Gå til innhold

Dumt spørsmål om hemoroider og fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man har en stor hemoroide før fødsel, vil det påvirke fødselen på noen måte? Altså, pressing? Er det "vanskeligere" å bæsje på seg underveis? Vil den bli verre etterpå?

Jeg er på overtid og har da fått en jævel i rumpa som jeg syntes bare blir større og større. Redd den vil eksplodere under fødsel! Alt man skal lure på men den begynner å stresse meg litt! Noen damer med erfaring?

Unner ingen erfaring av dette bare så det er sagt!

Anonymous poster hash: 83424...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei den vil ikke påvirke fødselen din, vil helle rikke gjøre det vanskeligere å bæsje på seg som du så pent sier heller. den kan bli noe værre etterpå, men det som er så flott etter fødsel er at tarmsystemet begynner å fungere så og si normalt og da vil hemoriden trekke seg tilbake, og om den ikke gjør det så tar du kontakt med lege.

før fødsel vil ofte mange få løsere avføring, nærmest diare. og under fødsel vil tarmen klemmes flat, så er ikke så mange som gjør på deg under fødsel. høres ut som det er det du gruer deg til.

prøv å få i den mye fiber og vann, så kan det hende den hemoriden forsvinner raskt, til og med før fødsel.

Anonymous poster hash: 4feec...5b3
Skrevet

nei den vil ikke påvirke fødselen din, vil helle rikke gjøre det vanskeligere å bæsje på seg som du så pent sier heller. den kan bli noe værre etterpå, men det som er så flott etter fødsel er at tarmsystemet begynner å fungere så og si normalt og da vil hemoriden trekke seg tilbake, og om den ikke gjør det så tar du kontakt med lege.

før fødsel vil ofte mange få løsere avføring, nærmest diare. og under fødsel vil tarmen klemmes flat, så er ikke så mange som gjør på deg under fødsel. høres ut som det er det du gruer deg til.

prøv å få i den mye fiber og vann, så kan det hende den hemoriden forsvinner raskt, til og med før fødsel.

Neida, er ikke det jeg gruer meg til, hvertfall ikke mest til. Grunnen til at det kommer opp er vel fordi at jeg har slitet ekstremt mye med magen etter at jeg ble gravid, til tross for aktivitet, fiberrik kost og masse vann og det er vel derfor jeg også har dette selskapet i anus... Jeg føler jo at "den" har en del av skylda når det er så jævel og gå på do.

Skrev i overskriften at dette var ett dumt spørsmål, og jeg er livredd for at den skal hemme fødselen på noen måte, enkelt og greit.

Skrevet

Neida, er ikke det jeg gruer meg til, hvertfall ikke mest til. Grunnen til at det kommer opp er vel fordi at jeg har slitet ekstremt mye med magen etter at jeg ble gravid, til tross for aktivitet, fiberrik kost og masse vann og det er vel derfor jeg også har dette selskapet i anus... Jeg føler jo at "den" har en del av skylda når det er så jævel og gå på do.

Skrev i overskriften at dette var ett dumt spørsmål, og jeg er livredd for at den skal hemme fødselen på noen måte, enkelt og greit.

Altså Hi. Takk for at du svarte ;) skal prøve å ikke bekymre meg for den mtp fødselen...

Skrevet

neida, den hemmer ikke fødsel, men kan bli noe ubehagleig etterpå, prøv å drikk litt lactulose, og bruk microlax når du skal på do, så får du smurt endetarmen, og den slipper å bli irritert.

har selv oppservert mødre med skikkelige druerklaser under fødsel, og fødselen går sin gang uten problemer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...