Gå til innhold

Ateist på babysang i kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg som ateist gå på babysang i kirken med babyen min? Babyen har jo ikke noe livssyn enda og det står at ALLE babyer er velkomne. Eller blir det feil?

Anonymous poster hash: 9bdde...c58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare reis :)

Anonymous poster hash: c2959...512

Skrevet

Helt ok. Fikk ikke noen negative reaksjiner på det, bortsett fra at trosopplæringsansvarlig var sur når hun spurte om vi ville ha bordbrikke med bibelvers, og la til at de var forpliktet til å tilby ikke-medlemmer også. Det gikk en jævel i meg, så jeg takka ja :P

Anonymous poster hash: 6a4c2...c17

Skrevet

Det tror jeg går bra du :) Bruker ikke bli så mye kristent innehold på slike arrangement, i vår kirke tenner vi lys og takker Gud for våre barn i en sang helt i slutten av timen. Hvis du kan stå ut med det som ateist går det nok bra. Jeg har en annen religion men går på babysang i kirken i mangel på andre alternativ her på bygda.

Anonymous poster hash: 893b3...9e3

Skrevet

Det er helt ok. Hos oss var det ikke noe religiøst annet enn at vi var i kirken. Kanske en kristen sang innimellom. mest sosialt for de voksne og fint for de små!

Anonymous poster hash: 7c99f...160

Skrevet

Selvfølgelig kan du det.

Skrevet

Bare dra! Selv er jeg ikke veldig kristen, men opplevde at folk i barselgruppen trodde jeg var superkristen fordi jeg dro på babysang i kirken. Liksom, Neeei, det skal jeg ikke på, jeg synger heller for barnet mitt hjemme. 

Det handler om å synge noen få sanger med barna, og sosialt samvær med andre mødre. Bare hyggelig, ingen snakk om Jesus eller Gud. 

Anonymous poster hash: 949f6...c36
Skrevet

Jeg lot være, fordi jeg vet selv at jeg ikke klarer å sitte smilende i kirka og synge kristne sanger for barnet mitt. Det hadde vært så ubehagelig for meg at alle rundt meg ville merket det på stemningen.

Hvis du selv er komfortabel med å være der så merker babyen ingen forskjell på om du synger bæ bæ lille lam eller kjære Gud, jeg har det godt😉

Anonymous poster hash: 688d9...47d

Skrevet

Jeg er ikke kristen, står ikke i statskirken, et ikke gift og har ikke døpt mine barn. Likevel gikk vi på babysang i kirken en gang i uka fra han var 3 mnd og ut permisjonen. Utrolig hyggelig og sosialt og det var kun én sang med kristent innhold, resten var kjente og kjære barnesanger. Hun som var ansvarlig for det, viste om mitt standpunkt og prøvde aldri å overtale meg til noe annet.

Skrevet

Nei. Som ussel hedning har du ingenting i kirken å gjøre. De kommer til å kaste vievann på deg før de jager deg ut med fakler og høygafler ...

Null stress. Dra på babysang - veldig koselig :)

Skrevet

Babysang er kjempekos 😄 Angrer på at jeg ikke gikk da minste var baby, men så sov hun aldri.

Jeg er ikke kristen, står i statskirken, men oppfatter meg selv som ateist. Ingen av ungene er døpt. Da det ble snakk om dåp på vår babysang da jeg var der med første, sa jeg ganske enkelt at min skulle ikke døpes, og det var fint det og.

Skrevet

Hos oss (Oslo vest) tilhører ikke babysang kirken, de bare låner kirkens lokaler.

Anonymous poster hash: 89d18...678

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men jeg gikk på babysang likevel. De fleste sangene var vanlige barnesanger, noen sanger med kristent innhold og lystenning på slutten. Det gjør meg ingenting å synge "et menneske formet av gud" og "hvem har skapt alle blomstene" når stemningen er god og babyen storkost seg. Synes uansett at det er fint å la ungen påvirkes litt av forskjellige kulturer og religioner jeg, det har de ikke vondt av.

Anonymous poster hash: 58c97...73d

Skrevet

Jeg tenker bare at det er nitrist at det er kirken som sitter på lokaler rundt om i landet som kan brukes til sånt. Og disse forsamlingslokalene og tomtene har de ikke betalt 5 flate for, selv om dette er beslaglagt fra statskassen gjennom århundrer. De burde vært beslaglagt og brukt til sekulære forsamlingslokaler for alle!

Anonymous poster hash: 0a0d8...4bf

Skrevet

Hos oss var det en muslim, 2 katolske og flere ateister. Jeg er ikke troende, men medlem av kirken. Var masse ikke kristne sanger og hun lederen av gruppen var også på asylmottaket og hadde baby/barnesang for de som bodde der. Da et ikke religiøst opplegg. Alle er velkommen uansett bakgrunn.

Anonymous poster hash: 73228...a98

Skrevet

Det står nok ingen i døra og ber om medlemskort.. Jeg gikk et par ganger med siste, men for meg ble det for kristent og jeg følte det ble feil for meg. Så kutta det ut.

Da jeg fikk nummer en hadde de et tilbud på musikkskolen i kommunen. Det var superbra, men kostet litt penger, så da kirken kom med sitt gratis alternativ ble tilbudet nedlagt. Det syns jeg var veldig synd, så er egentlig litt "anti" babysang i krikens regi!

Men har du lyst er det bare å dra, det er nok flest "kristne" folk der uansett og ikke så veldig religiøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...