Gå til innhold

Hva tenker dere om dette ? Hundeeiere og kafè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på et spisested hvor det ikke er lov å ta med hunder inn. Det kroker på veggen utenfor til å binde fast hundene i. 

Men vi har bord og stoler på utsiden og prøver å gjøre det så koselig som mulig. Friske blomster, puter og noen gode fleecetepper over stolryggen. 

Men flere ganger har jeg sett hundeeiere som sitter på utsiden og spiser, med hunden på fanget eller på bakken - godt innpakket i våre tepper som gjester skal bruke til å varme seg på. 

Disse teppene tar jeg hjem for å vaske med jevne mellomrom, men jeg klarer jo ikke vaske dem hver dag... Etter at en våt hund har vært innpakket stinker det helt grusomt, og teppet er fullt i hundehår. 

Hva tenker dere om dette?

Er det helt greit at hundeeiere bruker restaurantens tepper til hundeseng siden hundene ikke får lov å komme inn, eller er det respektløst ovenfor gjester som kommer senere ? 

Anonymous poster hash: aa5e0...50a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt håpløst!

Jeg kan ta med hunden ved et utebord hvis jeg skal spise. Hunden er da selvsagt i dekk under bordet. Det ville ikke falt meg inn å bruke teppe. Ville aldri falt meg inn å la bikkja være på fanget heller. Selv ikke da den var valp.

Lag et hyggelig skilt hvor du forteller at de med fire labber skal være på bakken og at teppene er for de tobente.

Sett gjerne frem en vannskål

Hilsen hundeeier

Anonymous poster hash: ca75d...242
Skrevet

Nei, slett ikke greit. Gode råd over her.

Skrevet

Selvsagt ikke greit, både ifht lukt, skitt og ikke minst allergi.

Skrevet

Helt håpløst!

Jeg kan ta med hunden ved et utebord hvis jeg skal spise. Hunden er da selvsagt i dekk under bordet. Det ville ikke falt meg inn å bruke teppe. Ville aldri falt meg inn å la bikkja være på fanget heller. Selv ikke da den var valp.

Lag et hyggelig skilt hvor du forteller at de med fire labber skal være på bakken og at teppene er for de tobente.

Sett gjerne frem en vannskål

Hilsen hundeeier

Anonymous poster hash: ca75d...242

Ja, vannskål har vi ute på varme dager der hvor krokene til hundebåndene er. Men ingen vil bruke disse krokene ,da de mener at hunden blir stjålet. 

HI

Skrevet

Ja, vannskål har vi ute på varme dager der hvor krokene til hundebåndene er. Men ingen vil bruke disse krokene ,da de mener at hunden blir stjålet. 

HI

Man har faktisk ikke lov til å gå fra hunden sånn

Anonymous poster hash: 349ad...f28

Skrevet

Hundeeiere har blitt helt gærne, de behandler hundene som barna sine og tror ungen regler gjelder for deres hund, særlig hvis den er liten.

Anonymous poster hash: 3d3c3...e43

Skrevet

Man har faktisk ikke lov til å gå fra hunden sånn

Anonymous poster hash: 349ad...f28

Greit nok det, men de har ikke lov å ta den med inn heller.

Hi

Skrevet

Hater folk som lar hunder sitte på pledd!! Hundehår er så lite gøy.

Hi, jeg ville satt pris på om de fikk tilsnakk om at det ikke er ok

Anonymous poster hash: 29e57...cc1

Skrevet

Skjønner rett og slett ikke hvorfor de på død og liv må ha med hunden på kafé, syns det ser så idiotisk ut når folk sitter på kafé i timesvis med en hund.

Du får sette ut et skilt med teksten 'bruk gjerne teppet, men ikke til hunden'

Anonymous poster hash: e1e80...f6b

Skrevet

Det er ikke greit at teppene brukes til hundene. Ville gitt beskjed straks jeg så noen gjøre det, eller satt opp et skilt.

Synes ellers det er ok at hunder blir med på utendørs kafé om de kan oppføre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...