Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Hun har vert forkjølet, mest hes, i 3 uker. Hatt en hoven lymfeknute på halsen. Lett forhøyet temp innimellom. Ikke høy feber. Hjemme fra skolen 1 uke. I dag ber hun meg SE bak øret, det er en kul der som er vond. Jeg ser og tenker lymfeknute, den er hoven, hun har jo vert syk ett par tre uker. (Var hos fastlege også da hun klaget over ørene, han kunne se litt rødhet på ene øret, finfin crp.....). Nå sover hun, men jeg syryker en finger langs skuldra....ingen reaksjon. Jeg stryker en finger langs panna og ingen reaksjon, og jeg stryker en finger langs kneet...ingen reaksjon. Men, stryker jeg ingeren bak øret (der hun selv ba meg SE men ikke KJENNE...)så ynker hun sg veldig. Det er i det hele tatt svært påtagende hordan hun no, nesten 3 timer inn i drømmeland, hun sovnet vel 22.30, skal i søvne uttrykke sååå stor smerte ved lett berøring.... Hun har klaget over hode pine de siste 2 døgn.......... Pokker altså....får tanker om leukimi jeg nå.......ville du bestilt legetime i morra? Feber har ligget sånn 37,4, 37,8, 37,9. Det er "høyt" for ho er vanligvis rundt36,5.....+ - Bekymret jeg no.......blodkreft......?? Hva gjør jeg??? vi har ufrivillig fått ny fastlege, forde den gamle gikk av med pensjon...... Panikkatakk..... Anonymous poster hash: 0d08c...270
Fandens Oldemor Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Det du gjør med slike ting er at du ringer lege i morgen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Det du gjør med slike ting er at du ringer lege i morgen. For en liten kul bak øret???Jeg tenker vi kaster bort legens tid....den er der forde hun har vert hostete i en partre uker....... Skal jeg virkelig bestille time pga det der?? -hun HAR en kul bak øret, jeg får ikke ta på den...men gjør det når ho sover å hun klynker noe voldsomt....... Anonymous poster hash: 0d08c...270
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 For en liten kul bak øret??? Jeg tenker vi kaster bort legens tid....den er der forde hun har vert hostete i en partre uker....... Skal jeg virkelig bestille time pga det der?? -hun HAR en kul bak øret, jeg får ikke ta på den...men gjør det når ho sover å hun klynker noe voldsomt....... Anonymous poster hash: 0d08c...270 Hvorfor spør du da? Her får du jo ikke akkurat svar som du kan stole på. Er du bekymret for en kul på barnet ditt så går du til legen. Min har hovne lymfeknuter i nakken konstant, jeg får likevel legen tl å kjenne på de hver gang hun er hus legen bare for å være sikker. Anonymous poster hash: 23f07...e70
anonomous Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Ja du ringer for den kulen. Fordi hun får vondt når du tar på den og for å roe ned tankene dine.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Ååååh, skulle ønske alle kunne si: Neeeeei, slappvav, det der er heeeeeeeelt normalt Anonymous poster hash: 0d08c...270
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Ååååh, skulle ønske alle kunne si: Neeeeei, slappvav, det der er heeeeeeeelt normalt Anonymous poster hash: 0d08c...270 men det er jo helt (nesten) sikker ikke noe skummelt. Men for at du skal få ro i sjelen din så ringer du legen og avtaler en time. Legen er den eneste som kan berolige deg og den eneste som skal stille en "diagnose". Men sånn seriøst så tror jeg personlig at dette ikke er noe farrlig, men jeg er ingen lege. Anonymous poster hash: 23f07...e70
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #8 Skrevet 9. juni 2016 Ååååh, skulle ønske alle kunne si: Neeeeei, slappvav, det der er heeeeeeeelt normalt Anonymous poster hash: 0d08c...270 Og korleis i all verda skal vi som sitter her, utan å ha sett kulen eller noko kunne seie at det er normalt eller unormalt? Det er ingen av oss som kan verken gi deg ein diagnose eller bekrefte/avkrefte noko som helst. Det einaste du kan gjere er å gå til legen, ja det er kanskje unødig og du vil få til svar at det ikkje er noko å bry deg om, men då veit du det i det minste sikkert og slepp å bekymre deg videre. Anonymous poster hash: 8a00c...a52
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #9 Skrevet 9. juni 2016 Ååååh, skulle ønske alle kunne si: Neeeeei, slappvav, det der er heeeeeeeelt normalt Anonymous poster hash: 0d08c...270 Det er jo farlig hvis alle her sier det, og det gjør at du ikke oppsøker lege Anonymous poster hash: b1a37...1cf
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #10 Skrevet 9. juni 2016 Om du får tanker om leukemi og slikt, selv om det mest sannsynlig nok ikke er noe farlig, ville jeg absolutt ringt legen og hørt. Er jo barnet ditt dette. Hun har vondt. Og skulle det være noe alvorlig, ville jeg i alle fall ha sjekket det ut så tidlig som mulig. Anonymous poster hash: 8199d...b32
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #11 Skrevet 9. juni 2016 Mine får det nesten hver eneste gang de er skikkelig forkjølet eller småsjuske over lengre tid. Men forsvinner gradvis. For ro i din sjel er det nok lurt å få legen til å svare på det. Mest sannsynlig er det ingenting å tenke på. God bedring. Anonymous poster hash: fce40...947
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #12 Skrevet 9. juni 2016 Du skal selvfølgelig bestille legetime for dette, ASAP. Anonymous poster hash: 863d5...ef5
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #13 Skrevet 9. juni 2016 En vond kul bak øret høres absolutt ikke ut som kreft! Mest sannsynlig er dette noe helt ufarlig! Anonymous poster hash: 439b7...8c6
Kremtopp Skrevet 9. juni 2016 #14 Skrevet 9. juni 2016 Det er ingen av oss som kan bekrefte/avkrefte mistanke om leukemi, det kan kun lege hjelpe deg med. Å publisere et slikt innlegg på offentlige forum hvor du helt tydelig uttrykker din bekymring over datteren din og etterlyser råd, men selv mener det er en filleting å gå til lege for er helt utrolig. Datteren din har vært syk og har nå smerter som hun attpåtil uttrykker i søvne. Det spiller fint lite hva du mener man går til legen for, barnet ditt har smerter og har vært syk over lengre tid - da oppsøker man lege fremfor offentlige forum..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #15 Skrevet 9. juni 2016 Kanskje en streptokokkinfeksjon? Dra til legen i morgen og sjekk det ut. Min datter hadde nettopp det og da ble det en kul på halsen (hoven mandel) og det kanskje spre seg? Anonymous poster hash: ca6f6...f8c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 Har du oppsøkt lege med din datter i dag, Hi? Anonymous poster hash: 2f190...a18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå