Gå til innhold

Er jeg streng/ vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn. Jente på 7 og gutt på 12.

Barna liker å ligge på samme rom. For tiden ligger "per" på madrass på gulvet til "kari".

Kari sier nå at hun ikke får sove om nattlys er av, per får ikke sove med nattlys på. Men Kari insisterer på at per skal ligge på rommet hennes. Så nattlys forblir av.

30 min etter sengetid kommer Kari ned og sier at hun ikke får sove pga lyset. Jeg sier det er greit; går opp, slår på lyset og ber per legge seg i sengen min så lenge. Da slår Kari seg fullstendig vrang og vil ha per tilbake, dette kun fordi hun blir sjalu pga at per får ligge litt i min seng!

Jeg gir klar beskjed om at han skal få ligge der!(i sengen min) Det var hun som sa hun måtte ha lyset på (er absolutt ikke veldig mørkt på rommet hennes uten nattlys! )

Så nå ligger Kari i protest i sengen, med nattlys AV! (frivillig) og per ligger i sengen vår.

Anonymous poster hash: 1db1f...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn liker også å ligge på samme rom men de får kun lov i helgene. Og hadde det vært så mye dill så hadde det vært uaktuelt. Hvorfor kan ikke per ligge på sitt eget rom, men må i din seng?

Skrevet

Er jo ikke særlig ok å la per legge seg i din seng, dt oppleves jo veldig urettferdig hos kari. Alternativet her burde jo vært at hvis kari må ha lyset på så må per sove i sin egen seng. For så vidt kanskje greit å la de gjøre dette i helgen og ikke i hverdagen ;)

Anonymous poster hash: 90e6b...2bd
Skrevet

Whaaat? Hvorfor ligger Per i din seng? Har han ikke egen seng på eget rom?

Anonymous poster hash: 65d79...5fb

Skrevet

Hvorfor fikk Per ligge i sengen din? Hvis barna ikke klarer å dele rom uten å dille og dalle så får de sove på sine egne soverom, i sine egne senger.

Ellers tenker jeg at siden det er Karis soverom, og Kari er yngst, så bør nattlyset være på. Per burde klare å sove selv om nattlyset står på.

Anonymous poster hash: 05352...ef2
Skrevet

Beklager at jeg ikke skrev det i første innlegg... per sitt rom er under oppussing. Han har derfor ikke gardiner, som gjør at det er lyst frem til kl er 23 og blir lyst igjen kl 04. Han får ikke sove.

Det er derfor han ble lagt i min seng.

Kari har en kjedelig uvane av at hun skal bestemme over per og per får absolutt ikke nyte goder som Kari ikke får samtidig. Det er derfor det ble slik i dag.

Hun ble ikke lei seg for at per uke lå på henens rom, men fordi hun helst vil ligge i min seng. Og da får ikke per lov til det (av henne)

Vi har holdt på med rommet til per i ca to uker nå, og det har ikke vært et problem i det hele tatt.

Hi

Skrevet

Synes du bør være enda strengere egentlig. De primadonnanykkene er slitsomme.

Anonymous poster hash: a4875...f51

Skrevet

Har to barn. Jente på 7 og gutt på 12.

Barna liker å ligge på samme rom. For tiden ligger "per" på madrass på gulvet til "kari".

Kari sier nå at hun ikke får sove om nattlys er av, per får ikke sove med nattlys på. Men Kari insisterer på at per skal ligge på rommet hennes. Så nattlys forblir av.

30 min etter sengetid kommer Kari ned og sier at hun ikke får sove pga lyset. Jeg sier det er greit; går opp, slår på lyset og ber per legge seg i sengen min så lenge. Da slår Kari seg fullstendig vrang og vil ha per tilbake, dette kun fordi hun blir sjalu pga at per får ligge litt i min seng!

Jeg gir klar beskjed om at han skal få ligge der!(i sengen min) Det var hun som sa hun måtte ha lyset på (er absolutt ikke veldig mørkt på rommet hennes uten nattlys! )

Så nå ligger Kari i protest i sengen, med nattlys AV! (frivillig) og per ligger i sengen vår.

Det er bra du er streng her, hi. Kari kan ikke sjefe Per rundt sånn som dette.

Anonymous poster hash: 1cf2f...22f

Skrevet

Med så mye tull og dill hadde jeg sagt konsekvent nei til å sove på samme rom.

Anonymous poster hash: c897d...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...