Gå til innhold

Til dere som fikk tvillinger på runde 2, hjelp ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 4 år og venter tvillinger om 4 mnd.. hvordan var den overgangen fra å ha hatt ett barn hjem fra sykehuset og det følgende året i forhold til å ha med 2 barn hjem ?

Ble overveldet og nesten litt fra meg da jeg fikk se det var tvillinger i magen. Det var tøft nok med ett barn og rett for at det blir bare mas og kaos og ikke noe kos med tvillinger ? Noen som kan avkrefte dette ?

og bare tanken på større bil, 2 barneseter, tvillingvogn osv er både upraktisk og kaos i hodet mitt.. trenger noen til å fortelle meg at det går også bra :) mannen gjør ikke stort hjemme ellers, men hatt skikkelig oppvask nå, så håper han skjønner det når vi plutselig går fra 3 til 5.

Anonymous poster hash: ea132...e8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei jente på 4 år og venter tvillinger om 4 mnd.. hvordan var den overgangen fra å ha hatt ett barn hjem fra sykehuset og det følgende året i forhold til å ha med 2 barn hjem ?

Ble overveldet og nesten litt fra meg da jeg fikk se det var tvillinger i magen. Det var tøft nok med ett barn og rett for at det blir bare mas og kaos og ikke noe kos med tvillinger ? Noen som kan avkrefte dette ?

og bare tanken på større bil, 2 barneseter, tvillingvogn osv er både upraktisk og kaos i hodet mitt.. trenger noen til å fortelle meg at det går også bra :) mannen gjør ikke stort hjemme ellers, men hatt skikkelig oppvask nå, så håper han skjønner det når vi plutselig går fra 3 til 5.

Anonymous poster hash: ea132...e8c

Det var helt jævlig!!!!!

Anonymous poster hash: 5de6f...d26

Skrevet

Har ikke egen erfaring men kjenner noen som hadde det helt likt som du beskriver. Fikk panikk i begynnelsen og egentlig lei seg for at det var to..Men det har gått såå bra med dem og de sier selv at det har gått over all forventning. Selvfølgelig mye arbeid men de greier seg helt fint. Skal sies at der gjør han og hun like mye og stiller opp masse begge to og det må nok til skal man klare dette uten å gå under selv, støtte hverandre med barn og husarbeid og alt. De er også heldige og har to sett besteforeldre i ryggen og det tror jeg har vært til enorm hjelp. Men som trøst at det fins flere var panikken stor i begynnelsen, i år er tvillingene 2 år jenta fra før 6, og de sier det blir lettere ettersom årene går. Masse lykke til, skjønner at det føles overveldende, håper det går fint med dere! :)

Anonymous poster hash: 4b7c7...6e3

Skrevet

Søk på itsjudyslife på youtube. De har en jente, så fikk de tvillinger. De legger ut daglige vlogs.

Anonymous poster hash: e674f...da7

Skrevet

En var pice of cake. To var heftig, husker lite av de første to årene.

Anonymous poster hash: f68b4...f30

Skrevet

Ikke fått tvillinger selv, men et nært familiemedlem har fått. 

Hun hadde en gutt på 3 år fra før, og fikk 2 jenter. Hun ble rimelig skremt da hun fikk vite i uke 20 at det var tvillinger!

Hun sier hun var veldig glad for at hun hadde fått bare en først, og deretter tvilinger fordi hun da visste hva det var å ha baby og hun var mye roligere og tryggere i morsrollen nå enn når første kom. Gutten var veldig klengete, måtte trilles i timesvis for å sovne, sov generelt lite og var urolig etc, slitsom spedbarnstid synes mor. Jentene derimot er helt synkroniserte, sover samtidig (og sovner av seg selv), spiser samtidig, er våken samtidig etc. De koser seg i hverandres selskap og mor synes denne spedbarnstiden var MYE enklere enn da hun fikk bare èn baby :-) 

Så det trenger ikke å bli helt forferdelig, det er jo veldig individuelt. Ikke ta sorgene på forskudd tenker jeg :-) 

Anonymous poster hash: 9b321...f0d
Skrevet

Ikke hør på de som prøver å skremme deg her. de anonyme. tror de bare troller deg.

jeg hadde en på 2 fra før da jeg fikk mine tvillinger. og det gikk såååå bra. vi fant fort en fin rutine på levering, henting i bhg. jeg trillet opp med tvillingene da de skulle sove 2. duppen sin , og hentet storebror, og de sovnet da i vogna og sov ett par timer da vi kom hjem. jeg fikk da god alenetid med storebror noen timer før far kom hjem ca samtidig som tvillingene våknet og ville ha mat, stell. storebror ble da pent plassert ved middagsbordet for å pussle eller TV :) :)

utover det fikk mine mt når de var sultne og sove når de var trøtt. jeg vekte aldri for mat om osv. (altså om kun en våknet)

de var likevel ganske synkroniserte. 

synes det var masse kos, glede . men selvfølgelig en god del logistikk.

lykke til :) 

Anonymous poster hash: cf073...0a4
Skrevet

Jeg fikk tvillinger på runde 3. Den eldste ble fem like etter at tvillingene ble født, mellomste 2.5. Det har gått helt fint. Tvillingene er nå 3 mnd, og selvfølgelig er dagene hektiske, men det er også veldig gøy. Vi deler familien om natten, slik at jeg ammer babyene (selvfølgelig....Hadde vi brukt mme hadde vi nok bytte på😉) og mannen tar alle oppvåkningar med de to store, han står også opp med dem hver morgen, samt henter og leverer i bhg (må kjøre for å komme i bhg).

Ellers så har vi ingen ambisjoner om prikkfritt hus, men konsentrerer oss og oppvask, klesvask og støvuging😉. Har du foreldre eller svigerforeldre i nærheten? I såfall tar du imot hjelp og spør om det trengst. Og mannen må selvsagt gjøre sin del😊. Dette går nok kjempefint, og det er mye mindre pes på runde to, fordi du har hatt baby før og ikke er like usikker (det var Ihverfall slik for meg) Lykke til ☺.

Anonymous poster hash: 6a6c8...8c5

Skrevet

Vel jeg hadde det på samme vis som deg, og ja det blir tøft. Å være småbarnsforeldre er slitsomt, men du klarer det og det er fantastisk. Mine er nå 2.5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...