Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #1 Skrevet 9. juni 2016 Er ansatt i kommunen i et vikariat ut juli. Begynte permisjon i slutten av mai. Kommunen forskutterer foreldrepenger så lenge jeg er ansatt. Deretter utbetaler nav. Nå har jeg fått utbetalt bare feriepenger for juni. Men det riktige må vell være at jeg skal ha begge deler eller evt at de venter med feriepenger til jeg slutter? Kan ikke ha ferie nå under obligatorisk fødselspermisjon? Forvirra..... Anonymous poster hash: 24f8a...ebd
Mamma_til_2 Skrevet 9. juni 2016 #2 Skrevet 9. juni 2016 Om jeg har forstått rett så får du ikke begge deler, men ring nav/ jobben og hør med de.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #3 Skrevet 9. juni 2016 Men om jeg må ha tvungen ferie nå uten foreldrebetaling så mister jeg jo de 3 ukene før fødsel😳 Og kan ikke ta "ferie" for å forlenge permisjonen som planlagt senere.... Må ringe men får ikke gjort det før imorgen. Anonymous poster hash: 24f8a...ebd
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #4 Skrevet 9. juni 2016 Dvs jeg mister fem uker, fordi de trekker meg for lønn for fem uker... Og jeg får ikke flyttet på den obligatoriske mødrekvoten uansett. Fy nå blir jeg stresset!! Anonymous poster hash: 24f8a...ebd
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #5 Skrevet 9. juni 2016 Jobber du som lærer? Kan du ikke utsette permisjonen med 4 uker + 1 dag i juli? Det gjorde jeg. Feriepengene du har fått utbetalt nå er vel det du tjente opp i fjor? De du har opptjent i år får du vel i juli/august. Du vil bare få feriepenger fra nav neste år for de første 12 ukene av permisjonen din. Hvis lønn for disse ukene ble forskuttert av arbeidsgiver vil du ikke få feriepenger av nav overhodet. Så vær forberedt på det når du planlegger økonomien for neste sommer. Har vært i ca. samme situasjon som deg. Fikk barn i februar for et par år siden, med et vikariat som gikk ut i juli. De siste ukene måtte jeg få utbetalt av nav. I mitt tilfelle gikk heller ikke utbetalingen fra nav automatisk når vikariatet mitt var over. Fikk ikke utbetaling når jeg skulle, måtte ringe og purre på.. Anonymous poster hash: b7974...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå