Gå til innhold

3åring som løsner selene i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips?

Anonymous poster hash: 2e848...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alvorsprat

Votter

Anonymous poster hash: 1f754...b50

Skrevet

Tøymykner

Anonymous poster hash: f1255...0ca

Skrevet

Hvorfor kommer det bare tullesvar egentlig???

Skrevet

Med en treåring kan en skikkelig alvorsprat hjelpe.

Vår gjorde det samme da han var knapt to, da var det fånyttes med kjeft. Så vi kjøpte beltesamler, så kom han seg ikke ut. Fungerte fint.

Anonymous poster hash: c8702...e19

Skrevet

1. Alvorsprat - forteller hva som kan skje og hvor farlig det kan være.

2. Finn en oversiktlig og trygg vei, når ungen løsner selen, gir du litt gass og så bråbremser du...  Ungen faller ut av setet og slår seg akkurat nok og blir akkurat redd nok til å ikke bli skadet, men lærer.

3. Følg opp med: "Jeg fortalte det at det kunne skje"

Trengte bare en demonstrasjon her.

Skrevet

Hvorfor kommer det bare tullesvar egentlig???

Beklager:)

Jeg hadde en treåring som holdt på slik. Det gikk over etterhvert, men det ble mange stopp og mye prating. Vet ikke helt hvor Tøymykner kom fra, men det kan jo hende det hjelper ifølge ordboka mi... Er noe tvilende til det men..

Anonymous poster hash: f1255...0ca

Skrevet

2. Finn en oversiktlig og trygg vei, når ungen løsner selen, gir du litt gass og så bråbremser du... Ungen faller ut av setet og slår seg akkurat nok og blir akkurat redd nok til å ikke bli skadet, men lærer.

Seriøst? Du kan ikke mene dette alvorlig?

Anonymous poster hash: a3075...a98

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

2. Finn en oversiktlig og trygg vei, når ungen løsner selen, gir du litt gass og så bråbremser du... Ungen faller ut av setet og slår seg akkurat nok og blir akkurat redd nok til å ikke bli skadet, men lærer.

Er du klar over at dette kan gi mer enn en liten skramme? Galskap!

Skrevet

2. Finn en oversiktlig og trygg vei, når ungen løsner selen, gir du litt gass og så bråbremser du...  Ungen faller ut av setet og slår seg akkurat nok og blir akkurat redd nok til å ikke bli skadet, men lærer.

herregud, aldri gjør det mot en treåring

Anonymous poster hash: fa6ec...848

Skrevet

Herregud man bruker da ikke stor fart! Syns d var en glimrende ide, du som nevnte d med å bremse når barnet ikke hadde sele på 😆👍 dette hadde jeg glatt gjort dersom jeg hadde d problemet. På akkurat samme måte som da barnet bet meg for første gang og jeg bet tilbake. Problemet løst👏

Anonymous poster hash: e6007...5de

Skrevet

Dette er virkelig ikke ett tips å følge!! Ærlig talt, det kan gå virkelig galt..

Prøv å forklar, 3 åringer skjønner ganske mye hvis man forklarer på deres nivå.

Klistermerke premie?

Skrevet

Herregud man bruker da ikke stor fart! Syns d var en glimrende ide, du som nevnte d med å bremse når barnet ikke hadde sele på dette hadde jeg glatt gjort dersom jeg hadde d problemet. På akkurat samme måte som da barnet bet meg for første gang og jeg bet tilbake. Problemet løstAnonymous poster hash: e6007...5de

da jeg var liten så slo en gutt meg, tror han var 3 år ca, samme var jeg. Så sa moren til gutten: ikke slo, så slo hun til gutten. Min far fortalte meg dette. Ikke akkurat god oppdragelse. Barnevernet ble koblet inn

Skrevet

Er du klar over at dette kan gi mer enn en liten skramme? Galskap!

Hehe, ja for en galskap.  Nei da, langt i fra.  Det gir ikke en liten skramme en gang, bare en liten lærepenge

Skrevet

Vi stoppet bilen og hadde en alvorsprat hver gang vår gjorde det. Hun sluttet fort. Hun hører stort sett på fornuft så lenge man forklarer godt da, barn er forskjellige på sånt.

Anonymous poster hash: 33408...b0f

Skrevet

Da min gutt drev med det stoppet jeg konsekvent ved første mulighet, skrudde av musikk, lydbok osv, forklarte at vi ikke kunne kjøre uten belte og tilbød meg å hjelpe han på igjen med det. En gang satt vi slik i 25 minutter.. det var siste gang han har tullet med det..

Anonymous poster hash: 8becc...8cb

Skrevet

Dette er virkelig ikke ett tips å følge!! Ærlig talt, det kan gå virkelig galt..

Prøv å forklar, 3 åringer skjønner ganske mye hvis man forklarer på deres nivå.

Klistermerke premie?

Selvfølgelig går det ikke galt.  Og det er en oppvekker for oss voksne også å se hvor lav fart man kan ha og barnet kan likevel gli ut av setet ved en bråstopp.

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Hehe, ja for en galskap. Nei da, langt i fra. Det gir ikke en liten skramme en gang, bare en liten lærepenge

Vi kjørte på en parkeringsplass en gang, bestemte oss for å parkere et sted. Tok av meg selen, ombestemte oss, ville parkere et annet sted. Kjørte vel muligens i 10 km, ops der var det en kjetting til hinder, bråbrems. Jeg ble kastet forover. Slo meg ganske kraftig. Ikke gjør det med barn! Det finnes andre metoder for å løse det.
Skrevet

Jeg var så heldig at det sto politi etter veien da det skjedde.

Jeg stoppet og sa det var en gutt bak som gjorde noe ulovlig.

De var sporty og tok en prat med han, de fikk lov å feste selen hans og han gjorde det ALDRI igjen.

Ikke lett å finne politi langs veien i det det skjer men du kan jo svinge innom politistasjonen og spørre om de kan forklare hvor viktig det er.

Anonymous poster hash: 9c827...ed1

Skrevet

Vis ham en kræsjtestvideo på youtube!

Skrevet

Du må ikke høre på disse rådene, det er rene galskapen! Du skal kjøpe en beltesamler fra BeSafe. Den får han ikke opp. Koster rundt 60-70 kr og fås kjøpt på Barnas Hus, Thorshov Bilrekvisita ol.

Anonymous poster hash: 57720...ebb

Skrevet

Beltesamler hjalp ikke her. Ble sete med magepute, nå når han ikke til å få av selen 😊

Anonymous poster hash: 9f210...e45

Skrevet

det forslaget der er så drøyt at det ikke burde vært lov å ligge ute. Stakkar, uskyldige barn. Hva er galt med folk... Aldri gjør noe sånt

Skrevet

Selvfølgelig går det ikke galt. Og det er en oppvekker for oss voksne også å se hvor lav fart man kan ha og barnet kan likevel gli ut av setet ved en bråstopp.

Likefullt ulovlig å kjøre med barnet usikret, samme hvor lav fart og hva barnet skal lære av det. Vi har hatt våre runder med dette. Hver gang han tok av selen, svingte vi inn til siden og stoppet med en gang. Og stod det (hadde selvsagt fått forklart mange ganger hvorfor selen skal være på, og at vi ikke kan kjøre når den er av). Så da ventet vi... = mindre tid i butikken/svømmehall/bestemor... Lærte fort at det var kjedelig, så ga seg ganske greit.

Anonymous poster hash: 139f8...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...