Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #1 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har fått nesten 10 % av årslønnen min utbetalt, altså mye mer enn vanlig månedslønn. Vil det si at jeg ikke får noe i juli? Anonymous poster hash: 4673f...932
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #2 Skrevet 10. juni 2016 Om du får både feriepenger + lønn utbetalt i juni får du ingenting i juli Får du kun feriepenger i juni får du vanlig lønn i juli Anonymous poster hash: 77a14...dfa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #3 Skrevet 10. juni 2016 Om du får både feriepenger + lønn utbetalt i juni får du ingenting i juli Får du kun feriepenger i juni får du vanlig lønn i juli Anonymous poster hash: 77a14...dfa Det er jo avhengig av hvordan bedriften utbetaler feriepenger det da.. Vi får lønn og feriepenger i juni , og vi får vanlig lønn i juli. Så det er ikke slik du sier.. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #4 Skrevet 10. juni 2016 Det er jo avhengig av hvordan bedriften utbetaler feriepenger det da.. Vi får lønn og feriepenger i juni , og vi får vanlig lønn i juli. Så det er ikke slik du sier.. Anonymous poster hash: 0be13...466 Trekkes dere for ferie når den avvikles da? Anonymous poster hash: 6b759...1aa
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #5 Skrevet 10. juni 2016 Trekkes dere for ferie når den avvikles da? Anonymous poster hash: 6b759...1aa Nei. Hvis du ser på tråden lengere ned som heter feriepenger , så ser du der hvordan lønnen og feriepengene mine blir beregnet. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #6 Skrevet 10. juni 2016 Det er jo avhengig av hvordan bedriften utbetaler feriepenger det da.. Vi får lønn og feriepenger i juni , og vi får vanlig lønn i juli. Så det er ikke slik du sier.. Anonymous poster hash: 0be13...466 Og du trekkes for de fem ukene ferie du har ila året. Så er jo helt malplassert. Anonymous poster hash: 553e0...d04
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #7 Skrevet 10. juni 2016 Og du trekkes for de fem ukene ferie du har ila året. Så er jo helt malplassert. Anonymous poster hash: 553e0...d04 Jeg vet jo at jeg trekkes for de 5 ukene med ferie men det var vel ikke det som var temaet her? Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #8 Skrevet 10. juni 2016 Jeg vet jo at jeg trekkes for de 5 ukene med ferie men det var vel ikke det som var temaet her? Anonymous poster hash: 0be13...466 Poenget mitt var at du kommenterte på den andre anonym som om det hun sa var feil, mens du i praksis får akkurat det samme som det hun skrev... See? Det blir jo helt noldus å si at du får lønn OG feriepenger (fordi vi snakker her om hva som faktisk blir utbetalt og havner på konto, det regner jeg med at du skjønner), når du blir trukket alle fem ferieuker av denne mengden penger. Anonymous poster hash: 553e0...d04
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #9 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har fått nesten 10 % av årslønnen min utbetalt, altså mye mer enn vanlig månedslønn. Vil det si at jeg ikke får noe i juli? Anonymous poster hash: 4673f...932 Noen får kun utbetalt feriepenger i juni og da vanlig lønn resten av året uavhengig av når ferien avvikles. Noen får feriepenger og lønn og får da ikke lønn i juli. Andre igjen får feriepenger og lønn og trekkes 5 uker på juni og derfor vanlig lønn resten av året. Hvordan dere gjør det hos dere kan ikke vi vite. Snak med din leder. Anonymous poster hash: a9d63...dcb
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #10 Skrevet 10. juni 2016 Poenget mitt var at du kommenterte på den andre anonym som om det hun sa var feil, mens du i praksis får akkurat det samme som det hun skrev... See? Det blir jo helt noldus å si at du får lønn OG feriepenger (fordi vi snakker her om hva som faktisk blir utbetalt og havner på konto, det regner jeg med at du skjønner), når du blir trukket alle fem ferieuker av denne mengden penger. Anonymous poster hash: 553e0...d04 Nei , jeg får ikke det hun skrev. Hun skrev at om du får lønn og feriepenger i juni , så får du ingenting I juli. Det stemmer ikke i alle bedrifter. Vi får utbetalt lønn OG feriepenger nå i juni og får vanlig lønn i juli. Jeg skjønner veldig godt hva du sier. Men siden du ikke tror på meg , så kommer det nå et eksempel på hvordan vår utbetaling i juni er beregnet: Jeg får utbetalt lønn kr 35000 og feriepenger kr 50000. Av den summen trekkes det fra 5 uker ferie , kr 40000. Det vil si at jeg får betalt kr 45000 , som da er lønn og feriepenger. Det var derfor jeg viste til et annet innlegg om feriepenger , da noen hadde skrevet en forklaring på dette med utregning. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #11 Skrevet 10. juni 2016 Nei , jeg får ikke det hun skrev. Hun skrev at om du får lønn og feriepenger i juni , så får du ingenting I juli. Det stemmer ikke i alle bedrifter. Vi får utbetalt lønn OG feriepenger nå i juni og får vanlig lønn i juli. Jeg skjønner veldig godt hva du sier. Men siden du ikke tror på meg , så kommer det nå et eksempel på hvordan vår utbetaling i juni er beregnet: Jeg får utbetalt lønn kr 35000 og feriepenger kr 50000. Av den summen trekkes det fra 5 uker ferie , kr 40000. Det vil si at jeg får betalt kr 45000 , som da er lønn og feriepenger. Det var derfor jeg viste til et annet innlegg om feriepenger , da noen hadde skrevet en forklaring på dette med utregning. Anonymous poster hash: 0be13...466 Men herregud da dame.. Du får jo ikke utbetalt lønn i juni når hele er trykket og vel så det? Det er utbetalingen vi snakker om. Hvis du hadde fått 35.000 i lønn og 50.000 kr i feriepenger UTBETALT i juni (altså 85.000 kr) så trekker de enten i lønn i juli eller når man har ferie. Du kan ikke si at en utbetaling av 45.000 kr i feriepenger er feriepenger og lønn slik at du får begge deler. Anonymous poster hash: bab50...410
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #12 Skrevet 10. juni 2016 Men herregud da dame.. Du får jo ikke utbetalt lønn i juni når hele er trykket og vel så det? Det er utbetalingen vi snakker om. Hvis du hadde fått 35.000 i lønn og 50.000 kr i feriepenger UTBETALT i juni (altså 85.000 kr) så trekker de enten i lønn i juli eller når man har ferie. Du kan ikke si at en utbetaling av 45.000 kr i feriepenger er feriepenger og lønn slik at du får begge deler. Anonymous poster hash: bab50...410 Du trenger ikke å bli ufin. Jo , jeg får faktisk utbetalt feriepenger og lønn. Se mitt regnestykke over. Jeg får lønn som vanlig og feriepenger (minus 5 uker ferie trukket fra) Jeg får faktisk begge deler. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #13 Skrevet 10. juni 2016 Du trenger ikke å bli ufin. Jo , jeg får faktisk utbetalt feriepenger og lønn. Se mitt regnestykke over. Jeg får lønn som vanlig og feriepenger (minus 5 uker ferie trukket fra) Jeg får faktisk begge deler. Anonymous poster hash: 0be13...466 Vet du hva 'utbetalt' betyr? Det betyr hva som faktisk er betalt ut til deg. Lønnen din er ikke utbetalt til deg da 5 ferieuker er trukket fra. Med andre ord så er lønnen din med i beregningen av utbetalingen din i juni men faktisk ikke utbetalt. Du skriver det jo selv så hvorfor fortsetter du å skrive at du får begge utbetalt? Du skriver at lønn er 35.000 kr og feriepenger 50.000 kr. Så trekker de 5 ferieuker av lønnen din som er 40.000 kr. Så utbetalt får du 45.000 kr. Dette er feriepengene dine, minus den 5.ferieuka. Anonymous poster hash: bab50...410
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #14 Skrevet 10. juni 2016 Du trenger ikke å bli ufin. Jo , jeg får faktisk utbetalt feriepenger og lønn. Se mitt regnestykke over. Jeg får lønn som vanlig og feriepenger (minus 5 uker ferie trukket fra) Jeg får faktisk begge deler. Anonymous poster hash: 0be13...466 Wow, du er utrolig kverulerende. Ja vel, så får du lønn OG feriepenger, fratrukket 5 uker ferie. Som da betyr at du får utbetalt litt mindre enn opptjente feriepenger. Alle vi andre skjønte hva HI lurte på... Anonymous poster hash: 628ef...0ad
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #15 Skrevet 10. juni 2016 Vet du hva 'utbetalt' betyr? Det betyr hva som faktisk er betalt ut til deg. Lønnen din er ikke utbetalt til deg da 5 ferieuker er trukket fra. Med andre ord så er lønnen din med i beregningen av utbetalingen din i juni men faktisk ikke utbetalt. Du skriver det jo selv så hvorfor fortsetter du å skrive at du får begge utbetalt? Du skriver at lønn er 35.000 kr og feriepenger 50.000 kr. Så trekker de 5 ferieuker av lønnen din som er 40.000 kr. Så utbetalt får du 45.000 kr. Dette er feriepengene dine, minus den 5.ferieuka. Anonymous poster hash: bab50...410 Kan du ikke svare på en ordentlig måte? Jeg vet selvfølgelig hva utbetalt betyr. Nå må du begynne å lese det jeg skriver. På min lønnsslipp står det lønn , feriepenger og trekk feriepenger. Jeg får utbetalt lønn kr 35000 og feriepenger kr 10000. Feriepengene jeg får betalt er beregnet ut fra feriepengegrunnlaget for 2015 , og så trekker de fra 5 uker ferie. Det vil si dagsatsen for det lønnstrinn et jeg er på × 25 dager. I staten får vi lønn 12 mnd i året. Derfor er utregningen slik. Og dermed får jeg faktisk utbetalt lønn OG feriepenger. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #16 Skrevet 10. juni 2016 Kan du ikke svare på en ordentlig måte? Jeg vet selvfølgelig hva utbetalt betyr. Nå må du begynne å lese det jeg skriver. På min lønnsslipp står det lønn , feriepenger og trekk feriepenger. Jeg får utbetalt lønn kr 35000 og feriepenger kr 10000. Feriepengene jeg får betalt er beregnet ut fra feriepengegrunnlaget for 2015 , og så trekker de fra 5 uker ferie. Det vil si dagsatsen for det lønnstrinn et jeg er på × 25 dager. I staten får vi lønn 12 mnd i året. Derfor er utregningen slik. Og dermed får jeg faktisk utbetalt lønn OG feriepenger. Anonymous poster hash: 0be13...466 Så alle dine innlegg her har vært for å kverulere på at de 5 ferieukene har blitt trukket fra feriepengene og ikke lønnen og derfor har du begge deler??? Som er akkurat det samme som om ferieukene er trukket av lønnen? Så å forvirre hi som ikke spurte etter hva du svarer på blir helt forvirret fordi du ønsker å utdype hva som står på din egen lønnsslipp?? 🤔😂 Du skjønner at utbetalingen blir den samme? Anonymous poster hash: bab50...410
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #17 Skrevet 10. juni 2016 Så alle dine innlegg her har vært for å kverulere på at de 5 ferieukene har blitt trukket fra feriepengene og ikke lønnen og derfor har du begge deler??? Som er akkurat det samme som om ferieukene er trukket av lønnen? Så å forvirre hi som ikke spurte etter hva du svarer på blir helt forvirret fordi du ønsker å utdype hva som står på din egen lønnsslipp?? 🤔😂 Du skjønner at utbetalingen blir den samme? Anonymous poster hash: bab50...410 Men nå er det jo ikke jeg som har kverulert på det noen har skrevet da. Du påstår noe som ikke er riktig og da er det helt naturlig at jeg forklarer deg hva som faktisk er riktig. Jeg er ikke ute etter å kverulere , men svarer på det du påstår. Jeg svarte en anonym som påsto at dersom man får lønn og feriepenger i juni ,så får man ikke lønn i juli. Jeg svarte at det ikke var riktig slik at hi fikk feil informasjon. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #18 Skrevet 10. juni 2016 Men nå er det jo ikke jeg som har kverulert på det noen har skrevet da. Du påstår noe som ikke er riktig og da er det helt naturlig at jeg forklarer deg hva som faktisk er riktig. Jeg er ikke ute etter å kverulere , men svarer på det du påstår. Jeg svarte en anonym som påsto at dersom man får lønn og feriepenger i juni ,så får man ikke lønn i juli. Jeg svarte at det ikke var riktig slik at hi fikk feil informasjon. Anonymous poster hash: 0be13...466 Fortsatt ikke enig med deg... Anonymous poster hash: 628ef...0ad
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #19 Skrevet 10. juni 2016 Fortsatt ikke enig med deg... Anonymous poster hash: 628ef...0ad Helt greit det. Man kan ikke være enige med alle. Anonymous poster hash: 0be13...466
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #20 Skrevet 10. juni 2016 Kan du ikke svare på en ordentlig måte? Jeg vet selvfølgelig hva utbetalt betyr. Nå må du begynne å lese det jeg skriver. På min lønnsslipp står det lønn , feriepenger og trekk feriepenger. Jeg får utbetalt lønn kr 35000 og feriepenger kr 10000. Feriepengene jeg får betalt er beregnet ut fra feriepengegrunnlaget for 2015 , og så trekker de fra 5 uker ferie. Det vil si dagsatsen for det lønnstrinn et jeg er på × 25 dager. I staten får vi lønn 12 mnd i året. Derfor er utregningen slik. Og dermed får jeg faktisk utbetalt lønn OG feriepenger. Anonymous poster hash: 0be13...466 Det er feil det du sier. De tar bruttomndlønn pluss feriepenger minus 5 uker ferie så sant du har 12% feriepenger. Får du kun 10,2% så er der 4 uker og 1 grodag som er blir trukket ifra. Anonymous poster hash: 24452...20b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #21 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har 494 000,- i årslønn og fikk utbetalt 45500,- i feriepenger idag. Er jo nærmere 10% det. Månedslønn brutto minus 25 feriedager pluss 12% av feriepengegrunnlaget fra 2015. Får vanlig lønn i juli. Anonymous poster hash: bcf64...399
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #22 Skrevet 10. juni 2016 Og jeg som allerede var forvirret 😩 Nå går det trill rundt for meg 😂 Hi Anonymous poster hash: 4673f...932
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #23 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har ca 450 000 i årslønn. Fikk utbetalt 42000 i dag. Hva er sannsynlig? Går jeg noe i juli og eller ikke? Anonymous poster hash: 4673f...932
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #24 Skrevet 10. juni 2016 Jeg har ca 450 000 i årslønn. Fikk utbetalt 42000 i dag. Hva er sannsynlig? Går jeg noe i juli og eller ikke? Anonymous poster hash: 4673f...932 Du får i juli. Anonymous poster hash: 24452...20b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2016 #25 Skrevet 10. juni 2016 Hvorfor være forvirra når du får feriepenger hvert år? I kommunen her får vi utbetalt lønn for juni + feriepenger, så får vi vanlig lønn i juli. Anonymous poster hash: d5ecc...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå