Gå til innhold

Når man har kranglet og skal feire bursdag :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har hatt TIDENES krangel. Han truet med å slå opp etc, men han holdt ikke løftet, da. Skjønte vel at det å bo hos mora si hørtes kjipt ut. Men det er spent mellom oss, jeg prøvde å prate om det i går, men vi kom vel egentlig ingen vei. Så det er en kjempespenning mellom oss og jeg er bitter og fortsatt sint, men undertrykker det så godt jeg kan selv om jeg vet at et er usunt. 

Men vi skal feire bursdagen til sønnen vår idag og det kommer en haug med gjester. Jeg må bare late som, men hvordan!? Jeg er egentlig alt for sliten til å ha noe selskap, men kan ikke avlyse nå i siste liten heller... åh, det er så utrolig kjipt. Hvordan klistre på et smil og godt humør? Jeg er så dårlig på det. Vil bare gjemme meg på soverommet under dyna, eller stikke av og gå meg en tur. 

Anonymous poster hash: 4c22c...04c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om mannen hadde trua med å slå opp hadde jeg ledd meg ihjel. Det var sånt man gjorde i 5. klasse. Ut over det, ta deg sammen. Det er det voksne mennesker gjør.

Anonymous poster hash: 017f0...f42
Skrevet

Om mannen hadde trua med å slå opp hadde jeg ledd meg ihjel. Det var sånt man gjorde i 5. klasse. Ut over det, ta deg sammen. Det er det voksne mennesker gjør.

Idiot.

Skrevet

Idiot.

Nei , personen har helt rett . Voks opp ! Man truer heller ikke med å slå opp fordi man sint .

Anonymous poster hash: 8aef8...7f3

Skrevet

Hadde bare latt som at alt var bra. Been there. Barnslig av mannen din. Hva i all verden kranglet dere om når han truet om sånt?

Anonymous poster hash: 019eb...fa2

Skrevet

Nei , personen har helt rett . Voks opp ! Man truer heller ikke med å slå opp fordi man sint .

Nei, vet du hva som er barnslig? Å si til noen som har angst: voks opp!

Det vitner om dårlig utvikling av hjernen/empati, som igjen forteller meg at dere er svært umodne. La meg gjette, dere er rundt 20 år? 

Skrevet

Hadde bare latt som at alt var bra. Been there. Barnslig av mannen din. Hva i all verden kranglet dere om når han truet om sånt?

Anonymous poster hash: 019eb...fa2

Det var en heftig krangel... om penger... Han har sløst noe veldig. Og det så jeg lå i postkassa idag. Sånn at jeg frykter for ferien, og jeg la ikke skjul på det. Kjeftet ham huden full, og fikk det samme tilbake. 

Vi passer egentlig ikke sammen, men på en rar måte så er vi like teite begge to :)

Skrevet

Det vitner om dårlig utvikling av hjernen/empati, som igjen forteller meg at dere er svært umodne. La meg gjette, dere er rundt 20 år?

Hvor i all verden står det at du har angst ? Over 30 år , 32 til og med ;) og vært med samboer i 13 år. Vi holdt på sånn her når var 19 vi og :)

Skrevet

Hi nå syntes jeg du overdriver her. Det virker ikke som du har særlig mye empati selv sånn som du svarer folk. Og du har ikke skrevet noen steder om at du har angst. Folk er ikke synsk. Og dere høres barnslig ut både du og samboer som oppfører dere slik under krangler. Ikke la det gå utover folk her inne også.

Anonymous poster hash: cffd0...075

Skrevet

Burde vi skjønt at du hadde angst? Dessuten, bursdagen til sønnen din handler om noe større enn deg. Både du og mannen din virker umodne og uppdragne. Og for så si det som du så pent sa det, idiot.

Skrevet

Det er faktisk så enkelt som noen andre sier her:  Ta på et smil og lat som om alt er bra, fake-it to you make-it.  Det er sånn voksne folk må gjøre av og til.  Eller ganske ofte. Så får dere gå tilbake til problemene etterpå og prøve å finne en løsning på det eller i alle fall finne veien videre.  

Skrevet

Jeg og mannen har hatt TIDENES krangel. Han truet med å slå opp etc, men han holdt ikke løftet, da. Skjønte vel at det å bo hos mora si hørtes kjipt ut. Men det er spent mellom oss, jeg prøvde å prate om det i går, men vi kom vel egentlig ingen vei. Så det er en kjempespenning mellom oss og jeg er bitter og fortsatt sint, men undertrykker det så godt jeg kan selv om jeg vet at et er usunt. 

Men vi skal feire bursdagen til sønnen vår idag og det kommer en haug med gjester. Jeg må bare late som, men hvordan!? Jeg er egentlig alt for sliten til å ha noe selskap, men kan ikke avlyse nå i siste liten heller... åh, det er så utrolig kjipt. Hvordan klistre på et smil og godt humør? Jeg er så dårlig på det. Vil bare gjemme meg på soverommet under dyna, eller stikke av og gå meg en tur. 

Skjønner det er kjipt, men dette må du klare for sønnen din sin del. Det er jo ikke hans feil at du har valgt å få barn med en mann som er slepphendt med penger og som truer med å slå opp når du ønsker å snakke med ham om utfordringene dere har i parforholdet.

Kan mannen din ta ansvaret for selskapet alene? Tror du det kommer til å gå bra? Hvis ja, så kan du ev. legge deg til sengs "syk". Ev. kan mannen din være "syk". Da slipper dere å forholde dere til hverandre. Det er kortsiktig løsning, men kanskje riktig for selskapet?

Anonymous poster hash: 4c2c9...ea4

Skrevet

Jeg skrev ikke før, men tenker det samme at du må lære deg å ta deg sammen, det er det en voksen gjør og spesielt når det er for barnas skyld. Jeg er forresten 42 og mangler ikke empati.

Skrevet

Og her er du barnslig og mangler empati

Skrevet

Da rydder dere opp FØR selskapet i dag. Jeg har en bror som har et giftig samboerskap. De er like stygge med hverandre begge to. Jeg er av typen som alltid merker energien i rommet og det er fryktelig slitsomt å være hos dem når de krangler selv om de prøver å late som om alt er bra. Så for sønnen deres skyld og for gjestenes skyld, fikk dette før selskapet.

Skrevet

Da rydder dere opp FØR selskapet i dag. Jeg har en bror som har et giftig samboerskap. De er like stygge med hverandre begge to. Jeg er av typen som alltid merker energien i rommet og det er fryktelig slitsomt å være hos dem når de krangler selv om de prøver å late som om alt er bra. Så for sønnen deres skyld og for gjestenes skyld, fikk dette før selskapet.

Du har rett i at det nok er det lureste å gjøre :) takk :) ! Det er helt sant, det kan hende at andre hadde merket det og det hadde jo vært kjedelig da :(

Skrevet

Tre på deg smilet og hold ut!

Anonymous poster hash: ae80e...507
Skrevet

Anonymous poster hash: 4c22c...04c [/quote ved å kalle folk idioter fordi du ikke liker svaret vitner ikke om modenhet

Skrevet

Anonymous poster hash: 4c22c...04c [/quote ved å kalle folk idioter fordi du ikke liker svaret vitner ikke om modenhet

Det ble litt feil ;) ...,

Ved å kalle andre idioter fordi man ikke liker svaret, vitner ikke om modenhet

Skrevet

Hva om det bare blir verre, da?

Anonymous poster hash: a0d41...1a7

Skrevet

Ved å ta opp samtalen før selskapet kan man jo faktisk resultere i å krangle enda mer og at stemningen blir enda verre. Jaja, lykke til

Anonymous poster hash: a8826...744

Skrevet

Ved å ta opp samtalen før selskapet kan man jo faktisk resultere i å krangle enda mer og at stemningen blir enda verre. Jaja, lykke til

Anonymous poster hash: a8826...744

Akkurat det jeg tenker også.....

Skrevet

Du er uoppdragen og kaller et menneske som gir deg et godt råd for idiot.

Vedkommende har helt rett, du må vokse opp! Det må åpenbart mannen din også.

Anonymous poster hash: a6f40...9d6

Skrevet

Du er uoppdragen og kaller et menneske som gir deg et godt råd for idiot.

Vedkommende har helt rett, du må vokse opp! Det må åpenbart mannen din også.

Anonymous poster hash: a6f40...9d6

✔️

Skrevet

Hva om det bare blir verre, da?

Er forholdet virkelig så dårlig at dere ikke klarer å rydde opp i en krangel dagen derpå,når begge har fått roet seg ned?

Det er ikke ofte vi krangler, men når vi gjør det, har vi alltid muligheten til å pårope oss en time -out. Nettopp fordi vi ser at situasjonen og følelsene løper løpsk og at vi begge har godt av å kjøle oss ned. Når en har bedt om time - out, så får vi ikke forlate hverandre før vi har holdt rundt hverandre. Det har hendt jeg har ønsket han dit pepperen gror under denne omfavnelsen, men det gjør ALLTID noe godt med oss.

Rådet mitt kommer kanskje litt i seneste laget, men be om en time - out, si at du elsker han og gi han en klem. Så får dere fortsette det som forhåpentligvis blir en diskusjon og ikke en krangel, i kveld.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...