Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 ikke viser noen som helst reaksjon når venner eller søsken faller og slår seg og gråter skikkelig? Altså når barnet er rett ved siden av og ser det som skjer, men ikke bryr seg det aller minste? Jeg synes det er litt merkelig, alle andre barn jeg kjenner har vist noen form for reaksjon når sånt skjer, enten ved å prøve å trøste eller bli stående og følge med, evt begynne å gråte selv også. Denne gutten oppfører seg bare som om ingenting skjedd og viser ingen som helst empatisk eller noe. Anonymous poster hash: a45af...149
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Jeg ville ikke tenkt på det som noe rart når bare to år. Men nå har jeg bare en baby selv, så vet ikke hva som er normalt. Anonymous poster hash: b7887...8fe
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Min toåring sier "xxx lei seg" nr hn hører et annet barn gråte. "Mamma trøste" er også et vanlig uttrykk. Anonymous poster hash: 01851...711
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Nei, han er jo ikke så stor ennå. Men likevel så synes jeg det er rart at han viser ingenting. Ikke det at han kan uttrykke så mye ennå, men burde han ikke vist noe med ansiktsuttrykk eller ved å se på barnet som slo seg i det minste? Han reagerer overhodet ikke og det synes jeg er litt rart. Anonymous poster hash: a45af...149
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Nei, han er jo ikke så stor ennå. Men likevel så synes jeg det er rart at han viser ingenting. Ikke det at han kan uttrykke så mye ennå, men burde han ikke vist noe med ansiktsuttrykk eller ved å se på barnet som slo seg i det minste? Han reagerer overhodet ikke og det synes jeg er litt rart. Anonymous poster hash: a45af...149 Ja, det er kanskje litt rart. Anonymous poster hash: b7887...8fe
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #6 Skrevet 9. juni 2016 En 2 åring bør reagere når andre får vondt eller er lei seg. Anonymous poster hash: a45af...149
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #7 Skrevet 9. juni 2016 Min løp for å hente meg for at jeg skulle trøste alle som så ut til å være lei seg da hun var i 2-årsalderen. Ganske slitsomt ettersom barnehagen var full av smårollinger som ikke skjønte bæret av det at foreldene ikke var der og dermed hylte som bare det (vår begynte ikke i barnehagen før ved 2,5 år) Anonymous poster hash: a0383...908
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Behøver ikke å være noe. Du tenker det er autisme? 2 år er for tidlig til at andre skal spekulere i hva som er abnormalt. Selv om vi foreldre liker å tenke at våre barn er så snille og empatiske, så er det først ved 3-års alder de blir ok på perspektivtaking. Sympati er ikke det samme som empati Anonymous poster hash: 355e2...bec
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Jeg tenker at det er like normalt at toåringer trøster som at de ikke bryr seg. Eller at de varierer. I barnehagen blir de vant til å se at barn slår seg, og at voksne fikser. Jeg har ofte lagt merke til at barna bryr seg om et barn gråter alene (da trøster de, roper på hjelp, henter noen, eller, som noen gjør, setter seg ned ved siden av og gråter litt høyere 😊), men om et barn gråter, og det er voksne i nærheten, bryr de seg ikke. Jeg ser det med mine barn også. Om minsten gråter og jeg ikke har ham på fanget, løper de for å finne meg. Men om jeg trøster ham, så kunne de ikke brydd seg mindre om at lillebroren skriker og har vondt. Tror små barn utestenger fort det som ikke angår dem selv. Anonymous poster hash: 36df1...ecb
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Mine har vært veldig empatiske og vært veldig trøstende om andre slår seg og gråter når de var 2 år. Og da har jeg fått høre at det er veldig bra for alderen. Har selv og altid vært sånn. Så tenker at det er normalt om de ikke reagerer heller. Ihvertfall nå når han er 2 år. Anonymous poster hash: b515d...296
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Jeg hadde ikke vært bekymra.Vent å se,hun er nok bare for liten 😊 Anonymous poster hash: ffe04...e2b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 ikke viser noen som helst reaksjon når venner eller søsken faller og slår seg og gråter skikkelig? Altså når barnet er rett ved siden av og ser det som skjer, men ikke bryr seg det aller minste? Jeg synes det er litt merkelig, alle andre barn jeg kjenner har vist noen form for reaksjon når sånt skjer, enten ved å prøve å trøste eller bli stående og følge med, evt begynne å gråte selv også. Denne gutten oppfører seg bare som om ingenting skjedd og viser ingen som helst empatisk eller noe. Anonymous poster hash: a45af...149 Høres ut som min nevø... Der er lyset på men ingen hjemme føles det som... Han er 4 nå og likedan fortsatt... Anonymous poster hash: c6176...f26
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 Min toåring vil trøste og stryker på kinnet eller gir klem hvis noen gråter. Det gjorde femåringen også på den alderen. Men kan være normalt likevel. Anonymous poster hash: 89d48...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå