Gå til innhold

Hvordan bor dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte til et hus som oppfyller de fleste av våre drømmer, unntatt en ting... det ligger litt for seg selv i forhold til et boligområde, slik at man vil være litt utenfor "de andre" barna som bor i området.

Hvordan bor dere med barn? Tett mot andre, eller mer for dere selv? Og er dere fornøyd med det??

Anonymous poster hash: 6e380...dda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine nærmeste naboer er 800m unna, stille, rolig og stort. Barna har blitt litt større så de sykler, løper eller går bort til naboene og nabobarna er her endel. Ellers så trener de masse så det er ikke så mye tid til å henge med kompiser, masse kjøring på oss, men det er absolutt verdt det. Barn tilpasser seg fort nye omgivelser så hvis dere er positive til eiendommen vil barna følge.

Anonymous poster hash: 929b6...dd7

Skrevet

Vi har gjort begge deler. Fant også drømmehuset (ca et kvarters kjøring fra byen). Var sikre på at det ville gå kjempefint, så vi tok sjansen. 2 år etter måtte vi gi opp og flytte tilbake til byen.

Det var vårt drømmehus, ikke barnet sitt. Mens andre barn kunne sykle og gå til hverandre på besøk når de ville, måtte besøk til og fra oss planlegges på en helt annen måte. Henting og bringing overalt, og det var bare en sjelden gang det ringte på spontant hos oss. Da var det ei nabojente som var noen år yngre enn vår.

Vi flyttet til et hus sentralt i byen. Det er ikke like idyllisk som det forrige, men barnets liv er nok langt mer idyllisk enn før. Fritidstilbud innen gangavstand, klassekamerater i nærheten, og det ringes på døra titt og ofte. Litt sånn som det skal være når man vokser opp.

Anonymous poster hash: b9d52...236

Skrevet

Enebolig i boligfelt. Husene i nabolaget har store hager og lite innsyn. Det bor mange barn her og det gjør lek på ettermiddager lettvint. Er meget fornøyd. Skjermet, men ikke isolert.

Anonymous poster hash: 8024e...c79

Skrevet

Vi bor i blokk, er mange barn i området og masse grønt areal, lekeplasser og ballbinge omtrent rett utenfor blokken.

Vi har vært veldig heldig med naboene, ingen bilveier, og trygt og fint område for barna.

Jeg bodde i blokk helt til jeg ble ungdom så jeg har ingen problemer med det. Men vet at samboeren min ønsker seg noe større, helst hus. Men med dagens boligpriser må vi vinne i Lotto for å ha råd til hus

Anonymous poster hash: 0aabe...1b6

Skrevet

Bor i boligområde, i en råtten leilighet. Vil flytte, men får ikke lån 

Anonymous poster hash: e3cb1...d73
Skrevet

Jeg er oppvokst midt i et boligfelt og trivdes godt med det.

Mannen og jeg har kjøpt hus 2 ganger som lå litt usentralt og utfor. Det gikk fint, hadde så små barn da. Når vi kjøpte hus midt i et felt igjen er det et av mine høyeste kriterier dersom vi skal flytte igjen.

Så det kommer vel kun an på hva en kan trives med selv ☺

Skrevet

Vi bor midt på et stort boligfelt med masse naboer rundt oss. Har skjermet hage, så får likevel det privatlivet vi ønsker. Vi trives veldig godt, og ungene synes det er kjempegodt å bo så nærme vennene sine.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har endetomt i et mellomstort nabolag. Den gata vi hører til har store eneboliger med relativt store hager, mens den som går andre veien har mange små eneboliger og noen flermanns med små hager tett i tett. Det er ikke så mange barn på våres alder i gatene, men de har sykler og kommer seg til vennene sine på max 10 minutter. Stortrives og kommer aldri til å flytte!

Skrevet

Vi bor i tomannsbolig i et koselig gammelt nabolag. Store hus, både eneboliger og flermanns, flest gamle men noen få nye. Hyggelig miljø, barna kan gå eller sykle overalt.

Har en tenåringsdatter som mener noen av venninnene nærmest blir utsatt for "mishandling" ved at familiene deres har bosatt seg steder langt fra folk og med dårlige eller ingen bussforbindelser. De er helt avhengig av foreldrenes godvilje så de kan bli kjørt og hentet hit og dit.

Anonymous poster hash: 005e1...cce
Skrevet

Vi har hus i et eldre boligfelt (fra begynnelsen av 50-tallet) så det er større tomter i litt kupert terreng og bedre plass enn på nymoderne byggefelt. Vi er veldig fornøyd med det, bor innerst i en blindvei, har nesten 2 mål tomt og null innsyn i hagen. Samtidig bor vi 10 minutters gange fra barneskolen, 2,5 km fra sentrum, barna har venner i nabolaget og alltid noen å leke med, de kan gå eller sykle til fotballtrening o.l.

Jeg kunne aldri tenkt meg å bo tett i tett på et flatt byggefelt med innsyn fra alle sider av huset, men enda mindre kunne jeg tenke meg å bo usentralt til. Har en venninne som bor usentralt til, barna må ta skolebuss, og hun er skikkelig fortvilet over det. Hennes bar går på barneskolen og alt av vennebesøk må jo avtales minst dagen før, er det ikke avtalt noe sitter guttene hennes hjemme og gnur for da er det ingen å leke med.

Anonymous poster hash: 67995...860
Skrevet

Bor i nyetablert byggefelt, middels stort.

Vi bor i et hjørne av feltet, så vi har (foreløpig) ingen hus tett innpå oss. Men vi vil få hus ganske tett på oss på ene siden etterhvert. Er planlagt og lagt ut for salg eneboliger i rekke, men de er så dyre at ingen vil ha de.(lagt ute for salg i to år). Det er forøvrig det eneste huset som blir helt innpå og det blir baksiden av huset som blir mot oss.

Vi har gangvei foran oss og barnehage på nedsiden av den veien, friområde på ene siden og bak oss og ett hus bak der igjen.

Vi har noe innsyn på hele tomten, men det vil bli bedre når vi får ordnet tomten med gjerde, hekk og garasje. Da blir vi ganske så skjermet.

Gangavstand til skole, barnehage og butikk, men dårlig kollektivtilbud, så vi er avhengig av to biler for å komme oss til jobb.

Ganske fornøyd med sånn vi bor. Fritt og rolig, barnevennlig.

Anonymous poster hash: 2b9ef...157
Skrevet

Vi bor på bondegård. Langt til naboer med barn. Barna må kjøres besten uansett hva de skal. Men vi har ett fantastisk uteområde. Mye besøk av barnas venner, selv om det må planlegges. Vi stortrives, kommer aldri til å flytte. Selv tenåringen liker seg her på gården.

Anonymous poster hash: eac3f...0e7

Skrevet

Enebolig-strøk, men det er få barn rundt her. Så de må opp i neste gate og litt unna for å finne venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...