Gå til innhold

Fars omsorgsevne. Er dette kritikkverdige forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette kritikkverdige forhold?

- Far bor i en svært liten kjellerleilighet med kompis. Tror ikke det er plass til en sprinkelseng en gang.. Både far og kompis er to griser i fht hygiene.. De har ett soverom hver, men altså ikke et ekstra til barnet. Begge to er umodne for alderen. Kompis er fremmed for barnet.

- Far har kun firmabil (2-seter). Er det lov å ha barnet (1 år) i bakovervendt sete fremme i passasjersete?

- Far er tidligere rusmisbruker. Taklet dårlig å være bonuspappa for mors tidligere barn. Snakket unormalt mye om at barnet (2 år) måtte ha respekt for ham. Snakket også nedlatende om/ til han. Sier også han ikke takler babygråt. Reagerer med sinne, og kjefter/ banner "på seg selv" (i følge han selv)

- Vil si at far er emosjonelt ustabil og hevngjerrig på mor. Gjør alt for å krenke og være vanskelig med mor. Samvær per dags dato foregår derfor ikke hos mor, men hos familiemedlem.

- Far mener det er helt innafor at far og barnet sover hos farfar i helgene. Farfar er IKKE egnet omsorgsperson, og røyker inne 24/ 7. Kan mor nekte dette?

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 53db0...35d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man kan ikke nekte noen å røyke inne, og det er ikke omsorgssvikt. Men at far er en uegnet omsorgsperson ER kritikkverdig. At barnet deler rom med far eller at de ee hos fargar er forsåvidt greit. Men jeg syns ikke en tidligere rusmisbruker med manglende forhold til egen hygiene som driver hevn mot mor bør ha er lite barn hos seg

Anonymous poster hash: 6d124...186

Skrevet

Jeg husker den forrige tråden din, og vil si at han ikke er egnet som omsorgsperson

Anonymous poster hash: e35f1...0ab
Skrevet

Mors beskrivelser av far i konflikt er ikke veldig mye verdt. Beklager.

Du må kontakte barnevernet slik at noen objektive kan se på dette her.

Men du vil mulig miste litt troverdighet hvis du drar frem usaklige ting som feks liten leilighet, firmabil og umoden kamerat. At han er en tidligere rusmisbruker er heller ikke så relevant hvis han er ferdig med det.

Anonymous poster hash: daf9a...b1d

Skrevet

'

- Far er tidligere rusmisbruker. Taklet dårlig å være bonuspappa for mors tidligere barn. Snakket unormalt mye om at barnet (2 år) måtte ha respekt for ham. Snakket også nedlatende om/ til han. Sier også han ikke takler babygråt. Reagerer med sinne, og kjefter/ banner "på seg selv" (i følge han selv)

- Vil si at far er emosjonelt ustabil og hevngjerrig på mor. Gjør alt for å krenke og være vanskelig med mor. Samvær per dags dato foregår derfor ikke hos mor, men hos familiemedlem.

- Far mener det er helt innafor at far og barnet sover hos farfar i helgene. Farfar er IKKE egnet omsorgsperson, og røyker inne 24/ 7. '

Sinne, ustabilitet, røyk inne, kjefting og det du ellers beskriver over her kan forringe foreldreegenskapene og skape svikt(er) i omsorgen hos far.

Anonymous poster hash: f4619...fa0

Skrevet

Takker for svar! Er så fortvilt om dagene at jeg vet ikke mine arme råd.. Søker her for å se om mine følelser og morsinstinkter er nogenlunde "riktige" eller om jeg er helt på bærtur.. Ønsker ikke å nekte barnet mitt samvær med far (!!!), men vil jo at det skal være trygt og godt.. :( Aner bare ikke hva jeg skal gjøre..

Skrevet

Takker for svar! Er så fortvilt om dagene at jeg vet ikke mine arme råd.. Søker her for å se om mine følelser og morsinstinkter er nogenlunde "riktige" eller om jeg er helt på bærtur.. Ønsker ikke å nekte barnet mitt samvær med far (!!!), men vil jo at det skal være trygt og godt.. :( Aner bare ikke hva jeg skal gjøre..

Sorry, men... Hvorfor i svarte, huleste, heite velger du å få barn med en tidligere rusmisbruker med dårlig hygiene?

Anonymous poster hash: d609d...75b

Skrevet

Barn har vel krav på røykfritt inneklima? Eller tar jeg feil nå? Jeg hadde ikke stolt på denne personen til å ta vare på barnet mitt. Er det mulig med samvær under tilsyn?

Anonymous poster hash: e19e7...2fa

Skrevet

Jeg dømmer aldri mennesker ut fra deres fortid. Selv om et menneske har vært rusmisbruker tidligere, gjør ikke det vedkommende til et dårlig menneske. Han har vært rusfri i tre år nå, og var rusfri mens vi var kjærester. Jeg har kjent han i åtte år, og alltid vært veldig glad i han!

At jeg ventet barn med han var ingen gladnyhet, og jeg var fryktelig nedfor.. Det er jeg enda, to år etterpå. Men et barn er alltid en gave og livets glede! Jeg klarte ikke å ta abort, og jeg har i dag to nydelige barn jeg aldri ville vært foruten! At pappaen skulle bli så hevngjerrig mot meg ante jeg selvsagt ikke..

Hans egne hygiene er ikke den verste. Jeg snakker om leiligheten til far og kamerat.

Skrevet

Barn har vel krav på røykfritt inneklima? Eller tar jeg feil nå? Jeg hadde ikke stolt på denne personen til å ta vare på barnet mitt. Er det mulig med samvær under tilsyn?

Anonymous poster hash: e19e7...2fa

Har lyst å foreslå samvær med tilsyn når tilsynet skal skje hos far, ja... Mener også på at barn har krav på røykfritt inneklima. Takker for svaret ditt!

Skrevet

Godt gjort å få barn med en som du beskriver på den måten.. 😝

Anonymous poster hash: 90e03...61b

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Sorry, men... Hvorfor i svarte, huleste, heite velger du å få barn med en tidligere rusmisbruker med dårlig hygiene?Anonymous poster hash: d609d...75b

Oh, shut it.

Skrevet

Taler ikke til mors fordel at hun omtaler seg selv i 3.-person med leke-byråkrat språk og leter med lys og lykter hos feil hos far.

Ingen vits i å late som om man analyserer dette objektivt. Si det som det er, din side av saken, enkelt og rett frem.

Det er som regel det som lønner seg.

Anonymous poster hash: d5ce8...4b6

Skrevet

Er dette kritikkverdige forhold?

- Far bor i en svært liten kjellerleilighet med kompis. Tror ikke det er plass til en sprinkelseng en gang.. Både far og kompis er to griser i fht hygiene.. De har ett soverom hver, men altså ikke et ekstra til barnet. Begge to er umodne for alderen. Kompis er fremmed for barnet.

- Far har kun firmabil (2-seter). Er det lov å ha barnet (1 år) i bakovervendt sete fremme i passasjersete?

- Far mener det er helt innafor at far og barnet sover hos farfar i helgene. Farfar er IKKE egnet omsorgsperson, og røyker inne 24/ 7. Kan mor nekte dette?

Takk for svar.

Sålenge boforhold ikke er livsfarlige for ungen er det lite du kan gjøre. Han deler vel fordi det er billigst? Airbag går an å koble ut, da kan barn sitte fremme. Er det ikke bra samvær foregår hos hans foreldre dersom han har dårlig plass? Mistenker du at han enda ruser seg, hvertfall med barnet tilstede bør du snakke med BV. Da er det omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: fa6a8...0ef

Skrevet

Hvorfor fikk denne moren et barn med denne mannen hvis mannen taklet dårlig å være bonuspappa for mors tidligere barn?!

Anonymous poster hash: 75e1a...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...