Gå til innhold

Har 8-9 åringen din internett på mobilen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt i 3 klasse synes det er så dumt og urettferdig at han ikke har. Han har fått min gamle iphone for å kunne ringe og sende sms. Vi har ikke internett på den av den enkle grunn at det er ikke derfor han har fått telefon i 3. klasse, men for at vi skal kunne nå han når han er ute og farter eller han oss. Selvfølgelig også ringe/sende sms til venner.

Internett synes jeg er totalt unødvendig. Det er nok skjermtid for disse om han ikke skal sitte og surfe ukontrollert når vi voksne er i nærheten.

Anonymous poster hash: 1ec9b...b9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 4. klassing har ikke. Selv om han er en fornuftig så er det lett at internett omkostningene løper løps når man sjekker youtube, spiller osv. Han har mobil for at vi kan ringes og sms'e hverandre. Surfing får han gjøre hjemme.

Anonymous poster hash: 05afb...458
Skrevet

Her har 8-åringen en enkel telefon som det ikke er nett eller spillemuligheter på. Spille kan hun gjøre hjemme på ipaden.

Anonymous poster hash: d148e...5be
Skrevet

Har tilgang til nett hjemme ja, men ikke utenfor hjemmet.

Skrevet

Har fått telefon til 9-årsdagen og har wifi hjemme men avslått mobildata. Har spotify og et par spill på den, men har aldri opplevd at det har blitt brukt annet enn i bilen.

Anonymous poster hash: e1056...332

Skrevet

Ja hjemme og hos en kompis, slår på mpbildata om vi skal langt med bil/ buss/ tog.

Skrevet

Motsatt her, han har ikke mulighet til å ringe/sms, men bruker wifi hjemme og hos enkelte andre. Da kommuniserer han med meg med skype (og litt snapchat).

Anonymous poster hash: f7aab...2a5

Skrevet

Både han på 11 og han på 8 1/2 har internett hjemme, men ikke mobildata.

Skrevet

Min snart 10 åring har ikke nett mobilen, selv om hele klassen har det..

Anonymous poster hash: 74db2...350

Skrevet

Min på snart 10 får snart data på sin mobil. Hadde abonnement fra tele2 og ble flyttet over til Netcom/telia (han kunne ringe for 49 i mnd ,ingen data, men så legger Telia ned abonnementet hans 😠og tvinger han over på et som koster 199 i mnd med data. Flyttet han over til ice,der det koster 99 for fri bruk og 1 g data. Det som er kjekt med den er at om han bruker opp dataen koster ikke overforbruk noe, men dataen blir som sirup etter kvoten er brukt opp. Men stengt tatt har han ikke bruk for data. Men ble nå sånn nå da. (Og jeg er superirritert på Telia 😠)

Skrevet

Min har nettopp fått et abonnement med 1G inkudert, og jeg har satt det opp slik at når det er slutt så er det slutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...