Gå til innhold

Hvordan vet man om det er noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 2 år og 8 mnd, og har utviklet et voldsomt temperament! Hun skal ha alt på sin måte, hvis ikke er det hyling og skriking, ja rett og slett raserianfall. Det er nei nei nei hele dagen. Hun er ikke like ille i barnehagen. Nå har det blitt sånn at jeg gruer meg til helgene. Så, hvordan vet jeg om dette er normal atferd, eller om jeg bør kontakte hjelpeinstanser?

Anonymous poster hash: a257f...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trassalderen kjære deg! Det er et sant mareritt, men det går over :)

Skrevet

Velkommen i klubben 😂 Det er jobben deres når de er på den alderen. De skal finne ut av verden, teste grenser og har et ego som ikke helt står i stil med ferdighetene de har 😊

Prøv å ta det humoristisk og positivt, og tenk på at det er bra for barnets utvikling. Og når det blir for ille, pust 😂

Anonymous poster hash: 0cf2c...f67

Skrevet

Det er vanlig! Fikk også litt sjokk da mitt snille, rolige englebarn plutselig fikk raserianfall daglig i en periode!

Ta det med ro! De har masse nye følelser de skal jobbe seg igjennom. Det at hun trasser hjemme viser vel at hun er trygg nok på dere som foreldre til å teste grenser og prøve seg ut?

Ellers: Velg dine kamper og la ungen få teste ut mye selv på egenhånd. Selv hvis du vet ungen ikke klarer det, la hun prøve først og hjelp henne etterpå. Sier du nei, så forklar hvorfor! På lang sikt vil du tjene på det!

Lykke til! Ikke la dette gå innpå deg, og slapp av til det går over av seg selv. Det kan være en øvelse i tålmodighet!

Anonymous poster hash: f69ce...e75

Skrevet

Veldig gjenkjennelig og normal trassalder. Her er det om å gjøre å tenke på seg selv som en som guider/coucher barnet gjennom livet enn en som vokter grenser for hva som er lov og ikke lov. Og husk at det er i denne alderen barnet lærer mest om egne og andres følelser så å benevne følelsene er lærerikt.

Anonymous poster hash: 632de...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...