Gå til innhold

hvilke matvarer får DITT barn eksem/utslett av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takknemlig for svar 💖💖

Anonymous poster hash: 699b8...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg. Får et lett utslett mellom øret og øyet (øverst på kinnet) når han spiser rent egg i mengder. Dvs ca. ett egg kanskje. Det blir bare noen røde små prikker. Virker ikke plaget. Slo såvidt ut på allergitest. Går mest sannsynlig over.

Skrevet

Jordbær og all sitrus.

Skrevet

Ørret! Utslett på hele overkroppen.

Anonymous poster hash: b3ce5...edc

Skrevet

Takk. Flere?

Min reagerer på melk og nøtter. Altså, får eksem.

Men er nå full av utslett og jeg aner ikke hvorfor...

Ønsker derfor å høre fra andre, og se om det er noe som går igjen :)

Skrevet

Min får ikke utslett av mat, men av parfyme på huden. Tåler ikke vaskepulver eller skyllemiddel med parfyme. Har de brukt feil solkrem, og tatt en med parfyme i barnehagen får han utslett og eksem med en gang.

Kan det vær noe sånt?

Anonymous poster hash: cf9de...976

Skrevet

100% sikker på at det ikke er ytre påvirkning. Han går ikke i barnehage enda og er med meg og pappaen 99.9% av tiden. Parfynefritt, null tøymykner osv osv...

Aldri smurt han da han aldri er i sola. Ikke vært mange dsger med sol her heller da.

Skrevet

Kiwi, appelsin og mandarin får utslett rundt munnen og diaré.

Skrevet

Og gress ser ikke ut når hun har vært ute og lekt i gress, da er det de bare områdene som blir rød prikket og lett kløende, men det går fort over, har salve om det ikke gir seg.

Skrevet

Vannmelon og appelsin

Anonymous poster hash: 5dde3...1d5

Skrevet

Ketchup. (Tåler faktisk økologisk ) får nupper og prikker

Anonymous poster hash: 8f8a6...492

Skrevet

Laktose. Ei jeg kjenner får det av valnøtter.

Anonymous poster hash: c30e4...bb8

Skrevet

Min reagerte på epler, vokste det av seg.

Anonymous poster hash: b62bd...7c0

Skrevet

Ingen tror jeg.

Anonymous poster hash: a31f6...c0a

Skrevet

Han får prikkete rødt utslett om han får ketsjup på huden, men tåler veldig godt å spise det.

Anonymous poster hash: 2ca0f...8c1

Skrevet

Sitrus og tomat. Før fikk han eksem av egg også, men han har vokst det av seg.

Anonymous poster hash: df2fe...b0d

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Selleri. Får alvorlig elveblest som heldigvis går over på under ett døgn.

Skrevet

Ingenting

Anonymous poster hash: 546af...bdd

Skrevet

Endel sitrusfrukt:appelsin, klementing, grønt eple, kiwi er det jeg kommer på nå. Sitron kan hun spise. Hun kan ikke drikke sitrus brus av noe slag helle, ei heller juice. Får utslett rundt munnen. Nå spiser hun klementiner siden hun er så lad i det, men da skreller andre for henne og hun vil heller få litt utslett.

Hun reagerer også på kunstig søtningstoffer. Ikke utslett, men hun sier det kribler i kroppen. Hun blir ikke hyper eller noe, men det kribler i huden sier hun.

Har testet andre barnet for mye, testet hun som reagereer på sitrus samtidig siden jeg endret hele kostholdet i huset. Vi testet ut gluten, melk, egg, sukker, nøtter og e-stoffer. Hun reagerer litt på e-stoffer men ikke så mye at vi har endret kostholdet vårt mye. Tenker litt mer over hva vi lager, men bruker fortsatt mat med e-stoffer. E-stoffer som lager farger er igrunn de hun reagerer på, så godt med sterke farger har vi ikke. Noe mat er også tilsatt farge for å få en enda bedre farge, disse må vi vurdere litt. Men er det godt så spiser vi det. Det er hennes atopiske eksem det gir utslag i, så kan regulere det litt med smøring.

Anonymous poster hash: 2da97...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...