Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Vi har bestilt tur til Barcelona sammen med våre 3 små barn under skolealder i sommer. Skal være en uke i Barcelona og to uker i en liten by litt lengre sør. Nå ser jeg i VG at det er stor terrorfare i Spania. Hva ville dere gjort? Jeg føler akkurat nå at jeg har lyst til å droppe hele turen... Anonymous poster hash: 8558c...0f7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Det er ikke stor terrorfare i Spania. Den er fortsatt veldig, veldig, veldig liten. Og om en aksjon skulle ramme Spania, hva får deg til å tro at du skulle være et av ofrene? Anonymous poster hash: 52fa7...a7c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 For en måte å svare henne på da. Klart en blir redd for sine barn vist der er en sånn trussel der en skal bo. Anonymous poster hash: 190d3...7bc
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Det er ingen som kan forutse dette. Frykt selger aviser. Anonymous poster hash: 23396...64f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Det er ingen som kan forutse dette. Frykt selger aviser. Anonymous poster hash: 23396...64f Det er helt sant, skulle vært forbudt De går jo i ledtog med terroristene. Anonymous poster hash: ded92...06e
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Sjansen for at et ev. terrorangrep vil ramme deg og dine er så forsvinnende liten! Sjansen for å kræsje i bil er enormt mye større. Ingen grunn til ikke å reise.
Øyne som ser!! Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Hadde vært reddere for at ungene skal bli påkjørt enn terror.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Det står også på UD sine nettsider at terrorfaren er høy.... Vet at sjansen er liten. Men vanskelig for meg å vurdere når UD sier det selv. Anonymous poster hash: 8558c...0f7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Hold deg unna svære folkemengder og offentlig transport om du er så redd da.. Angriper de er det vel der folk flest befinner seg. Anonymous poster hash: 8d173...932
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 Det står også på UD sine nettsider at terrorfaren er høy.... Vet at sjansen er liten. Men vanskelig for meg å vurdere når UD sier det selv. Anonymous poster hash: 8558c...0f7 Hei. Jeg var i mange år fryktelig redd for terror, spesielt etter 9/11.. Hadde en bror som var der, og som ikke fikk tak i før lenge etter. Var redd han var død, og telefonnettet var jo helt håpløst.. Slet lenge med å oppholde meg offentlig som oslo, oslo s osv. Utviklet en vill frykt for mange ting. Trengte valium for å fly, ta tog. Det gikk bedre etterhvert... Så skjedde Utøya. En fjern slektning døde der og min terrorfrykt ble umiddelbart vekket. Men denne gangen ble det annerledes allikevel. Når to i familien er i nærheten av terror på så ulike tidspunkt og ulike steder slo det meg at det ER faktisk tilfeldig. Det er ikke mulig å forsvare seg mot terror. Det hadde alltid vært mitt store problem, at jeg ikke kunne forsvare meg mot ukjent terror. Og når jeg innså dette så innså jeg at terroren kan like gjerne skje i min hjemby, i kø på vei fra jobb, osv. Og om enn hvor rart det høres ut så sluttet jeg å være redd. Kom hjem fra Paris to dager før det smalt der. Jeg var heldig. Men En dag skal vi dø - alle andre dager ikke. Lynet kan slå ned hvor som helst, selv om det er trygt. Jeg hadde reist til Barcelona. Anonymous poster hash: beec8...9d9
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Hei. Jeg var i mange år fryktelig redd for terror, spesielt etter 9/11.. Hadde en bror som var der, og som ikke fikk tak i før lenge etter. Var redd han var død, og telefonnettet var jo helt håpløst.. Slet lenge med å oppholde meg offentlig som oslo, oslo s osv. Utviklet en vill frykt for mange ting. Trengte valium for å fly, ta tog. Det gikk bedre etterhvert... Så skjedde Utøya. En fjern slektning døde der og min terrorfrykt ble umiddelbart vekket. Men denne gangen ble det annerledes allikevel. Når to i familien er i nærheten av terror på så ulike tidspunkt og ulike steder slo det meg at det ER faktisk tilfeldig. Det er ikke mulig å forsvare seg mot terror. Det hadde alltid vært mitt store problem, at jeg ikke kunne forsvare meg mot ukjent terror. Og når jeg innså dette så innså jeg at terroren kan like gjerne skje i min hjemby, i kø på vei fra jobb, osv. Og om enn hvor rart det høres ut så sluttet jeg å være redd. Kom hjem fra Paris to dager før det smalt der. Jeg var heldig. Men En dag skal vi dø - alle andre dager ikke. Lynet kan slå ned hvor som helst, selv om det er trygt. Jeg hadde reist til Barcelona. Anonymous poster hash: beec8...9d9 Jeg er ikke hi. Men dette var veldig bra forklart å bra skrevet Redd for terror jeg også Anonymous poster hash: 249cb...eee
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Jeg leste det samme og skal straks fly hjem fra Spania. Kjenner det var litt ekkelt å lese, men må jo hjem. Og drar tilbake neste sommer. Elsker Spania! Sjansen for å dø av ulykker eller sykdom er myyyyye større enn terror. Anonymous poster hash: de7f1...0cf
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Hei. Jeg var i mange år fryktelig redd for terror, spesielt etter 9/11.. Hadde en bror som var der, og som ikke fikk tak i før lenge etter. Var redd han var død, og telefonnettet var jo helt håpløst.. Slet lenge med å oppholde meg offentlig som oslo, oslo s osv. Utviklet en vill frykt for mange ting. Trengte valium for å fly, ta tog. Det gikk bedre etterhvert... Så skjedde Utøya. En fjern slektning døde der og min terrorfrykt ble umiddelbart vekket. Men denne gangen ble det annerledes allikevel. Når to i familien er i nærheten av terror på så ulike tidspunkt og ulike steder slo det meg at det ER faktisk tilfeldig. Det er ikke mulig å forsvare seg mot terror. Det hadde alltid vært mitt store problem, at jeg ikke kunne forsvare meg mot ukjent terror. Og når jeg innså dette så innså jeg at terroren kan like gjerne skje i min hjemby, i kø på vei fra jobb, osv. Og om enn hvor rart det høres ut så sluttet jeg å være redd. Kom hjem fra Paris to dager før det smalt der. Jeg var heldig. Men En dag skal vi dø - alle andre dager ikke. Lynet kan slå ned hvor som helst, selv om det er trygt. Jeg hadde reist til Barcelona. Anonymous poster hash: beec8...9d9 Takk for er veldig fint svar. Godt å høre fra noen som har kjent farene på nært hold. Vi må vel bare dra... La fornuften seire. Jeg er en typisk katastrofetenker. Redd for alt mulig som kan gi alvorlige følger. Klatring i trær, bakterier og håndvask er jeg ikke like nøye med Noen som vet om det er noen forhåndsregler man kan ta? Holde seg unna t-bane osv? Takk for fine svar til dere andre også Anonymous poster hash: 8558c...0f7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 Jeg ville sluttet å lese VG. God ferie. Barcelona er deilig. Anonymous poster hash: d91bf...9aa
aanonym Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Dette sier UDI: Spania er blant de landene i Europa som har lengst erfaring med terrorisme og landet har et godt apparat for krisehåndtering. Den baskiske terroristorganisasjonen ETA er imidlertid ikke lenger aktiv i Spania og regnes i dag ikke som en trussel. Derimot anses terroranslag fra ekstreme islamistiske grupper stadig som en trussel i Spania. Det siste store terrorangrepet i Spania ble gjennomført av en islamistisk gruppe mot fire forstadstog i Madrid 11. mars 2004. På samme måte som i andre vesteuropeiske land anses for tiden terrorfaren for høy. Reisende bør utvise årvåkenhet når de oppholder seg på steder hvor det er større ansamlinger av mennesker. Man bør ellers aldri la bagasje av noe slag være uten tilsyn på offentlige steder, da dette kan vekke mistanke om at den inneholder eksplosiver.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 Det er jo terrorfare i Norge også? Slapp av. Åååå dumt de skal ødelegge ferien for oss som bare vil reise og kose oss med familien. Prøv å ikke la dem!!!! Du er trygg i Spania. Sjansen er liiiiiten, uasnett om de sier det er en viss sjanse... Så er det jo en sjanse i de fleste land om dagen. Anonymous poster hash: c48ee...34b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 Forstår deg veldig godt da sjansen for terror helt klart er til stede. Jeg har valgt å ikke dra utenlands iår da jeg ikke oppsøker farer med min familie. Ja angrep kan skje i Norge også, men liten sannsynlighet for det på min hjemland i forhold til sentrale Europa som f.eks Spania. Anonymous poster hash: f9c80...8b3
Gjest thricane Skrevet 12. juni 2016 #18 Skrevet 12. juni 2016 Kjenner jeg blir skikkelig sint når avisene skriver sånt. De gir jo terrorister gratis drahjelp. Se hvordan det påvirker folks valg. Folk velger bort å reise til land som vg utmerker som høy risiko. De kan ikke vite hvor!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #19 Skrevet 12. juni 2016 Forstår deg veldig godt da sjansen for terror helt klart er til stede. Jeg har valgt å ikke dra utenlands iår da jeg ikke oppsøker farer med min familie. Ja angrep kan skje i Norge også, men liten sannsynlighet for det på min hjemland i forhold til sentrale Europa som f.eks Spania. Anonymous poster hash: f9c80...8b3 Med den innstillingen, så blir det neppe utenlandsturer på dere i årene som kommer. Men for all del, rorbuferie i Lofoten er fint det også. Bare kjedelig at det er på grunn av frykt man unngår andre alternativer. Anonymous poster hash: 24fe3...9bd
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #20 Skrevet 12. juni 2016 Forstår deg veldig godt da sjansen for terror helt klart er til stede. Jeg har valgt å ikke dra utenlands iår da jeg ikke oppsøker farer med min familie. Ja angrep kan skje i Norge også, men liten sannsynlighet for det på min hjemland i forhold til sentrale Europa som f.eks Spania. Anonymous poster hash: f9c80...8b3 Siden du ikke oppsøker fare med familien din, da regner jeg med at dere kun er hjemme, innendørs, i et hus uten trapper. Risken for å kræsje med bil på E6 eller lignende vei, er veldig, veldig mye større enn risken for å bli rammet av en terroraksjon ute i Europa. Anonymous poster hash: 0eb24...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå