Gå til innhold

Flere med kreft her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dessverre alvorlig kreftsyk og har de siste dagene lest et par tråder her inne,hvor det blir nevnt at det er så urettferdig at kreft-pasienter får så mye sympati.De driver liksom å høster sympati,nærmest foran nesa på andre,som egentlig fortjener denne sympatienJeg blir så lei meg når jeg leser slikt.Skulle tro at jeg ligger hjemme her og velter meg i all sympatien.Det jeg egentlig velter meg i er redsel,dødsangst og kvalme etter tøffe behandlinger.Hadde det vært opp til meg,ville jeg verken hatt sykdom eller sympati!Andre som har reagert?

Anonymous poster hash: cc246...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det skal du bare la prelle av deg. Ingen som har vært kreftsyke selv eller som har hatt kreft i nær relasjon tenker slik om deg. Du vet jo med deg selv at du ikke bruker kreften for sympati. Bruk heller det du har igjen av krefter til å vinne kampen mot kreften din.

Jeg kan ikke forestille meg hvor grusomt du har det. Men jeg vet som en nærmeste pårørende til kreftsyk hvor forferdelig vondt det er å ha dette nært på og se hvordan kreften herjer med den syke.

Masse god bedring til deg og håper du blir frisk igjen. En stor klem til deg!

Anonymous poster hash: 4ee97...908

Skrevet

Jeg har ikke kreft selv og har faktisk heller ikke lest de innleggene. Men for meg er det uforståelig at noen påstår at kreftpasienter prøver å høste sympati. Det er en helt uhørt påstand!

Mannen min hadde kreft, og som nærmeste pårørende ser man jo hva dere kreftpasienter må gå gjennom, og det må jeg si jeg ikke en gang unner min verste fiende.

Sender deg en stor klem og ønsker deg alt god og et langt liv.

Anonymous poster hash: ccd03...e62
Skrevet

Herregud! Tenkt at folk kan være så idiotisk! Det er vel ingen som vil ha kreft?! Håper du blir bedre Hi!!

Anonymous poster hash: 40336...e8a

Skrevet

Jeg er dessverre alvorlig kreftsyk og har de siste dagene lest et par tråder her inne,hvor det blir nevnt at det er så urettferdig at kreft-pasienter får så mye sympati.De driver liksom å høster sympati,nærmest foran nesa på andre,som egentlig fortjener denne sympatienJeg blir så lei meg når jeg leser slikt.Skulle tro at jeg ligger hjemme her og velter meg i all sympatien.Det jeg egentlig velter meg i er redsel,dødsangst og kvalme etter tøffe behandlinger.Hadde det vært opp til meg,ville jeg verken hatt sykdom eller sympati!Andre som har reagert?

Jeg er også alvorlig kreftsyk, og det ser dessverre ikke ut til at jeg kan bli frisk, heller 😔

Det er klart at mennesker med andre sykdommer, eller i andre situasjoner som er vanskelig også fortjener sympati. Men jeg mener at det ikke burde være sammenligning eller gradering mellom vanskelige situasjoner. At én får sympati, utelukker ikke at en annen også skal få det. Og kreft er faktisk en sykdom en god del dør av, det er ikke bare vanskelig og tungt med behandlingen. Så hvis du klarer må du bare la slike tankeløse kommentarer prelle rett av!

Lykke til med behandling! Jeg heier på oss! 💪🏼

Anonymous poster hash: 00d8c...bca

Skrevet

Håper dere blir friske, begge to!

Jeg heier også på dere!  :blomst:

Anonymous poster hash: da3f0...2eb
Skrevet

Heia heia!

Og en god klem til dere begge❤️

Dette skal dere vinne❤️

Anonymous poster hash: 56af8...765

Skrevet

Det er fælt å si dette høyt men jeg tror enkelte hypokondere "misunner" alvorlig somatisk syke mennesker oppmerksomheten og omsorgen de får. De har jo et behov for dette selv, de er jo også syke på sitt vis, men trenger sårt en helt annen behandling, i form av samtaleterapi og psykolog.

Sender varme klemmer til dere begge og deres nærmeste. Har ikke hatt kreft selv, men kan alt om det å være pårørende ❤️

Anonymous poster hash: f3bd6...6b7

Skrevet

Takk for alle hyggelige svar,og lykke til dere andre som også kjemper mot kreft.Dere har virkelig all min sympati...og det fortjener dere:-)Hilsen HI:-)

Skrevet

Jeg håper jeg klarer å ordlegge meg rett her! Jeg har vært pårørende ved både alvorlig og mindre alvorlig kreft, så har jeg opplevd og vært pårørende til mindre kjente diagnoser og det er en forskjell på opplevelsen og empatien rundt sykdommene. Jeg tror ikke at det finnes en oppriktig sjalusi på de som er åå uheldige å få kreft vs de som er uheldige å får andre sykdommer. Derimot tror jeg at en som får kreft får en annen type oppmerksomhet enn en person med f.eks me fordi alle vet noe om hva kreft innebærer, mens få kan sette seg inn i total utmattelse. Jeg tror at det er dette som ligger i bunnen av det du beskriver. Forskjellsbehandling iff omgangskretsen, Nav, helsevesenet og den generelle oppfatningen folk har av sykdommene og dermed hvor lett de kan relatere seg til situasjonen. Dette er det ikke noe pasientene kan gjøre noe med, men helsevesenet, Nav og myndighetene kan arbeide holdningsfremmende arbeid. Også gjennom å behandle alle pasienter og brukere på en lik måte, uavhengig av diagnose.

Jeg unner ingen noen sykdom og håper dere vinner kampene deres og får verdig behandling.

Anonymous poster hash: ebd71...fd1

Skrevet

Jeg håper jeg klarer å ordlegge meg rett her! Jeg har vært pårørende ved både alvorlig og mindre alvorlig kreft, så har jeg opplevd og vært pårørende til mindre kjente diagnoser og det er en forskjell på opplevelsen og empatien rundt sykdommene. Jeg tror ikke at det finnes en oppriktig sjalusi på de som er åå uheldige å få kreft vs de som er uheldige å får andre sykdommer. Derimot tror jeg at en som får kreft får en annen type oppmerksomhet enn en person med f.eks me fordi alle vet noe om hva kreft innebærer, mens få kan sette seg inn i total utmattelse. Jeg tror at det er dette som ligger i bunnen av det du beskriver. Forskjellsbehandling iff omgangskretsen, Nav, helsevesenet og den generelle oppfatningen folk har av sykdommene og dermed hvor lett de kan relatere seg til situasjonen. Dette er det ikke noe pasientene kan gjøre noe med, men helsevesenet, Nav og myndighetene kan arbeide holdningsfremmende arbeid. Også gjennom å behandle alle pasienter og brukere på en lik måte, uavhengig av diagnose.

Jeg unner ingen noen sykdom og håper dere vinner kampene deres og får verdig behandling. Anonymous poster hash: ebd71...fd1

Kjempeflott innlegg.Helt enig med deg:-)

Skrevet

Mye sympati?? De fortjener virkelig ALL sympati! Har selv mistet flere i familien i kreft, og det er en helt for jævlig sykdom. Tøffe behandlinger, og ikke minst ettervirkninger. Sender deg en stor klem! Håper virkelig du blir frisk igjen. Stå på :)

Anonymous poster hash: 7896f...c71

Skrevet

Vær så snill å ikke misforstå, jeg skal prøve å ordlegge meg fint.

For oss som har i nær familie mennesker med andre alvorlige og grusomme sykdommer (jeg har både Alzheimer og als rundt meg, sistnevnte rammet ei på 31), kan det føles litt vanskelig at kreftsaken høster så mye oppmerksomhet. Det betyr ikke at de som har kreft fortjener all verdens sympati IG medfølelse! Det betyr bare at jeg kunne ønske als saken fikk flere midler til forskning og litt av samfunnets oppmerksomhet.

God bedring til deg❤️

Skrevet

Jeg har også kreft. Men jeg vil ikke ha sympati for at jeg er syk. Jeg har brukt alle mine krefter og energi på å bli frisk, og å väre med min familie. Det eneste jeg vil at vi kreft pasienter får av oppmerksomhet er mere midler til forskning på alle kreft diagnoser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...