kl.21 og 22. Er det fint vær må vi utnytte det:)

Hilsen finnmarking

Anonymous poster hash: df8f4...1e4

Skrevet

Min 4-åring får ikke være ute alene uansett hvem han er med. Stoler ikke nok på han da han har bevist at han ikke gjør som jeg sier. Vi har lekeplassen rett utenfor vårt hus, så han får gå ut før jeg har kledd på meg da :) Får også være ute sent om vi er ute :)

Anonymous poster hash: 590dd...ebf

Skrevet

Problemet var vel ikke folkeskikken vår, men at flere barn i vår generasjon døde i ulykker under lek.

Men ja, en viss edruelighet bør det være ifht å fotfølge barna. Men unger mellom 4-6 bør vel uansett være i seng til 21.00? Fireåringer bør vel heller ikke være ute lenge ad gangen uten oppsyn. Her hos oss er de så smått ute alene fra de er nærmere seks år. Ser ikke mange barn ute etter 19.30.

Anonymous poster hash: ffc32...30b

Skrevet

Her i nabolaget kan barnehagebarn være ute både til kl.21 og 22. Er det fint vær må vi utnytte det:)

Hilsen finnmarking

Anonymous poster hash: df8f4...1e4

DET skjønner jeg 😄

Anonymous poster hash: ffc32...30b

Skrevet

Her hvor vi bor er det masse barn ute til kl 22.00. De bor mange utenlandske her. Så de voksne sitter også ute. De drikker te og skravler. Minner meg om Barcelona. Veldig koslig syns jeg.

Anonymous poster hash: 5f41d...640

Skrevet

Hi her. Det er ikke så mye det at de er ute sent, men mer det at det ikke er noen voksne ute. Og nei, foreldrene kan ikke se dem fra vinduet heller. Synes det er litt trist å se 4-5 åringer helt alene utenfor kl 21-22 på kvelden..

Skrevet

1: de er altfor små til å bære ute alene uten oppsyn! Mye som kan skje!

2: 4-åringer ute til 21-22??? Det er jo rett og slett sløvt og uansvarlig.

Min eldste på 10 år skal være i seng til 21, så at en 4-6 åring er ute så seint er helt merkelig..og trist. Og uansvarlig. Og idiotisk.

Sånn.

Anonymous poster hash: 4672a...fa9

Skrevet

Hi her. Det er ikke så mye det at de er ute sent, men mer det at det ikke er noen voksne ute. Og nei, foreldrene kan ikke se dem fra vinduet heller. Synes det er litt trist å se 4-5 åringer helt alene utenfor kl 21-22 på kvelden..

Er disse barna utenlandske? Mener ikke noe rasistisk med dette!!!! Men jeg bodde en gang i en blokk. Det var en utenlandsk familie der og jeg opplevde det samme som deg.4-5åringer ute alene. Jeg syns det var veldig rart, og mine unger fikk ikke lov til det.

Jeg la merke til at i helgene var ikke disse barna ute når andre barn var ute, de kom alltid litt 'sent'. Som ung mor var jeg fristet til å ta en telefon til barnevernet.

Så en dag fikk familien besøk Av STORFAMILIEN sin... Tror de må ha vært 20stk og minst 7 barn i en liten leilighet. Jeg tenkte kjære min hvordan får de til det her...

Men da var plutselig ikke 4-5åringene alene ute mer. De var ute med syv andre barn også. Møtte moren i gangen en dag og spurte om hun ikke var bekymret? Nei, hun kikket jo til de, og lot til å ha full kontroll. Ungene var ikke forsømt eller noe. Årene gikk og de ble en større familie.. Jeg tror dette er kulturforskjeller. da storfamilien var på besøk spurte de meg om hvorfor jeg la barna mine så tidlig 😅

Anonymous poster hash: 98513...737

Skrevet

Jeg reagerer på at de er sent ute, men ikke nødvendigvis på alderen.

Vi bor i et byggefelt i en bygd like utenfor en mellomstor by. Her leker 4-5 åringene alene ute i gaten (de får ikke lov til å gå ut av byggefeltet) hver ettermiddag når det er fint vær. Noen ganger er vi ute vi også, andre ganger inne. 5-åringen vet hvor han skal gå, og hvor han ikke får gå.

Anonymous poster hash: d695a...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...