Gå til innhold

Blir dette rett? Ang permisjon og lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fast 100% stilling. For 1 år siden søkte jeg om å få jobbe 80% en periode og fikk det innvilget, og har siden jobbet 80%. Jeg er nå gravid, og ønsker å gå opp til 100% stilling igjen siden jeg ønsker å ta permisjon Hvor jeg får 80% av lønnen.

Går opp til 100% stilling fra 1.7 og jobber da ut hele 2016 før jeg går ut i permisjon. Dvs jeg får 6 lønninger fra 1.7 og ut året med 100% lønn. (Når vi får lønn den 15 i måneden så er det lønnen for den aktuell måneden)

Så når nav skal regne ut inntekten min så vil de da se på de siste 6 mnd? Må man ikke søke permisjonspenger litt før man går ut i permisjon, vil nav da regne ut at lønnen jeg får de 6 siste mnd før jeg går ut i permisjon er i 100%stilling?

Ble veldig rotete, håper noen forstår hva jeg mener

Anonymous poster hash: f2e46...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg jobber beregnes permisjonspengene ut i fra siste lønning, med mindre man spesifikt ber om gjennomsnittsberegning av de siste 3, 6, eller 12 mnd. Men du må nesten høre med NAV og eget lønnskontor.

Anonymous poster hash: 6d60f...bdc

Skrevet

Får du penger fra nav så er det de 6 beste av de 10 siste som gjelder.

Anonymous poster hash: 7c457...7e7

Skrevet

Så lenge du er fast ansatt er det stillingen når du går ut i permisjon som gjelder. Så lenge du har jobbet en hel dag i 100% stillingen din er det det som blir grunnlaget for foreldrepengene.

Anonymous poster hash: 3bb84...6ae

Skrevet

Det er jobben som betaler lønn også får de igjen fra nav, så får full feriepenger og alt av jobben. Jobber i staten. Vet ikke om det har noe å si?

Var sjefen som spurte om jeg rakk å jobbe i 6 mnd hvis jeg begynte 1.7 i 100% stilling.

Hi

Anonymous poster hash: f2e46...9ba

Skrevet

Du trenger ikke jobbe mer enn en dag i 100% stilling. Det er lønnen du har når du slutter som er avgjørende - med mindre den varierer fra mnd til mnd. Det gjør den ikke i en fast stilling.

Skrevet

Jeg gikk opp i lønn rett før permisjon. Fikk da den nye lønnen av nav. Fast ansatt.

Skrevet

Du skal ha den lønnen du har når du går ut i permisjon, spiller ingen rolle om du har hatt den lønnen i 6, 4 eller 1 mnd

Kravet for å få foreldrepenger er at du har vært i jobb i 6 mnd, det har du jo.

Grunnlaget for hva du får i foreldrepenger er fastlønnen din på tidspunktet permisjonen starter.

Anonymous poster hash: 3d1f7...203

Skrevet

Du trenger ikke jobbe mer enn en dag i 100% stilling. Det er lønnen du har når du slutter som er avgjørende - med mindre den varierer fra mnd til mnd. Det gjør den ikke i en fast stilling.

Dette er riktig 😊😊 (har du og jobbet i NAV med foreldrepenger?😉)

Anonymous poster hash: 0de83...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...