Gå til innhold

Hvor ille er vår nye "leggerutine" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sommer, med varme og myggstikk, lyse kvelder og sand i håret,vanskelig å sove dagdupp i sola/sovner for sent på ettermiddagen har gjort leggetiden vanskelig å holde for oss og 2-åringen. I en uke har det blitt så umulig at vi til slutt setter på en film og rett og slett lar han sovne til den og legger han i senga senere. Fra jeg setter på filmen til han sover i senga tar det max 20 minutter. I kveld spurte han selv om å få se film etter vi hadde pusset tennene.. ups. Flere som har fått nye "sommerrutiner" ? :P

Anonymous poster hash: dc319...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke annerledes det enn jeg som pleide å kjøre biltur med babyen når det var dårlig vær og jeg ikke orket å gå tur med vogna..

Eldstemann pleide vi forresten å kjøre tur med rundt leggetid, og bære sovende opp etter en tjue minutters kjøretur i den alderen..

Det som virker er gull tenker jeg. 😊

Anonymous poster hash: bb957...f13

Skrevet

Sommer, med varme og myggstikk, lyse kvelder og sand i håret,vanskelig å sove dagdupp i sola/sovner for sent på ettermiddagen har gjort leggetiden vanskelig å holde for oss og 2-åringen. I en uke har det blitt så umulig at vi til slutt setter på en film og rett og slett lar han sovne til den og legger han i senga senere. Fra jeg setter på filmen til han sover i senga tar det max 20 minutter. I kveld spurte han selv om å få se film etter vi hadde pusset tennene.. ups. Flere som har fått nye "sommerrutiner" ? :PAnonymous poster hash: dc319...d86

2 år? Kutt dagsoving!

Anonymous poster hash: 73575...0b3

Skrevet

Ikke lurt. Kutt ut dagsoving, så deilig å slippe det uansett

Anonymous poster hash: 8552d...461
Skrevet

2 år? Kutt dagsoving!

Hehe, nydelig svar på hi sitt spørsmål.

Jeg har tre barn, to av dem har sluttet med dagsoving i toårsalderen, siste sover enda på dagen og han er 3. Han er helt avhengig av å få sove, ellers blir både dagen og påfølgende natt utrolig tøff for ham.

Du vet at barn er forskjellige sant?

Hi: Det er vel ikke uvanlig at det kan skli litt ut i perioder, regner med det går over etterhvert :) Så lenge det fungerer greit nå, er det vel ikke det største problemet ;)

Skrevet

På godt nynorsk: If it aint broke, don't fix it! Synes dette høres ut som en helt ok midlertidig løsning!

Anonymous poster hash: 87429...1d0
Skrevet

Midlertidig er det helt greit, men vær obs på at det kan bli en vane som barnet ikke ønsker å slutte med. Snakker av erfaring. ;)

Anonymous poster hash: df900...f70
Skrevet

Hehe, nydelig svar på hi sitt spørsmål.

Jeg har tre barn, to av dem har sluttet med dagsoving i toårsalderen, siste sover enda på dagen og han er 3. Han er helt avhengig av å få sove, ellers blir både dagen og påfølgende natt utrolig tøff for ham.

Du vet at barn er forskjellige sant?

Hi: Det er vel ikke uvanlig at det kan skli litt ut i perioder, regner med det går over etterhvert :) Så lenge det fungerer greit nå, er det vel ikke det største problemet ;)

Men hvordan skal man vite hva som passer dette barnet uten å prøve? De fleste barn er ferdige med dagsoving når de er to. Og slik legging kan man jo ikke ha. Tydeligvis må man gjøre noe med sovingen. Alle tegn er jo der for at barnet er klart for å slutte? Mine tre sluttet alle i god tid før 2 års dagen.

Skrevet

Ja, er kanskje på tide å kutte den dagsovingen. Han sover ikke alle dager nå da, mest om vi har våknet spesielt tidlig eller gjort noe ekstra aktivt på morgenen. Merker liten forskjell på kvelden om han har sovet eller ikke, den store utfordringen nå er varme, lys og spennende lyder utenfor av ungdommer på moped og naboer som sitter ute.HI

Anonymous poster hash: 180b8...a5e

Skrevet

Få tak i lystett rullgardin, lukk vinduet en halvtime ved legging, åpne det heller litt når han har sovnet skikkelig.:)

Anonymous poster hash: 1f520...829
Skrevet

Helt ok. Vi prøvde også med film, men lille sovnet aldri. Nå har vi av og til på musikk /lydbok for å roe han ned, det fungerer bra.

Anonymous poster hash: df633...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...