Gå til innhold

Noen som jobber i kredittinstitusjoner her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 44, alenemor til en sønn, ufør og ca 270 000 i inntekt. Gjeldfri og ingen betalingsanmerkninger.

Likevel blir jeg blankt avvist ved søknader om forbrukslån/kredittkort.

Er det fordi jeg er uføretrygdet, er det automatikk i at da får man ingen kreditt uansett andre opplysninger?

Anonymous poster hash: 5cc0c...b3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de får jo ikke opp at du er trygdet? De får kun opp inntekten din. Men du har lav inntekt og det kan hende du får lav score pga det og at de da velger av å avvise søknaden. Har du søkt i egen bank? Vil tro det kan være lettere for deg der du har et kundeforhold fra før.

Skrevet

Det kan rett og slett være for lav inntekt, mulig de også ser på skatteklassen (men den er vel borte nå). Jeg fikk ikke kredittkort de første årene jeg var alene, først etter at jeg hadde hatt jobb en stund og kom opp på en ok inntekt (over 370.000, ikek at det er så bra, men tydeligvis godt nok for et kredittkort) fikk jeg gjennom søknaden (Trumf VISA). Nå har jeg i tillegg OBOS MasterCard og Bank Norwegian (alle brukes pga. cash back, betales ned hver mnd.), tror jeg har et IKEA kort og et R:emember card liggende også, men de bruker jeg aldri. Har du sjekket med din egen bank også, eller bare tilfeldige kredittinstitusjoner? Vil kanskje tro at din egen lokalbank kunne gitt deg en lav kredittgrense innbakt i det vanlige VISA-kortet ditt, husker jeg hadde det en periode.

Skrevet

Takk for svar, jeg fikk godkjent hos Norwegian med en gang. Jippi, da blir det laseroperasjon og farvel til brillejævlene!

Anonymous poster hash: 5cc0c...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...