Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #1 Skrevet 8. juni 2016 Kan få hyttelån på 3 mill og kjenner jeg ble sjokka! Hvor mye lån hadde du turt ha samlet med en inntekt på 1.6 pr år? Anonymous poster hash: d26a5...776
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #2 Skrevet 8. juni 2016 Vi har 1,4 i inntekt og ca 3 mill i lån. Og finner det begagelig. Men jeg vet også at vi kunne fått opp til 6 mill når vi skulle kjøpe hus for 4 mnd siden. Anonymous poster hash: 86732...b91
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #3 Skrevet 8. juni 2016 Vi har 1,4 i inntekt og ca 3 mill i lån. Og finner det begagelig. Men jeg vet også at vi kunne fått opp til 6 mill når vi skulle kjøpe hus for 4 mnd siden. Anonymous poster hash: 86732...b91 Ja, det er nettopp det... Vi har 2.3 i dag + biler på ca 400.000. Vi lever som vi lyster, men kjenner litt på at vi bør plassere litt penger, ikke sløse opp "alt". Men 3 mill til 😳 Det føles ikke komfortabelt! Anonymous poster hash: d26a5...776
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Vi tjener litt mer, rundt 1,8 mill tilsammen, men skal også nå ta opp 3 mill hyttelån. Vi har hatt veeeeldig romslig økonomi de siste årene, har huslån på 2,5 mill og billån på 350.000, i tillegg til studielån. Jeg tenker at det kommer til å gå helt fint, men at vi selvfølgelig kanskje må tenke oss om litt før vi kjøper dyre luksusting. Det handler jo om prioriteringer i hverdagen for å kunne ha den kosen det er i helger og ferier på hytten! Anonymous poster hash: fbb0b...583
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 vi har 800 000 tilsammen og klarer fint betjene ett lån på 3 mill Anonymous poster hash: 3cc0c...365
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Vi har 3,2 mill i lån, samlet inntekt på 1,4 mill. Fikk hyttelån idag på 600.000. Om et år har vi 5 mill i lån da vi skal bygge på huset + eventuelt hyttelån, men har da 5000 i leieinntekt og. Anonymous poster hash: 625a6...69c
Gemini77 Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Vi har i overkant av 1,8 mill og har 4,5 mill i huslån. Ingen studiegjeld eller billån lenger. Har nå fått 2 mill uten problemer i hyttelån for å bygge. Men vi legger inne 1,5 mill selv i hytta så de har jo plenty av sikkerhet. Vi regner med at vi sparer opp til 1,8 mill så vi bruker 1,7-1,8 mill av lånet. Totalt blir vel det 6,2-6,3 mill 😖 Men vi lever godt nå selv om sparer masse hver mnd. Etterhvert vil sparkingen gå over til å nedbetale lån isteden.
anonomous Skrevet 8. juni 2016 #8 Skrevet 8. juni 2016 Ja, det er nettopp det... Vi har 2.3 i dag + biler på ca 400.000. Vi lever som vi lyster, men kjenner litt på at vi bør plassere litt penger, ikke sløse opp "alt". Men 3 mill til 😳 Det føles ikke komfortabelt! Anonymous poster hash: d26a5...776 Trenger dere å ta opp 3mill til da? Kjøp en billigere hytte og fortsett å leve komfortabelt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Trenger dere å ta opp 3mill til da? Kjøp en billigere hytte og fortsett å leve komfortabelt. Ja selvfølgelig. Jeg bare ble litt sjokka og lurte på hvor vanlig det var. Har alltid hatt inntrykk av at bankene er litt gjerrige for å sikre seg selv, men begynte å lure litt i dag gitt Anonymous poster hash: d26a5...776
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Ja selvfølgelig. Jeg bare ble litt sjokka og lurte på hvor vanlig det var. Har alltid hatt inntrykk av at bankene er litt gjerrige for å sikre seg selv, men begynte å lure litt i dag gitt Anonymous poster hash: d26a5...776 Dere burde ikke ta opp lån bare fordi banken er villig til å gi dere noe. Nordmenn generelt er neddynget i gjeld, og beregninger viser at veldig mange vil gå konkurs om renta stiger til bare 4%.At banken er villig til å gi lån betyr ikke at det er LURT å ta opp lån - banken sikrer seg jo uansett ved å ta pant i låneobjektet så de løper ingen stor risiko. Vi kunne doblet lånet vårt, men ikke pokker om jeg vil leie eiendom av banken og miste nattesøvnen i frykt for renteøkning - som garantert kommer. Ville hørt med en økonomisk rådgiver i så fall. Og du - regn litt på hva den hytta koster dere når alle renter er betalt... Anonymous poster hash: e6b84...9b2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 Dere burde ikke ta opp lån bare fordi banken er villig til å gi dere noe. Nordmenn generelt er neddynget i gjeld, og beregninger viser at veldig mange vil gå konkurs om renta stiger til bare 4%. At banken er villig til å gi lån betyr ikke at det er LURT å ta opp lån - banken sikrer seg jo uansett ved å ta pant i låneobjektet så de løper ingen stor risiko. Vi kunne doblet lånet vårt, men ikke pokker om jeg vil leie eiendom av banken og miste nattesøvnen i frykt for renteøkning - som garantert kommer. Ville hørt med en økonomisk rådgiver i så fall. Og du - regn litt på hva den hytta koster dere når alle renter er betalt... Anonymous poster hash: e6b84...9b2 Neida, det blir ikke aktuelt å ta opp så mye. Banken sier de har tatt høyde for at vi skal klare en renteøkning opp til 8%. Nuvel, huset er snart ferdig restaurert så nå skal det først spares noen år. Så blir det hytte 🎉 Til mellom 1-2 som vi ønsker oss 👍😀 Anonymous poster hash: d26a5...776
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Neida, det blir ikke aktuelt å ta opp så mye. Banken sier de har tatt høyde for at vi skal klare en renteøkning opp til 8%. Nuvel, huset er snart ferdig restaurert så nå skal det først spares noen år. Så blir det hytte 🎉 Til mellom 1-2 som vi ønsker oss 👍😀 Anonymous poster hash: d26a5...776 Høres lurt ut 😊 Anonymous poster hash: e6b84...9b2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 Jeg er enslig mor, ufør, laveste sats. Men fordi jeg har 1,5 mill i egenkapital. Så er det ganske utrolig hva noen banker er villige til å gi meg i lån. Nå har jeg 1 mill i lån, og ønsker ikke noe mer enn det. Må jo klare å betale det og. Anonymous poster hash: f189f...3d7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 Oi. Vi har ca 1.5 i inntekt, lån på 3 mill. Synes vi har mye i lån jeg da... kanskje ikke så ille allikevel. Går ned til 1.3 i inntekt fra høsten. Anonymous poster hash: 80817...119
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #16 Skrevet 9. juni 2016 Vi har 1,2 i inntekt og 2,7 i lån. Har mye å rutte med i det daglige. Med 1,6 per år kan du sikkert få en del i lån, særlig hvis dere har godt med egenkapital, men man skal jo leve, også. Det kan komme renteendringer, kollaps, man kan miste jobben. Jeg er føre var og vil heller nedbetale lånet tidligere, så kan vi slappe av og kose oss enda mer senere, ev. ha mer å gå på dersom noe uforutsett skulle skje. Anonymous poster hash: 80767...414
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #17 Skrevet 9. juni 2016 Vi har inntekt på 1,7 mill og har 6 mill i lån. Går helt fint. 3 barn har vi også. Anonymous poster hash: 1c1d5...c3b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #18 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er enslig mor, ufør, laveste sats. Men fordi jeg har 1,5 mill i egenkapital. Så er det ganske utrolig hva noen banker er villige til å gi meg i lån. Nå har jeg 1 mill i lån, og ønsker ikke noe mer enn det. Må jo klare å betale det og. Anonymous poster hash: f189f...3d7 Og jeg er alenemor med fast jobb, tjener ca 500.000 i året, men får ikke låne en krone av banken fordi jeg ikke har nok egenkapital. Egenkapitalen har alt og si. Minn meg på å levere en lottokupong til helgen 😩 Anonymous poster hash: effb8...29b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå