Gå til innhold

Barn med presentasjonsangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

I idrettslaget har vi en gutt på 10 år med kraftig prestasjonsangst. Det er forferdelig for ham om han ikke vinner hele tiden. Dette gjelder ikke bare i idretten, men også på skolen og i vanlig lek blant venner. Det er så ille at han kvier seg for å være med på ting han egentlig liker i tilfelle han ikke skal være best

Han er også veldig var for kritikk, også fra treneren når de skal lære nye ting.

Er det noen som har råd om hvordan vi kan hjelpe ham å komme over dette?

Anonymous poster hash: 29c90...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tanker om dette? Dere lærere for eksempel. Hva gjør dere når barna blir for opptatt av å lykkes hele tiden?

Skrevet

Har en jente som er helt lik, 11 år. Det gikk så langt at hun fikk angst. Hadde vi plukket opp de små signalene tidligere hadde vi søkt hjelp. Familiesenteret anbefaler jeg om dere har det? Lavterskel hjelp. Når kravene blir tøffere når de blir eldre(min er 13) blir det tøft og alltid være best...

Anonymous poster hash: d20e5...a57

Skrevet

Har en jente som er helt lik, 11 år. Det gikk så langt at hun fikk angst. Hadde vi plukket opp de små signalene tidligere hadde vi søkt hjelp. Familiesenteret anbefaler jeg om dere har det? Lavterskel hjelp. Når kravene blir tøffere når de blir eldre(min er 13) blir det tøft og alltid være best...

Anonymous poster hash: d20e5...a57

Jeg har nok forklart meg dårlig. Det er ikke min sønn, jeg kjenner ham gjennom idretten. Profesjonell hjelp er det foreldrene som må vurdere. Det jeg tenkte på hvor hvordan vi som er trenere og idrettsledere best kan hjelpe ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...